Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:54



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
start/electronisch probleem ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 '86
Bericht start/electronisch probleem ?
Hallo,

Na 2 maanden stalling wilde ik m'n 3.2 uit '86 weer starten. Accu had onvoldoende dus heb ik de startkabels op de accu gezet. Sleutel erin,
startonderbreker ingedrukt, contact gemaakt, lampjes gingen branden, en toen ik doordraaide om de motor te starten hoorde ik een tik en deed hij verder niks meer. Ook leek het effect van de startkabels (voldoende stroom) weg.

Eerst dacht ik dat ik dat de accu in de P 't begeven had maar die gaf
nog wel iets stroom want kofferbak verlichting bleef branden als ook
't lampje van de startonderbreker. Ik heb in de zekeringen bak gekeken
maar ook daar kon ik niks vreemds ontdekken.

Iemand suggesties waar 't probleem zou kunnen zitten, ik lees ook weleens over een DME die problemen geeft.

Graag jullie reacties.
_________________________________________
The thunder from down under


Laatst bijgewerkt door flat6 op 11 jun 2012 14:45, in totaal 2 keer bewerkt.



02 maart 2009 12:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veghel
Bericht 
Laat hem eerst de accu laden voor je hem/haar start :wink:
_________________________________________
944 Type I USA '83 Targa
Antraciet zwart metalic (RR)
Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................


02 maart 2009 12:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 '86
Bericht 
Rodger That, ik begrijp niet wat je bedoeld. Als er startkabels (vanuit een andere auto met draaiende motor) op de bijna lege accu worden gezet
dan zou hij voldoende stroom moeten hebben om te starten.
_________________________________________
The thunder from down under


02 maart 2009 13:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Die tik doet mij dan toch weer denken aan een niet uitgeschakelde startonderbreker.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 maart 2009 18:07
Profiel WWW
Bericht 
Kan aan slechte accu kabels liggen, die te weinig doorgeven.
En weet je hoeveel ampère een Porsche nodig heeft om te starten. :idea:
Dus een accu van 45 of 50 ampère uit een andere auto is echt niet voldoende.
Dus zou eerst raad opvolgen van andere forummers. Laden dus. :idea:


02 maart 2009 18:14
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht 
Mee eens, goed laden of lang aan de startkabels!

Heb hetzelfde gehad, alles deed het electrisch, maar niet starten. Eerst ~10minuten aan de startkabels gehad en terwijl ze nog aan de startkabels hing in 1x gestart.

Succes


02 maart 2009 18:17
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
DME relais is altijd wel handig om als domme amateurmonteur in je 3.2 rond te hebben slingeren. Trail And Error is immers ook een diagnosetechniek.
Wel een overschatte en te veel gebruikte, maar toch. :wink:

Consequent alles doormeten, zeker weten dat de contacten van alle zekeringen en de dikke stroomkabels naar je startmototr goed zijn.
En dan nog kom je er niet altijd uit.
Vrijwel identieke situatie werd een paar jaar geleden bij mij veroorzaakt door barst in de Motronicprint. Je moet er maar op komen!
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


02 maart 2009 20:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 '86
Bericht 
Ik heb de 'hulp' accu nog even gecontroleerd en die levert 60 ampere terwijl de P volgens boekje 66 ampere vraagt...hmmm

Bedankt voor de tips ik ga 't proberen.

Gr.
Markwin
_________________________________________
The thunder from down under


02 maart 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Ik heb toevallig exact hetzelfde gehad en ook een topic van gemaakt hier (kijk maar onder topic accu leeg startkabels erop en niks )
Startkabels erop en deed nog helemaal niks.lampjes branden wel.

Accu eruit gehaald en op de lader gezet. Toen weer gemonteerd en starten lopen !! :lol:
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


02 maart 2009 22:44
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 '86
Bericht 
Toch maar 'n nieuwe accu ingezet (Varta) en jullie hadden gelijk, starten lopen.....klonk weer als muziek in de oren ;-)

Dank voor de reacties !

Groeten.
_________________________________________
The thunder from down under


04 maart 2009 22:11
Profiel
Bericht 
flat6 schreef:
volgens boekje 66 ampere vraagt...hmmm


:wink:

In ieder geval draait ze weer.


04 maart 2009 22:27
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Ik word ook weer helemaal gestoord. Nog steeds geen druppelaar kunnen aansluiten en ja hoor na 2 weken, auto weer plat. Kabels eraan en hij start, ik rij half uur om op te laden, maar durf eigenlijk niet aan/uit te doen. Na 3 dagen weer geprobeerd, en weer plat. Lijkt eigenlijk dat accu weer dood is terwijl nog geen half jaar oud. Kan het zijn dat accu stuk gaat als ie helemaal leeg gelopen is??
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


04 maart 2009 23:37
Profiel
Bericht 
Kwaaltje van de 964, sorry. :wink:


04 maart 2009 23:41
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
Kan het zijn dat accu stuk gaat als ie helemaal leeg gelopen is??


