Auteur |
Bericht |
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
 Windruis
Aloha,
Vandaag op de deutsche autobahn kwam ik er achter dat er toch wel erg veel windruis hoorbaar was. Bij snelheden vanaf zo'n 200 begint het toch wel irritant te worden ... laat staan bij 275....
Het lijkt wel of het raam aan de bestuurderskant niet helemaal dicht is qua geluid, maar dit is denk toch niet het geval. Ook de rubbers lijken niet uit te steken ofzo.
Bekend probleem?
|
09 nov 2008 20:40 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Windruis met een 993? Bij mijn 993 stormt het boven de 200
Inderdaad kunnen rubbers niet zo goed meer zijn. Besef wel dat je te maken hebt met een meer dan 15 jaar oud ontwerp. Moderne wagens zijn over het algmeen veel stiller.
|
09 nov 2008 21:27 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
bij mij pas bij de 300
is wel een beetje normaal schijnt het,
de stroming doet de deuren aan de bovenkanten vd raamspijlen naar buiten zuigen
het heet niet voor niets autobahnRAASSEN 
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
09 nov 2008 21:51 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
het hangt er ook vanaf hoe de wind op de auto staat zelfs met die snelheden is dan nog groot verschil.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
09 nov 2008 22:05 |
|
 |
gassen
964 C4 Jubi 793uit Uithoorn
|
Als ie niet ruist is er iets geks aan de hand. Dit keer ging vlak voor de topsnelheid ook het zonnedakje ineens gieren, maar hij doet het nog steeds. Wel thuis pas geprobeerd want stel je voor dat ie echt niet meer dicht was gegaan 
_________________________________________ Het is er een van 911
|
09 nov 2008 22:12 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dan zit er toch iets niet goed, heb dit wel eens gehad met mijn vorige 911.
Meest zit het in het raamrubber, of het portier sluit niet goed.
Het verschil met een nieuwere (lees modernere) auto is wel erg groot, mijn BMW is boven de 200 nauwelijks hoorbaar
Zou toch even langs een specialist gaan, die mannen zien het zo wat er aan de hand is 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
10 nov 2008 8:51 |
|
 |
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Ik begrijp dat er bij een 'oudere' auto meer wind geluid hoorbaar is dan bij een modernere.. Heb met mn RS4 310 gereden en was dus echt niks aan de hand.
Ik heb de C4S nu circa 4 a 5 weken en verschillende keren flink doorgereden, maar gisteren hoorde ik dus echt bovenin de hoek van het portier dus op oorhoogte flink geratel, gezoom, gesuis of hoe je het wilt noemen...
Toen ik thuis kwam de P met de hogedruk spuit gewassen en zag ook dat er wat druppels aan de binnenkant van dat raam naar beneden drupte... Dus misschien sluit ie toch niet helemaal goed..
Toch maar even naar laten kijken.
|
10 nov 2008 10:06 |
|
 |
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Oja, het zit ook echt alleen aan de bestuurders kant, want op de terug weg reed een vriend terug, en hoorde ik aan de bijrijders kant helemaal niks, maar wel aan de bestuurders kant dus...
|
10 nov 2008 10:08 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zijn inderdaad over het algemeen de raamrubbers. En hoe ouder de auto wordt hoe erger het wordt. En zoals drknauf al schrijft, door de hoge snelheid worden de ramen en deuren eigenlijk naar buiten gezogen omdat direct om de auto heen een onderdruk ontstaat.
Ik zou inderdaad eens de rubbers na kijken, zeker omdat je ook druppels aan de binnenzijde ziet bij het afspuiten van de auto.
Ik moet zeggen dat het met mijn 996 erg mee valt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
10 nov 2008 10:25 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Die is wss net ietsje jonger
In tegenstelling tot de oudere 911jes zit er bij de 993 geen "rand" maar 'n rubber. Rubber verliest z'n (flexibele) eigenschappen door ouderdom - denk bv maar 'ns aan je banden
Het kan ook zijn dat de 'voorspanning' van het raamframe aan de bestuurderszijde niet helemaal goed is: lees: iets meer kan hebben ...
Succes 
|
10 nov 2008 10:32 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Een 993 heeft twee deur afdichtingen, een gewoon deurrubber net zoals alle voorgangers. In de raamstijl van de deur zit aan de buitenkant nog een rubber met vilt aan de binnenkant. Je moet maar eens met een lamp kijken of dit rubber nog mooi aansluit wanneer de deur dicht is.
|
10 nov 2008 11:51 |
|
 |
Wimpie77
|
Bij mij fluit hij ook regelmatig... Denk dat het bij me deur is diet niet helemaal goed sluit en het ruber aan de bovenkant van het kleine raampje aan de passagierskant.
_________________________________________ * * *
|
10 nov 2008 12:38 |
|
|