| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Druppellader
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=20395
Pagina 1 van 2

Auteur:  Dreminee [ 18 okt 2008 9:33 ]
Berichttitel:  Druppellader

Hoi hoi, iemand ervaring met C-tek, XS 3600/7000 druppel laders?
Zijn er ook druppel laders waar een accu inzit? Voor als je geen 230V in je garage hebt

groetjes Andre

Auteur:  horn [ 18 okt 2008 10:47 ]
Berichttitel: 

heb zelf de xs3600 en die bevalt goed. acculader op accu ken ik niet, op zonnecel heb ik wel eens iets van gezien.

Auteur:  WdePundert [ 18 okt 2008 11:14 ]
Berichttitel: 

Na even googelen:
Eindconclusie
· De lader is uitermate geschikt voor gebruik op een boot omdat CTEK Multi XS
3600 spatwater dicht is.
· Veilig in gebruik omdat de lader nooit de accu zal overladen en de accu
hierdoor niet beschadigt raakt.
· De lader brandveilig is omdat hij niet warm wordt en vonkvrij is in gebruik.
· Laad de gel accu snel weer bij en gaat vervolgens zelfstandig over op
druppelladen.
· Zuinig is in stroomverbruik.
· Zeer gebruiksvriendelijk en compact.

Auteur:  alex987 [ 19 okt 2008 0:34 ]
Berichttitel:  c-tek

Hallo , ik gebruik de xs-3600 nu een klein jaar naar volle tevredenheid ,een aanrader .

Auteur:  E.T. [ 19 okt 2008 9:52 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

Dreminee schreef:
Zijn er ook druppel laders waar een accu inzit? Voor als je geen 230V in je garage hebt...

Heb ik ook naar gezocht maar helaas niet gevonden. Er zijn wel zogenaamde starthulpen (met interne accu) te koop, maar die zullen waarschijnlijk niet als druppellader functioneren...?

Auteur:  E.T. [ 01 nov 2008 17:04 ]
Berichttitel: 

Ik overweeg een van beide aan te schaffen:
Afbeelding Afbeelding
De linker is een zogenaamde jumpstarter. Groter en zwaarder. Klemmen op autoaccu aansluiten en direct starten met 450A. Vervolgens weer op te laden in de auto of met 220 volt.
De rechter is een zogenaamde accubooster. Kleiner en lichter. Snoer aansluiten op aanstekerplug van auto, "starten binnen enkele minuten" (volgens website) met 6 Ah. Eveneens weer op te laden in auto of met 220 volt.
Iemand ervaring met deze units of relevant commentaar voor een weloverwogen beslissing?

Auteur:  horn [ 01 nov 2008 17:09 ]
Berichttitel: 

heb die linker staan (van een ander merk) en toen ik hem een keer nodig had, was hij leeg. Met altijd 3 of 4 auto's voor de deur heb ik meer aan een goede set startkabels :idea: Druppellader is een ander verhaal natuurlijk... met een ander doel.

Auteur:  E.T. [ 08 nov 2008 19:50 ]
Berichttitel: 

Tnx!

Ondertussen nog een beetje gegoogled en meegelezen bij willekeurig electronicaforum. De zogenaamde accubooster, rechts, schijnt op zijn minst discutabel te zijn qua prestaties zoals wordt gesuggereerd of verwacht. Bovendien zou wel eens schade zijn ontstaan aan kabelbomen... Wordt dus afgeraden te gebruiken.
De jumpstarter, links, zou eerste paar keren werken, maar al snel zoveel accucapaciteit verliezen zodat deze ook al snel onbruikbaar kan worden.
Druppellader is helaas voor mij geen optie.
Voorlopig dus maar regelmatig rijden en inderdaad eventueel startkabels achter de hand houden...

Auteur:  LouisXIV [ 08 nov 2008 20:59 ]
Berichttitel: 

ik heb de porsche druppellader die je gewoon in je aanstekerplug stopt. werkt perfect niet duur, en je hoeft je kofferklep niet te openen. alternatief is natuurlijk gewoon je accukabel loskoppelen, loopt ie niet meer leeg.

