Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
APK versus AKK
Even ter vermelding, niet dat ik mensen hier wil niemand bang maken die een ouder model 911 bezit of wil aanschaffen, maar ben dit weekend naar een 3.2 cabrio van '85 en 3.2 coupe van '86 gaan kijken voor een kennis, en bij alle bij op dezelfde plaatsen niks te zien, tot ik bij beiden aan de versteviging ging voelen, en wat denk je, bij allebei rot, kon zo de stukken eruit halen.
Dus aspirant kopers u bent gewaarschuwd.
Is bij mij met de taxatie er ook niet uit gekomen terwijl de auto wel op brug stond, en er overal met de lamp langs en ingegaan is.
Hebben wel de 3.2 coupe gekocht, maar dan wel voor een meeneemprijs en weer werk voor Timo in de toekomst.
Is origineel door Pon in Nederland geleverd en 3 eigenaren gehad, allen bekend en schade vrij en met volledige historie tot heden aan toe, en met geldige APK.
Dus wat ik mij afvraag is: auto is altijd bij Porsche garage's in onderhoud geweest, gezien stempels in het onderhouds boekje, maar niemand die iets ziet of bemerkt, en zouden ze dit ook bemerken bij een AKK.
|
21 jul 2008 19:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
APK kan door elke kwik-fit-kuiken uitgevoerd zijn
AKK van 'n Porsche gebeurt doorgaans dooe 'n Porsche-Specialist met kennis van zaken
Taxateur hoeft MI ook niet echt technisch verstand van alle soorten auto's te hebben ....
|
21 jul 2008 19:23 |
|
|
horn
PF #57
|
weet niet of rottende versteviging apk afkeur is, maar zoals olaf zegt - kan iedere alfred jodocus kwak zijn geweest.
taxatie kijken ze anders dan aankoopkeuring. zoals ik hier wel eens hoor (taxateur schrijft in rapport "motor loopt goed" eigenaar zegt "die is niet eens aan geweest"). Mijn vorige taxateur heeft de auto vanachter een kop koffie aan de eettafel getaxeerd 'want het regende...'
mijn akk van mijn huidige is wel heel zorgvuldig gedaan. ruim 2 uur mee bezig geweest en zelfs op de brug gestaan (en heel hard gereden) terwijl alle wielen eraf waren om te kijken waar een geluid vandaan kwam. Ben er ruim 2 uur bij geweest en ik denk dat dit bij mijn akk partij gevonden zou zijn.
Goed voor je kennis dat jij erbij was Wim
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 jul 2008 20:03 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Waar zitten die verstevigingen dan?
|
22 jul 2008 8:49 |
|
|
cabrio wim
|
Daar zitten ze, maar om het goed te kunnen controleren kun je het beste je achter scherm even eraf halen. geintje
Gewoon wiel er even afhalen, en met hand tot sluitplaat gaan en even om het hoekje voelen.
|
22 jul 2008 8:56 |
|
|
zuugnap
|
zou met zulke auto's naar de loods van Douanepost Maasvlakte rijden daar staat een mega rontgen apparaat! is dat niks wim prop je bij die douaniers een taart in de ijskast en je mag loeren ....
|
22 jul 2008 9:03 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... iets wat je bij 'n standaard APK station zeker niet ziet gebeuren
'n Porsche-Specialist kent deze "zwakke" plekken - en zou die bij 'n AKK dan ook moeten controleren
|
22 jul 2008 9:12 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Ik heb wel met AKK gestemd. Omdat ik geen idee heb wat dat is, ben je daar waarschijnlijk niet zoveel mee
(ik vermoed dat het staat voor "aankoopskeuring" maar verder dan dat kom ik niet. APK is me inmiddels -vaag- bekend )
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
22 jul 2008 9:31 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
|
22 jul 2008 9:51 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
AKK zou het eruit moeten halen, maar garantie heb je inderdaad nooit. Meeste AKK's pakken natuurlijk wel een geselecteerd aantal punten aan en zien zo nagenoeg de gehele auto. Maar bijvoorbeeld in het motorblok zal en kan men nooit kijken bij een AKK, dan wordt deze onbetaalbaar.
CabrioWim, nog gefeliciteerd overigens met de aanschaf van de (opknap)coupe!
|
22 jul 2008 9:57 |
|
|
torig
ex 996 Carrera 4Oost-Vlaanderen, België
|
Harry, dan haal ik ze beiden door elkaar
Die AKK ken ik dan; dat APK lijkt een beetje op de Belgische autokeuring als ik het nu goed begrepen heb. Stelt dus niks voor
_________________________________________ Most people would rather die than think; in fact, they do so -- Bertrand Russell
A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving
|
22 jul 2008 10:09 |
|
|
P-911
964 C2
|
Ik hoop goed
|
22 jul 2008 10:58 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als ik ooit nog eens een andere P. koop wil ik jou erbij, Wim. Goed dat je dat ontdekt hebt.
Mijn 3.2 is drie jaar geleden door Robert Visser gekeurd en die heeft de wielen eraf gehaald en de verstevigingen ook bekeken (hij legt alles keurig uit als je er naar vraagt). Waren toen goed. Het hangt dus ook af van wie de AKK doet.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
22 jul 2008 14:24 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
doet me deugd want Visser heeft de mijne ook gekeurd (waar ik niet bij was)
_________________________________________ oud is beter
|
22 jul 2008 14:27 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Avatar veranderd Wolf ?
|
22 jul 2008 23:07 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ben jij dat Wolf
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 jul 2008 23:08 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... in schaapskleren
|
22 jul 2008 23:14 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Gaat in rook op!
|
22 jul 2008 23:42 |
|
|
Raymond_911
|
APK vs AKK
Ik denk dat je nooit alles kunt ontdekken. De APK is in ieder geval geen garantie dat de auto goed is: er wordt in mijn beeld alleen gekeken of de auto "Road Legal" is. Bij de AKK wordt toch verder gekeken. Ik heb zelf de AKK bij Porsche in Leusden laten doen, kost een paar centen maar er wordt uitgebreidt naar de Posrche gekeken. De terugkoppeling was al dat de lak niet echt goed was, wat nu helaas blijkt te kloppen. Een auto kopen zonder AKK lijkt me geen optie. Zelf moet je je koppie er natuurlijk ook bij houden. Vorig jaar naar Essen geweest. Stonden heel veel Porsches op een rij wat helpt om te bepalen wat nou wel en niet redelijk is. Er zijn altijd een paar punten waar bij de AKK ook naar gekeken wordt. Een expert (a la Wim) onder de arm meenemen is natuurlijk ook goed.
|
30 jul 2008 9:54 |
|
|