| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
dringend hoe raam dicht te maken http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=20468 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Richard [ 24 okt 2008 22:06 ] |
Berichttitel: | dringend hoe raam dicht te maken |
Goedenavond, spontaan werkt het electrische raam ( passagierszijde) niet meer knop zowel aan de bestuurderskant als de passagierskant werkt niet meer.Bestuurderskant werkt nog wel.Hoe krijg ik het raam(dat nu voor de helft openstaat dicht voor de nacht ????? zijn er nog "nood scenario's " Alvast bedankt voor de reacties |
Auteur: | anton964 [ 24 okt 2008 22:24 ] |
Berichttitel: | |
bij de 964 kan je met een handeltje uit de greedschapset je raam handmatig omhoog draaien.zal dus bij jou ook wel kunnen. even in het boekje zoeken. gr anton964 |
Auteur: | Richard [ 24 okt 2008 22:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
zie er niets over in mijn boekje ![]() |
Auteur: | drknauf [ 24 okt 2008 22:51 ] |
Berichttitel: | |
je kunt proberen de schakelaar van de funktionerende kant op de defecte kant te plaatsen en dan sluit die maby wel dat hebben we bij yellowbird ook gedaan en dat werkte, of het bij jouw werkt weet ik natuurlijk niet ![]() |
Auteur: | Renntech [ 24 okt 2008 22:58 ] |
Berichttitel: | |
Het raam dichtdraaien lukt niet, ook niet bij een 964. Het kan zijn dat je om wat voor een reden geen spanning of massa op de motor komt. Het is te hopen dat de motor nog wel werkt. Je zou eens kunnen proberen om met twee draden vanaf de accu ( een + en - draad) spanning en massa te zetten op de motor van de portierruit. Als je de schakelaar uit de portierbekleding trekt en alle stekkertjes eraf haalt heb je twee rode, een bruine, een blauwe en een zwarte draad. De blauwe en de zwarte gaan naar het motortje toe. Zet hier een spanning en massa op. De ruit gaat als de motor werkt naar beneden of boven. Als het de verkeerde kant opgaat, de massa en spanning wisselen. De twee draden kunnen ook de startkabels zijn en vanaf de onder de deur liggende startkabels twee kortere stukjes draad. Sucses. ( als je morgen niet meer weet hoe de stekkertjes zaten ![]() ![]() . |
Auteur: | cabrio wim [ 24 okt 2008 22:59 ] |
Berichttitel: | |
Of even de draadjes losmaken en met losse accu kijken of er iets reageert. ![]() Zo niet, maak je raam dicht met plastic en tape, en parkeer hem met open raam zo dicht mogelijk tegen een muur van huis of garage. |
Auteur: | cabrio wim [ 24 okt 2008 23:01 ] |
Berichttitel: | |
![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Renntech [ 24 okt 2008 23:03 ] |
Berichttitel: | |
Sorry, ik zal het niet meer doen. ![]() . |
Auteur: | Richard [ 24 okt 2008 23:30 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
ik was al druk bezig je object te lezen van 2004 hahaha kabelboom breuk maar alvast bedankt voor alle tips ik dicht hem even af met tape en dn morgen verder kijken |
Auteur: | Richard [ 24 okt 2008 23:31 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
dat zou betekenen dat beide schakelaars stuk zijn want zowel de bestuurderskant als de passagiers kant reageert niet ? wel de schakelaar voor de bestuurderskant. |
Auteur: | drknauf [ 24 okt 2008 23:38 ] |
Berichttitel: | |
ehhh volgens mij had ik gezet de funktionerende kant/schakelaar verplaatsen ![]() maar wat ik zeg of het werkt weet ik niet, wat erwin zegt lijktme ook makkelijker eerlijk gezegd ![]() |
Auteur: | Richard [ 24 okt 2008 23:57 ] |
Berichttitel: | |
update, Gisteren zijn er nieuwe gasveren ingezet om de motorkap open te houden.1 aansluitpunt ligt nogal tussen de bedrading !! Als ik aan de draden rommel doet de bestuurderskant het ook niet meer na wederom friemelen met de kabels doet hij het weer wel Mijn eigen ideetje is nu dat de draden voor de passagiers kant daar ook lopen of aan de andere kant maar daar is dus ook een andere veer ingezet dus morgen met normaal licht maar even verder stoeien met de kabels lijkt me dat daar de mogelijke oplossing ligt . |
Auteur: | Olaf [ 25 okt 2008 1:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij Yellowbird hebben we (tijdens de waterland-toertocht) 'n schakelaar uit 'n andere Porsche geleent - om het raan te sluiten ![]() |
Auteur: | lindemans [ 25 okt 2008 3:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De kans dat iets niet meer werkt omdat 2 verschillende schakelaars op hetzelfde moment falen is nihil |
Auteur: | horn [ 25 okt 2008 6:20 ] |
Berichttitel: | |
schakelaars zijn volgens mijn in serie geschakeld heb ik hier een keer gelezen... als de 2e het niet meer doet, doet de derde het ook niet meer of zoiets. dat zou wel verklaren dat beide passagiersschakelaars er in één keer mee nokken. |
Auteur: | Renntech [ 25 okt 2008 8:28 ] |
Berichttitel: | |
Schakelaars in serie ![]() Als je dan weet hoe je in serie een schakelaar aansluit kom je tot de conclusie dat je beide moet bedienen om één ding aan te sturen. Zeer onwaarschijnlijk dus ![]() @Tjaptjoi, zo spontaan was het dus ook weer niet. Je had ook kunnen schrijven ![]() ![]() . |
Auteur: | horn [ 25 okt 2008 9:10 ] |
Berichttitel: | |
verkeerd begrepen dan ![]() |
Auteur: | horn [ 25 okt 2008 9:15 ] |
Berichttitel: | |
Helaas is het tweede gelinkte topic geveegd. Geen idee meer wat er precies in stond |
Auteur: | Richard [ 25 okt 2008 19:27 ] |
Berichttitel: | |
mooi zo was me een daggie wel vanmorgen Erwin(Renntech) gebeld met de vraag of hij nog een motor had liggen,na alles te hebben doorgemeten bleek dat nog het enige mankement en jawel hij had ereen liggen Het toeval wilde dat rob (964)daar ook was en hij heeft het ding dus een slinger gegeven naar a'dam waar ik het weer oppikte ![]() Al met al het dagje wel dank naar Erwin en rob voor de hulp waardoor nu mijn otootje weer met dichte raampjes op het opritje staat te glimmen jongens bedankt voor de reacties op mijn oproepje |
Auteur: | rob964.c4 [ 25 okt 2008 19:42 ] |
Berichttitel: | |
graag gedaan, lekker idee dat alles weer gewoon werkt en sluit. robert |
Auteur: | WdePundert [ 26 okt 2008 11:11 ] |
Berichttitel: | |
Vast een hele geruststelling dat alles weer werkt, mede dankzij de hulp van enkele foristen. |
Auteur: | NordRack2 [ 26 okt 2008 16:06 ] |
Berichttitel: | |
Tof! ![]() |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |