Auteur |
Bericht |
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Porsche codes
Ik probeer momenteel alle informatie op te zoeken over mijn 911. Nu heb ik het een en ander al gevonden maar ik kan zeker jullie help wel gebruiken, zo kwam ik er achter dat de Porsche uit 26-09-1985 is maar volgens het chassisnummer is het een G serie is wat wil zeggen model jaar 1986?? hoe kan dit? Ook kan ik er niet achter komen wat nu precies de kleur van de auto is de coden het boekje zegt L999 maar die kan ik nergens vinden op het internet?
B.v.d, Bassen
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
16 mei 2009 0:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Porsche codes
L999 oder 999 steht bei Porsche für Lackierung nach Kundenwunsch (Individuallackierung)
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 mei 2009 0:26 |
|
|
Bassen
|
Ok, als ik het dus goed begrijp. De eigenaar heeft toen der tijd zelf de kleur uitgekozen, een die niet standaard was?
|
16 mei 2009 0:28 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ja
_________________________________________ oud is beter
|
16 mei 2009 7:32 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Als ik me niet vergis dan begint in augustus 85 de productie voor het modeljaar 1986. Dus dan klopt jou verhaal.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
16 mei 2009 7:35 |
|
|
douwe06
911 3.2 '84 carreraLimburg
|
Hey Bassen, Ik heb een 84 er en ben er toevallig ook net mee bezig. kijk hier eens: http://www.performance2and4.co.uk/3.2optioncodes.htmdit heeft me veel geholpen en ook tekst en uitleg over het chasis nummer. Vandaag of morgen ga ik de porsche bijbel ff lenen en dan zie ik precies wat er met alle codes wordt bedoeld. Bij mij is de kleur L027 en dit bestaat alleen in de wagens vanaf 1985 maar die van mij is echt van 84 (letter E in chassisnummer) succes met je zoektocht gr douwe
|
16 mei 2009 7:56 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 mei 2009 8:30 |
|
|
horn
PF #57
|
L027 is volgens mij Indisch Rot / Guards Red en wordt in ieder geval gebruikt vanaf 1977 of 1978... Dat krijg ik hier en hier overigens ook bevestigd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 mei 2009 8:36 |
|
|
BTRIII
964 M700
|
Nederlanders Harald, deze sort vragen komen regelmatig langs, Misschien een sticky maken met useful chassis/paint code links
_________________________________________ I am not perfect and neither is my Nederlands
|
16 mei 2009 10:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Nee, zo lijkt het of ik elke keer er heel veel van weet... PS Nederlands/Joods/Schots recept voor een appeltaart: ... Leen een kilo appels...
|
16 mei 2009 11:35 |
|
|
Bassen
|
De Porsche-bijbel heb ik al, en ik heb deze net grondig door gelezen (mijn type dan) ik heb er veel informatie uit kunnen halen en ben inmiddels begonnen te achterhalen waar de Porsche gekocht is en welke eigenaren de auto heeft gehad plus waar alle beurten zijn gehouden. Ben er wel achter gekomen dat het niet 123 klaar is, ach weer een hobby erbij!
|
16 mei 2009 19:56 |
|
|
douwe06
911 3.2 '84 carreraLimburg
|
heb de bijbel dus geleend (ja echte nederlander) en deze gaat me niet ver genoeg. ik heb 2 verschillende voorstoelen en dit wil ik uitzoeken waarom. er zit wel een porsche motief op beide maar de berijdersstoel is aan de voorzijde iets langer...
zo zijn er nog dingen die ik wil weten en ga uitzoeken. zo is mijn wagen geimporteerd uit duitsland in 1995 en ga dus ook in duitsland zijn roots zoeken.
wel leuk dat er veel mensen mee bezig zijn. er staat denk ik een fout in de bijbel m.b.t. de kleur waar ik eerder over schreef. indisch rood is inderdaad L027 en in de bijbel staat hier L017 maar de jaren ervoor en daarna is de code L027.
laat mijn bolide nu toch rood zijn...dus typefout???
gr douwe
|
16 mei 2009 22:19 |
|
|
Bassen
|
Ik heb inmiddels ook al 3 garages gevonden die een grote beurt hebben uitgevoerd op de auto. Ook ben ik al achter 1 van de oud eigenaren. Het kost veel tijd maar het is wel leuk om steeds een stapje verder te komen. Ik ga alles wat ik te weten kom bundelen in een boekje dus ik ben dit jaar nog wel zoet
|
16 mei 2009 23:28 |
|
|