Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:44

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
'Vaste montage' tomtom in een 3.2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)
Oegstgeest
Bericht 'Vaste montage' tomtom in een 3.2
Heeren, Dames,

Volgens mij zij er hier wel meer die een hekel hebben aan die zuignap aan je raam voor montage van je navigatie... maar ook geen gaten willen boren in je autotje.. dat probleem had ik ook. Het heeft ff geduurd tot ik met een eenvoudige oplossing kwam, die ik daarom ook wil laten zien, wie weet heeft iemand anders er wat aan.

Wat ik heb gedaan:
- asbakje eruit gehaald. Van de asbak de twee boutjes losgemaakt van de (leren) sier / stoot lijst, waardoor deze eraf kan.
- Dan toch iets van boren (in asbak dus onzichtbaar ook herstel in oude staat): twee gaatjes geboort om de door mij aangekochte 'active montage steun (merk Brodit, prima ding)' te kunnen monteren.
- plus en min afgetakt van de radio bedrading. Wel een zekering (bij de plus) er tussen gezet, je weet het nooit.
- de 'sigaretten stekker' opengemaakt en draden op gesoldeerd ipv die stekker (met behoud van de elektronica). Dit hoeft niet natuurlijk, maar ik wilde ook geen zichtbare draden meer...

Resultaat:
- netjes weggewerkte tomtom
- geen draden meer
- radio nog steeds bedienbaar, warmteregeling ook
- eventueel, door gewoon uitschuiven van asbak, is het geheel helemaal heel makkelijk te verwijderen (voor in ongure buurten)
- goede zichtbaarheid en ontvangst van de tomtom
- ik kan er goed bij, dus geen gebuk en gereik naar de voorruit

Veel woorden, plaatje is altijd beter:

Afbeelding

en:

Afbeelding

totaal:

Afbeelding

Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, ik in ieder geval wel....

Groet

Hans 3.2

29 apr 2008 9:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat is netjes gedaan hoor! Zeker ook niet teveel ontsierend.

29 apr 2008 10:36
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 'Vaste montage' tomtom in een 3.2
Hans 3.2 schreef:
Volgens mij zij er hier wel meer die een hekel hebben aan die zuignap aan je raam voor montage van je navigatie... maar ook geen gaten willen boren in je autotje.. dat probleem had ik ook. Het heeft ff geduurd tot ik met een eenvoudige oplossing kwam, die ik daarom ook wil laten zien, wie weet heeft iemand anders er wat aan.

Komt me bekend voor :wink: :lol:
..... maar dan zonder vaste montage, zodat als de TTGO niet nodig is er helemaal niets zichtbaar is. :mrgreen:

29 apr 2008 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Oegstgeest
Bericht 
He Eric,

Twee zielen, een oplossing.. haha. Dus dit forum heeft nu twee vormen van tomtom wegwerken.. een voor oud dashboard, zoals de mijne en eentje voor een iets nieuwer dashboard zoals die van jou...

Vraag aan eric: heb je ook gelijk stroom via je houder of moet je toch nog met die sigaretten houder rotzoooien? haha.. (tja ik wil toch het beste zijn .. geintje)

Hans

29 apr 2008 11:16
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Hans 3.2 schreef:
Vraag aan eric: heb je ook gelijk stroom via je houder of moet je toch nog met die sigaretten houder rotzoooien? haha.. (tja ik wil toch het beste zijn .. geintje)

Nee, ik heb geen "onzichtbare" 12V via de houder. Op zich zou ik natuurlijk een standaard voedingskabel achter het dashboard op 12V aan kunnen sluiten en deze in de houder pluggen (het geheel moet tenslotte wel eenvoudig verwijderd kunnen worden zodat als de TTGO niet nodig is er helemaal niets zichtbaar is :idea: ). De capaciteit van de accu voldoet meestal echter prima en de voedingskabel heb ik dan ook zelden nodig. Bovendien is de TMC-kabel er ook nog (als ik deze gebruik), dus helemaal zonder zichtbare draden lukt toch niet.

29 apr 2008 13:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Er zijn steeds meer mooie oplossingen voor de bestaande din-opening... De meerwaarde van de tomtom ontgaat mij werkelijk bij vaste montage.

29 apr 2008 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Oegstgeest
Bericht 
alleen de houder is vast, de tomtom niet. die gaat dus van de ene auto naar de ander enz.

Verder: software van tom tom is makkelijk bij te houden. probeer maar eens een DIN navigatie bij te houden (weer een dvd kopen enz enz.. )

Viel me op bij de nieuwe bmw 3: elke keer de dvd nodig als je een route plant... dus elke keer je cd eruit? echt raar systeem.....

29 apr 2008 15:02
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]