Auteur:  Danny [ 08 nov 2008 21:05 ]
Berichttitel: 

Er gaat niets boven een lader/jumpstarter welke direkt op de accu wordt aangesloten. Het contact van de aansteker is nooit helemaal geweldig door verontreinigingen door sigarettenas ed. Het is ook nog maar de vraag of de kabels hierop berekend zijn. Van de originele porsche druppellader heb ik de stekker afgeknipt en klemmen er op gezet.

Auteur:  Tom80 [ 08 nov 2008 21:33 ]
Berichttitel: 

Druppellader werkt inderdaad fantastisch. Zo'n sigarettenaansteker-startbooster lijkt mij gezien de spanning die erdoor moet ook de beste methode om je bedrading te frituren.

Zonnepaneel-lader heb ik nu tweemaal geprobeerd (verschillende exemplaren) zonder enig succes.

De linker startbooster (maar dan van een ander merk) heb ik ook, zeer tevreden over. Wel na elke keer starthulp opladen.

Auteur:  Peter [ 09 nov 2008 10:37 ]
Berichttitel: 

dannyl schreef:
Er gaat niets boven een lader/jumpstarter welke direkt op de accu wordt aangesloten. Het contact van de aansteker is nooit helemaal geweldig door verontreinigingen door sigarettenas ed. Het is ook nog maar de vraag of de kabels hierop berekend zijn. Van de originele porsche druppellader heb ik de stekker afgeknipt en klemmen er op gezet.


Volkomen overbodig. De Porsche drupellader trekt 0,5 A bij 12 V, ter vergelijking, de binnenverlichting trekt nog meer stroom. Ik schat in dat de aansteker zelf zo maar zo'n 10A trekt.

Auteur:  NordRack2 [ 10 nov 2008 0:29 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

Dreminee schreef:
Hoi hoi, iemand ervaring met C-tek, XS 3600/7000 druppel laders?

Ik heb de 3600 een jaar of twee.
In de garage heb ik alleen 40 V.
Gelukkig had ik nog een passende trafo liggen om van die 40V 230V te maken.
Ben nog steeds uitermate tevreden! :) :D

P.S. Volgens mij kwam ik er later achter dat een originele Porsche lader goedkoper is.
Over diens kwaliteit kan ik niets zeggen.

Auteur:  maurice [ 10 nov 2008 10:29 ]
Berichttitel: 

Op zich moet het via de sigaretten aansteker best kunnen. Een druppellader levert inderdaad maar 0,5 - 1A en daar zal de bedrading geen enkel probleem mee hebben.
Maar als je de mogelijkheid hebt om de druppellader rechtstreeks op de accu aan te sluiten is dat perfect. Ik heb zelf een aparte stekker bij de druppellader en die aan de accuklemmen gemonteerd. Zo kan de druppellader netjes in de kofferbak ingplugged worden zonder.

Auteur:  Cuprohr [ 16 nov 2008 13:20 ]
Berichttitel: 

Druppellader met zonnecel: http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=2333

Iemand ervaring mee?

Ook verkrijgbaar in 350 mA uitvoering.

Auteur:  Paul II [ 16 nov 2008 14:53 ]
Berichttitel: 

LouisXIV schreef:
alternatief is natuurlijk gewoon je accukabel loskoppelen, loopt ie niet meer leeg.

Loopt dan langzamer leeg: er is altijd sprake van zelfontlading waardoor je na iets van 3 maanden eens moet gaan bijladen :idea:
(Betreft dan 'standaard' accu's.)