Yep, daar kunnen de huidige accu's niet tegen. Je kan hem wel weer opladen, maar een auto er mee starten kun je vergeten, zeker een 6 cylinder met een hogere compressie dan gemiddeld, de accu klapt gelijk weer in elkaar. Dit komt o.a. door de tegenwoordig gebruikte metalen in de accu, ik geloof een legering van oa aluminium. Deze platen trekken dan krom, bij volledige ontlading en raken elkaar waardoor je inwendig een soort kortsluiting krijgt. Vroegah waren de cellen van lood en konden veel meer hebben, maar ja het millieu he.....

Dat het opstarten met startkabels niet lukt ligt toch vaak aan de startkabels. Die verkocht worden in de "hobby" winkels Halfords etc zijn vaak veel te dun, en hebben dus te veel weerstand, waardoor niet het volle vermogen doorgegeven kan worden. Kijk bij gelegenheid maar eens in een auto van de wegenwacht, of service auto van je dealer daar liggen startkabels in die 2 tot 3 x zo dik zijn. In bovenstaand geval zal de 60 Amp dus nog veel verder naar beneden zakken door de startkabels. Zet er maar een 2e set startkabels bij en je zal zien dat het dan wel lukt.

Tot slot: Mijn 964 wordt eigenlijk alleen in het weekeinde bereden en staat door de weeks altijd aan de druppel lader die weer op een tijdklok staat. Zo immiteer je een daily driver accu belasting/oplading en zal je accu het langste volhouden.


05 maart 2009 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Wordt dus weer een nieuwe accu halen... Nog goed(kop)e tips hier?
_________________________________________
leven is het meervoud van lef!


05 maart 2009 0:43
Profiel
Bericht 
Bosch Silver, niet de goedkoopste, wel een van de beste. :idea:


05 maart 2009 9:13
Bericht 
Als je accu helemaal leeg is geweest en de platen zijn krom, dan kun je dat ook zien. Vaak zie je dan wat zwarte plekken aan de buitenzijde (als je een witte accu hebt) van de platen die tegen de behuizing aangedrukt staan. Draai maar eens één van die dopjes open en kijk naar binnen ...

Een kennis van me heeft laatst een Bosch-accu bij Renntech gekocht voor iets meer dan € 100.

Edit: Wim je was me weer te snel af ...


05 maart 2009 9:15
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
cabrio wim schreef:
Bosch Silver, niet de goedkoopste, wel een van de beste. :idea:
+1. Is mij ook goed bevallen. In mijn huidige P. ligt een Porsche (volgens de rekening)accu. Prijstechnisch vergelijkbaar, ´t zal mij benieuwen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


05 maart 2009 17:22
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
911 Carrera 3.2 '86
Bericht 
Ik heb een Varta Blue Dynamic erin gezet, kostte Euro 127,--.
Ik heb d'r nog geen ervaring mee (2 dagen oud) maar heb wel
positieve ervaringen over gelezen op dit forum.
_________________________________________
The thunder from down under


05 maart 2009 17:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
[Tot slot: Mijn 964 wordt eigenlijk alleen in het weekeinde bereden en staat door de weeks altijd aan de druppel lader die weer op een tijdklok staat. Zo immiteer je een daily driver accu belasting/oplading en zal je accu het langste volhouden.[/quote]

Is dat een must dat de lader op :roll: een tijdklok staat???
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


05 maart 2009 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Nee hoor, de druppellader die ik heb laadt en ontlaadt automatisch.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


05 maart 2009 17:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Lydia schreef:
(als je een witte accu hebt) ...


Zoo, jij bent goed wakker.......... :twisted: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


05 maart 2009 19:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
Is dat een must dat de lader op een tijdklok staat???


Nee hoor ligt aan je lader zoals WdePundert al schreef. Alleen hoorde ik laatst weer een verhaal dat de ontladingsfunctie van zo'n ding nog al tegenvalt, vandaar dat ik er (veiligheidshalve) een tijdklokkie tussen heb gezet. Ben nogal lui van aard :oops:


05 maart 2009 22:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... met zo'n klokkie doe je de ontlading (zoals bedoeld met 'n druppellader) geheel te niet ... :idea:


05 maart 2009 22:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Een dry cell battery: ik heb een odissey in de C3. Fotos volgen.

De rest wordt gewoon dagelijks afgeracht!

:wink: :lol:

Bert
_________________________________________
http://911carrera3.com
Registrar for the Carrera 3.o and Turbo 3.o worldwide register


05 maart 2009 22:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.