Bedankt voor de reacties.
Dit dacht ik in eerste instantie ook of dat de rubbers misschien niet helemaal goed zitten. Ik heb het probleem bij Rovako beschreven die de kap er ook op heeft gezet. Hij wist er vanaf (van de vorige eigenaar.) Hij geeft aan dat er aan de kap zelf vrijwel niets valt af te stellen en dat de ramen afgesteld moeten worden.

Ter verduidelijking als ik de ramen helemaal omhoog doe gaat het raam verder door dan het 3 hoekige stukje rubber (foto) wat bovenop de raamstijl zit. Ik ga er vanuit dat het raam juist mooi vlak moet lopen met de bovenkant van de voorste 'raamstijl' zodat het raam net tegen het 3 hoekige stukje rubber drukt.
Dit verklaard al een hoop. Ik kreeg al het idee dat beide ramen niet onder dezelfde hoek staan.
Ik begrijp uit deze reacties dat je de ramen dus mechanisch kan afstellen.
Hoe zit het met het Volgende:
Zodra je het raam op de uiterste hoogste stand laat gaan stopt de motor automatisch. Wat zorgt ervoor dat de motor uitgeschakeld wordt zodra deze hoogste stand wordt bereikt? Er zal ergens een schakelaar moeten zitten die wordt geactiveerd zodra de hoogste stand wordt bereikt. (Ik had verwacht dat ik hier mee om zou moeten prutsen.)
Ik neem aan dat ik dus niets van bovenstaande hoef aan te trekken en het raamframe zelf in hoogte moet verstellen.