Auteur:  horn [ 16 nov 2008 15:33 ]
Berichttitel: 

Cuprohr schreef:

De zonnecel kan je met zuignappen op de ruit van je auto plaatsen. Voor de belgen: werkt minder goed ín de garage... :cheesy:

On topic: geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat het een goede oplossing zou zijn voor een garage zonder 220V. :idea:

Auteur:  Cuprohr [ 16 nov 2008 16:53 ]
Berichttitel: 

horn schreef:
Cuprohr schreef:

De zonnecel kan je met zuignappen op de ruit van je auto plaatsen. Voor de belgen: werkt minder goed ín de garage... :cheesy:

On topic: geen ervaring mee. Kan me voorstellen dat het een goede oplossing zou zijn voor een garage zonder 220V. :idea:


Of je moet wel verlichting in je garage hebben maar geen 220 V aansluiting. Vraag is dan wel of er genoeg lichtopbrengst is van een kunstmatige lichtbron om dat ding zijn werk goed te laten doen.

Auteur:  hms [ 03 jul 2010 15:09 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

druppellader bij Renntech besteld. Dank voor de adviezen :thumleft:

Auteur:  mivali [ 26 sep 2010 14:13 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

Ook de mijne is geaariveerd en hij 'hangt er nu aan'. Wel een vraag: verleden week moest de ANWB komen nadat ik ruim 4 weken niet had gereden. Accu 11,7 volt gemeten, booster van ANWB erop en direct lopen. Bijladen door gemeten en was dik in orde.
Vervolgens in de middag van Amsterdam naar Soest en in de avond weer terug, ook nog getankt en geen problemen meer. Nu dus de druppelaar eraan maar ik ben de afgelopen een paar keer gaan kiijken en het rode lampje van de (Porsche-)druppellader brandt elke keer. Dat zou toch uit moeten gaan als de accu weer 'op adem is'? Of brandt het lampje toch altijd? Zo nee, zit de stekker dan wellicht niet ver genoeg in de aansteker of andere reden?

Auto staat dus aan de druppelaar en alarm klasse III geactiveerd.

Iemand idee of is dit normaal?

Bij voorbaat dank,

Mich

Auteur:  mark996 [ 26 sep 2010 15:15 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

als de accu nog niet volledig is opgeladen na het laatste ritje (Adam - Soest is nou niet echt een grote afstand), zou het best kunnen dat de accu dus nog wat moet worden bijgeladen (als ie laadt dan brandt het rode lampje overigens).. Ik begreep van de dealer dat een druppellader het bijladen rustig/langzaam doet, dus dan zou de lader zo een paar dagen continu kunnen branden (afhankelijk van de stand van de accu uiteraard)..Overigens zorgt het inschakeld zijn van het alarm er ook voor dat het bijladen langzamer gaat..

Lijkt me dus niet echt iets om nu al zorgen over te gaan maken..Als de druppellader over een paar dagen nog steeds continu brandt, dan wordt het wellicht een ander verhaal..

Auteur:  wiredgenius [ 26 sep 2010 15:21 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

Kijk even op de website van Conrad Electronic Nederland bij de druppelladers. Mocht er een tussenzitten, laat het me dan even weten. Kan vast wel een goede prijs regelen als er meerdere PF'ers zijn die deze nodig hebben :mrgreen:

Auteur:  horn [ 26 sep 2010 18:08 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

je dynamo moet op het traject A'dam Soest toch je accu wel kunnen laden?

Auteur:  Olaf [ 26 sep 2010 18:12 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

'n goede druppellader "bewaakt" de accu ... in die mate dat als de lader de accu vol heeft geladen en je bijvoorbeeld 'n portier open doet waarbij de binnenverlichting aan gaat - de lader meteen weer begint bij te "druppelen".

Radio, Alarm, Klokje en nog wat andere stroomverbruikers kunnen er voor zorgen dat het lampje van de lader (net weer) aan is als jij komt kijken :idea:

Auteur:  turbocruiser [ 26 sep 2010 20:00 ]
Berichttitel:  Re: Druppel lader

Klopt, wat je beschrijft is volkomen normaal. Bij mij staat hij na een lange rit soms ook wel eens een paar dagen aan.

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/