| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Ombouwen van US 996
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=20038
Pagina 1 van 1

Auteur:  dubsport [ 13 sep 2008 22:33 ]
Berichttitel:  Ombouwen van US 996

Heeft iemand enig idee welke onderdelen omgebouwd moeten worden een porsche 996 uit de US wilt importeren? Bij de oudere porsche's zie je nog wel eens een mijlen-km teller maar bij een 996 zie je bijv. alleen een mijlen teller en er zijn wellicht nog andere zaken waar je rekening mee moet houden.

Auteur:  roenkie [ 14 sep 2008 0:50 ]
Berichttitel: 

De dealer/specialist kan hem vrij simpel van mijl naar kilometer ombouwen. De us-bumpers zijn niet mijn smaak maar denk dat je ze er best onder kan laten zitten als je er zelf geen moeite mee hebt.

Auteur:  dubsport [ 14 sep 2008 10:35 ]
Berichttitel: 

Maar is het dan zo dat er een andere teller in de auto gezet wordt of wordt de huidige aangepast. En de bumpers zijn toch geen RDW afkeur. Ik vraag me echt af wat er dus nog verder omgebouwd moet worden.

Auteur:  944 guy [ 14 sep 2008 11:44 ]
Berichttitel: 

Verlichting (de koplampen althans).
Ik weet niet of een mijlen / km snelheidsmeter boeit. Onze volvo heeft die ook in mijlen, maar er staat in het klein wel kmh bij.

Auteur:  dubsport [ 14 sep 2008 12:07 ]
Berichttitel: 

Precies bij de oudere porsches is het een gecombineerde teller. Bij de 996 niet meer. Wat bedoel je met het ombouwen van de verichting. Andere koplampen of de omtrekverlichting zoals je vaak bij amerikaanse modellen ziet.

Auteur:  944 guy [ 14 sep 2008 17:32 ]
Berichttitel: 

Ik geloof dat de koplampen een ander patroon hebben wat hier niet is toegestaan.

Auteur:  Patrick [ 14 sep 2008 19:31 ]
Berichttitel: 

Bij een Boxster hoeft dat niet, dus bij een 996 ook niet.
De lampjes van de knipperlichten moeten aangepast worden en verder niets.
Althans dat heb ik me laten vertellen. 8)

Auteur:  roenkie [ 14 sep 2008 20:45 ]
Berichttitel: 

ff een linkj naar een ander topic dat je kan lezen voor meer info: Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren?

Auteur:  maurice [ 14 sep 2008 23:26 ]
Berichttitel: 

Teller kan door het vervangen van het hele tellerhuis. Dat is een dure hobby. Ik meen zo tussen de Eur 1000 en 1400.
Je kunt ook de tellerplaten vervangen. Minder duur maar je moet wel weten wat je doet want de wijzers moeten verwijderd worden en dat is een fragile werkje.

Koplampen weet ik nog steeds niet hoe dat met een 996 zit. Inderdaad heeft de VS een afwijkend patroon in de koplampglazen en lenzen maar ik heb inderdaad meerdere malen gehoord dat een 996 niet zou hoeven worden omgebouwd.

Auteur:  HansA [ 15 sep 2008 7:38 ]
Berichttitel: 

Heb mijn 987 net ingevoerd, de enige aanpassingen waren de knipperlichten voor en de stadslichten(andere lampjes). Let op met de knipperlichten, bij de 987 kunnen die via de computer anders ingesteld worden, dus er hoeven geen draadjes geknipt te worden. Was bij mij wel gebeurd maar Pon heeft dat weer gecorrigeerd. Anders krijg je een storingsmelding op de boordcomputer.

Wat je ook even in de gaten moet houden is het alarm. Als je verzekering een kl2 of kl3 eist dan zal je alarm waarschijnlijk moeten laten aanpassen. Het fabrieksalarm is niet genoeg en je moet bovendien een SCM certificaat hebben. Pon heeft mijn alarm naar een kl. 3 aangepast, voor 650 euris :?

Auteur:  Frankie [ 15 sep 2008 22:09 ]
Berichttitel: 

wat MOET je aanpassen bij een 996:

* de siDelights in de achterlichten ontkoppelen. via motorruimte 2x 1 m6 boutje.

* de siDelights aan de voorzijde ( knipperlichten) doorverbinden met de knipperlichten in de koplampen. koplamp demonteren en de plusdraad verbinden in de stekker. (alleen dus tot 2005)

* Alle lampen op de auto moeten voorzien zijn van een E keurmerk.
indien niet aanwezig , dan afkeur. erg duur en moeilijk aan te komen.
(lenen van iemand met een europese 996 is een optie)

* Gordels moeten voorzien zijn van een E keurmerk.

