| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Bitumenlucht en bekleding http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=18508 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | lindemans [ 07 mei 2008 0:35 ] |
Berichttitel: | Bitumenlucht en bekleding |
Het is me altijd opgevallen dat 3.2-s binnen zo naar bitumen ruiken. Is wel karakteristiek voor de auto maar erg lekker vind ik het ook niet. In het kader van "nu ik toch bezig ben" is het reviseren van mn handrem uitgelopen op het vervangen van de complete tapijtset. Logisch he !? Voor de handrem moet de middenconsole dr uit, dat gaat het makkelijkst als de stoelen er uit zijn, enzovoorts... Die tapijtset had ik 2 jaar geleden al eens gekocht via Rovako, nu moet hij er dan maar in ook. Blijkt dat onder het tapijt rond de achterstoelen een dikke laag bitumen zit; daar komt die lucht dus vandaan. Ik heb de bitumenlaag er helemaal uit gehaald, vervangen door er "ondertapijt voor thuis" met een laag rubber in te lijmen. Ook waar het tapijt direct op het plaatwerk zat gelijmd heb ik nu eerst rubber ondertapijt gelijmd. Bekleding zit hierdoor veel mooier. Met de tapijtset op maat van KHM wordt het echt heel erg fraai, en ik vermoed dat ik de bitumenstank straks ook mooi kwijt ben. |
Auteur: | maurice [ 07 mei 2008 0:43 ] |
Berichttitel: | |
Voor je het helemaal af maakt zou ik even een stuk gaan rijden. Die bitumenlaag zit er namenlijk om resonantie in de carosserie op te vangen. Zonder die bitumen kan de carosserie wel eens een mooie klankast worden. ![]() Succes verder met de bekleding |
Auteur: | lindemans [ 07 mei 2008 0:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
I know, daarom zit er nu een dikke en goed aansluitende laag rubber op. |
Auteur: | anton964 [ 07 mei 2008 9:58 ] |
Berichttitel: | |
foto's? misschien is de auto van een dakdekker geweest.je gaat toch geen bituum in een porsche gieten. hier nog wat info www.akoestiekwinkel.nl anton964 |
Auteur: | maurice [ 07 mei 2008 11:01 ] |
Berichttitel: | |
Veel auto's hebben bitumenplaat als bekleding tegen grote vlakken zitten (denk aan de binnenzijde van deuren bijvoorbeeld.) Door de hoge massa van bitumen en de andere resonantiefrequentie kun je hiermee het mee resoneren van plaatwerk voorkomen. Veelal is een relatief kleine strook op een groot oppervlak al voldoende. Naast bitumenplaat wordt voor speciale toepassingen ook loodbitumen gebruikt. Dat is een rubbermat waarin lood verwerkt zit. Letterlijk loodzwaar en perfect tegen resoneren van panelen. Alleen wat te veel gewicht om in een auto te verwerken. |
Auteur: | lindemans [ 07 mei 2008 13:42 ] |
Berichttitel: | |
Om goed te ontdreunen hoort dit ook direct op het plaatwerk te zitten. Achterin de 911 zat de bitumen laag over een laag van ca 1cm dik geel materiaal, soort glaswol. Laag rubber die ik er nu voor in de plaats heb is even dik en even zwaar als de bitumen. Ben benieuwd of ik inderdaad met meer kabaal te maken krijg of niet; ik hou jullie wel op de hoogte ... |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |