Auteur |
Bericht |
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Vocht onder de mat.
Ik heb vandaag een setje orginele nieuwe matten binnen gekregen van Renntecht. Nu was ik ze er in aan het leggen en bemerkte dat de ondermat aan de bestuurderszijde nat was.
Het had net geregend en ik had niet gereden. Nu heb ik al naar de deurrubbers gekeken en de bestuurderszijde ziet er nieuw en onbeschadigd uit. Toen ik deze deurrubber los haalde zat er wel vocht achter. (enkele druppels)
Voordat ik nu meteen een nieuw rubber ga bestellen wilde ik eerst even vragen of het vocht nog van een andere kant kan komen. Het gekke is namelijk dat alleen het platte gedeelte nat is, de verticale gedeeltes van de ondermat zijn namelijk hardstikke droog.
|
12 aug 2008 17:16 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
't water kan door de deur komen - als de plastic folie tussen de deur en het deurpaneel kapot, niet aanwezig of onjuist geplakt is
Water kan ook via b.v. 'n verstopte kachelunit aan de voorzijde naar binnen komen
... of langs de ruit ....
... etc.
|
12 aug 2008 17:38 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
sluit me aan bij olaf kan nog een leuke speurtocht worden.
mocht je een schuif dak hebben is dat ook een optie.
Maar de meeste kans denk ik de plastic folie in de deur of raam rubber die op leeftijd wat stugger word en minder goed afsluit.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 aug 2008 17:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik ga zelf mijn verwarmingsunit uitbouwen omdat deze niet goed door loopt,
met de blower op full komen er water spetters uit de rechter lucht rooster
robert
|
12 aug 2008 17:58 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Ik heb een schuifdak en de plastic folie is in de deur gescheurd. Ik vind het alleen gek dat het platte gedeelte alleen maar nat is.
Is er ook nog een plek bij de pedalen waar het vocht vandaan kan komen?
|
12 aug 2008 18:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dan denk ik aan de afwatering van de verwarming.
maar als de voorklep lekt kan het ook door een van de openingen lekken waar de buizen voor de verwarming of electra door gaat.
zo ziet het eruit bij een 964 zonder verwarming unit.
genoeg gaten om water door te laten lekken ook zo rond de pedalen
|
12 aug 2008 18:56 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
maar eerst dat folie in de deur maar doen, is het minste werk.
robert
|
12 aug 2008 18:57 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Denk dat de heren gelijk hebben. Kan ook nog onderkant raamrubber zijn en dat het dan via dashboard naar beneden loopt.(meestal hoek) Ook gehad. Met een Audi 80 Quattro comp gehad dat het via een kabeldoorgang tussen dashboard en motordeel/porsche bagagedeel binnen kwam zoals ron964.c4 laat zien op de foto.
suc6.
_________________________________________ Last Rat standing
|
13 aug 2008 16:50 |
|
|
Remco
911 3.2 uit 1988Heerlen
|
Als ik de verwarming op max laat draaien komt er amper lucht uit, laat staan water spetters
Als ik onder de voorklep kijk is deze ook hardstikke droog. Ik heb trouwens geen airco en het is me eigenlijk onduidelijk waarom de verwarming dan vocht zou moeten afvoeren en waar dit gebeurd (op de foto)
|
13 aug 2008 17:49 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
op de foto bedoelde ik als de klep lekt zijn er zat mogelijkheden om binnen in de auto te komen.
waar gaat de afvoer/afwatering van jou buitenlucht rooster die zou kunnen lekken.
maar nogmaals een 964 heeft wel een ander systeem met extra ventilatoren dacht ik.
robert
|
13 aug 2008 17:57 |
|
|
Wimpie77
|
Daar heb ik ook wel ervaring mee...
Maar met hulp van Renntech is het (bijna...) opgelost!
Auto buiten zetten, 1 persoon in de auto gaan zitten en 1 persoon met een tuinslang of brandslang de auto nat spuiten... Dan zie je waar het lekt!
Bij mij lekte het bij de voorraamrubbers en achterraamrubbers, de folie aan de bestuurderskant was niet goed en als het echt keihard regent en de auto staat stil dan lekt het nog een beetje bij het achterraampje wat open kan klappen!
Succes!
_________________________________________ * * *
|
14 aug 2008 11:04 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
Denk dat het toch je ramen zijn of doorvoer rubbers tussen voorkant en cabine. Wat een mooie foto trouwens Rob van de kale binnenkant van je 964. gr. Ernest
|
15 aug 2008 15:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
die foto is niet van mijn 964 echter precies nu ziet het er wel zo uit zal de foto later wel plaatsen als deze gelukt zijn.
nu nog even verder zweten ben al sinds deze morgen 8.00 uur bezig en aleen weg geweest om gereedsschap te kopen.
ga door tot vanavond 23.00 uur en maak het morgen af.
robert
|
15 aug 2008 16:58 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
|
Succes en dat je maar weer snel mag genieten.
gr. Ernest
|
15 aug 2008 23:00 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
bedankt ben gisteravond toch wat eerder gestopt zo rond 21.00 uur
en ga zo de laatste dingetjes doen en dan proberen te laten vullen.
robert
|
16 aug 2008 8:33 |
|
|