* Kilometer tellerplaten kun je via mij bestellen. ca. 150 euro per set.
Ik laat deze speciaal maken in elke gewenste kleur. De kwaliteit is super.
Heb laatst nog een compliment gehad van de dealer.

* tot 2001 , De digitale farhenheid en graden celcius kun je omzetten , door je dashboard verlichtingsknopje 5 sec naar rechts te draaien.
* de climatcontrole doe je via de circulatie toets ingedrukt houden en dan de + van temp. ( even uit mijn hoofd).
* Na 2001 kun je het instellen via het menu in je middelste display.


wil je verder nog wat weten stuur me dan even een PM , ik vertel je verder wat je wil weten.



PS. een andere tellerunit gaat niet zomaar, want de sleutels en de ecu moeten hierop opnieuw ingeleerd worden. je kan dit dus alleen bij de dealer doen.
Kortom: niet te doen, té duur = weg winst van de US import.

Auteur:  HansA [ 15 sep 2008 22:16 ]
Berichttitel: 

moeilijk engels he:

"SIDElight", geen sitelights of sightlights (zicht lampen???) :D

Het zal bij een 996 wel allemaal anders zijn maar mijn Boxster kwam zonder alle genoemde aanpassingen door de RDW keuring. Maar die van mij was verhuisgoed dus dan zijn de eisen wel iets minder streng.

Auteur:  Frankie [ 15 sep 2008 22:55 ]
Berichttitel: 

ach mensen die porsche rijden weten vaak niet eens hoe je het schrijft. :)

Je begrijpt mijn bedoeling toch , meester HAnz

Auteur:  HansA [ 15 sep 2008 22:58 ]
Berichttitel: 

Ik snap 'em. ook de RDW had er moeite mee, volgens mijn kenteken rijd ik in een Boxter :wink: echt waar!

Auteur:  dennis-b [ 15 sep 2008 23:10 ]
Berichttitel: 

net een 986 geimporteerd uit de vs.

De KM teller heeft ook een digitaal deel. dit kan je wisselen van mijl naar KM.
dit is voor de keuring voldoende. mooier is natuurlijk om er andere tellerplaten in te zetten. (zelf ook naderhand gedaan)
Je zou ook een andere teller kunnen monteren. volgensmij hoeft daar geen computeraanpassing an gedaan worden.

In mijn geval was het alarm klasse 2 voldoende gezien de auto onder de 70 mille nieuwprijs was.

enige wat ik nog verder heb aangepast waren de zij knipperlichten.
deze verbonden met de knippers aan de voorkant, en 2 refletoren op de achterbumper geplakt.

alle E keurmerken waren op de lampen aanwezig, en hup door de keuring.

Al met al een paar tientjes voor de aanpassingen gedaan.

De vieze zwarte bumpers voor de keuring eraf gehaald en een volledige plaat gemonteerd, want anders krijg je de kleine VS platen op je auto. De volledige plaat paste precies over de gaten heen van de stootkussentjes.
de kleine kentekens komen namelijk op je kentekenbewijs te staan, dus daar kom je dan ookniet gemakkelijk meer vanaf.

al met al viel het me reuze mee.

Auteur:  Frankie [ 15 sep 2008 23:21 ]
Berichttitel: 

dennis-b schreef:

De vieze zwarte bumpers voor de keuring eraf gehaald en een volledige plaat gemonteerd, want anders krijg je de kleine VS platen op je auto. De volledige plaat paste precies over de gaten heen van de stootkussentjes.
de kleine kentekens komen namelijk op je kentekenbewijs te staan, dus daar kom je dan ookniet gemakkelijk meer vanaf.



Ik heb 4 jaar geleden ook een Boxster uit de VS gehaald en daarbij is het makkelijker om de bumpertieten te verwijderen. Bij een 996/2 is het anders en moeilijker.

Wat betreft de tellers, nieuwe inlegplaatjes is gewoonweg dé oplossing.

Auteur:  HansA [ 15 sep 2008 23:50 ]
Berichttitel: 

waar vind je die inlegplaatjes voor de teller?

Auteur:  dennis-b [ 16 sep 2008 13:35 ]
Berichttitel: 

www.carpartstuning.nl

kreeg nogwat korting, dus was voor ca 135 euro met verzendkosten klaar.

worden ook in diverse kleuren op ebay duitsland aangeboden voor vergelijkbare prijzen. voor mij was de kunst om de plaatjes voor tiptronic te krijgen, want die zijn uiteraard anders dan de handbak

Auteur:  dubsport [ 16 sep 2008 22:59 ]
Berichttitel: 

Thanks voor de tips. Ik weet genoeg.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/