'Vaste montage' tomtom in een 3.2
Heeren, Dames,
Volgens mij zij er hier wel meer die een hekel hebben aan die zuignap aan je raam voor montage van je navigatie... maar ook geen gaten willen boren in je autotje.. dat probleem had ik ook. Het heeft ff geduurd tot ik met een eenvoudige oplossing kwam, die ik daarom ook wil laten zien, wie weet heeft iemand anders er wat aan.
Wat ik heb gedaan:
- asbakje eruit gehaald. Van de asbak de twee boutjes losgemaakt van de (leren) sier / stoot lijst, waardoor deze eraf kan.
- Dan toch iets van boren (in asbak dus onzichtbaar ook herstel in oude staat): twee gaatjes geboort om de door mij aangekochte 'active montage steun (merk Brodit, prima ding)' te kunnen monteren.
- plus en min afgetakt van de radio bedrading. Wel een zekering (bij de plus) er tussen gezet, je weet het nooit.
- de 'sigaretten stekker' opengemaakt en draden op gesoldeerd ipv die stekker (met behoud van de elektronica). Dit hoeft niet natuurlijk, maar ik wilde ook geen zichtbare draden meer...
Resultaat:
- netjes weggewerkte tomtom
- geen draden meer
- radio nog steeds bedienbaar, warmteregeling ook
- eventueel, door gewoon uitschuiven van asbak, is het geheel helemaal heel makkelijk te verwijderen (voor in ongure buurten)
- goede zichtbaarheid en ontvangst van de tomtom
- ik kan er goed bij, dus geen gebuk en gereik naar de voorruit
Veel woorden, plaatje is altijd beter:
en:
totaal:
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft, ik in ieder geval wel....
Groet
Hans 3.2