Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 18:13



Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Cabriodak:plastic ruitje kan niet tegen de kou 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht Cabriodak:plastic ruitje kan niet tegen de kou
Vanmiddag dacht ik: Hm, lekker zonnetje...
Dak opengedaan, gevolg: achterruit op 2 plaatsen gekraakt en gescheurd.
Heb maar meteen bij thuiskomst de hardtop gemonteerd en een nieuwe cabriotop besteld met glazen ruitje ditmaal.

BTW , het was wel zalig cruisen vanmiddag
_________________________________________
This is the strangest life i've ever had...


21 nov 2008 18:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht ruit
Volgens mij niet meer openen onder 12 graden, althans geld voor een 964.


21 nov 2008 19:02
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht 
Mss moet je eens de moeite nemen om de handleiding te lezen...
Maar bedankt voor het melden :!: :wink:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


21 nov 2008 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Bericht 
Ik meen dat de limiet voor de boxster ligt bij 10 graden. Anyway, glazen ruit is sowieso een grote vooruitgang.

Waar heb jij je nieuwe kap besteld ?

Ps, we hebben beide een 944 Turbo en een boxster... grappig.
Afbeelding
_________________________________________
Passie:
"Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"


21 nov 2008 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Als je het dak opent bij lage temperaturen (anders ook); eerst altijd maar een stukje openen en dan effe kijken of er geen knik in de raam komt; anders even met de hand glad strijken en verder openen. Zo zal je raam niet scheuren.
Glas is natuurlijk beter en is ook ontdooiend.
Vraag me af waarom ze bij de Boxster al niet vanaf het 1e model ('96) een glazen raam hebben gebruikt. :roll:


21 nov 2008 20:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
jampie schreef:
Als je het dak opent bij lage temperaturen (anders ook); eerst altijd maar een stukje openen en dan effe kijken of er geen knik in de raam komt; anders even met de hand glad strijken en verder openen. Zo zal je raam niet scheuren.

Ook als je dát wel doet bij lage temperaturen scheurt je ruitje. Heb ik zelf helaas vorig jaar gehad op weg naar Enter met het PF... bij een 964 dan in ieder geval.

Net na dit Kodak Gold moment... :wink:

Afbeelding

Yabba, dat is hier redelijk vaak voorbij gekomen en had je inderdaad via het pf of via je instructieboekje kunnen lezen. Helaas is het vervangen van een ruitje bijna net zo duur als het vervangen van je dak.
Wat wel wil helpen is je ruitje verwarmen of je dak opendoen in een verwarmde garage. Onder de 10 graden is voorzichtigheid geboden :idea:

Maar een nieuw dakje met een glazen ruit is idd natuurlijk de mooiste oplossing. Erg jammer dat dat bij een 964 geen optie is. Plastic ruitjes bij een auto die in 1990 al meer dan 100.000 euro kostte. Schande :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2008 20:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Handleiding
Ach lees jij je handleiding maar, ik luister liever naar de mensen die deze dakjes vervangen. ROVAKO bijv. en die zegt ook niet onder de 12 graden.


21 nov 2008 21:26
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wat weet die er nou van man... :cheesy: als je een durfal bent, doe je gewoon bij 11 graden alsnog je dak open... 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2008 21:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht 10
bij 10 graden openritsen durf ik net


21 nov 2008 21:32
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Flinke tinus... :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2008 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
bij 964 onder 12 graden het achterste deel openritsen toch? zou dan niet moeten scheuren vlgs het boekje
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


21 nov 2008 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman S
Laakdal
Bericht 
Boekje of niet , als een Porsche cabrio niet kan gebruikt worden als de zon schijnt, ongeacht de temperatuur, dan vind ik dat een serieuze ontwerpfout. Gelukkig kan ik er eentje met een glazen ruit kopen dan,(ook al is het geen origineel van Porsche) want waarom heb je anders een cabrio?
_________________________________________
This is the strangest life i've ever had...


21 nov 2008 22:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ach, nu er eenmaal een scheur in mijn ruit zit, who gives a f*ck. Ik zet hem ook met -5 open. Met de zon erop is dat heerlijk. Rits vertrouw ik niet. Die zit muurvast... :cry:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 nov 2008 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
beetje kaarsvet doet wonderen voor je rits
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


21 nov 2008 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
987
Twente
Bericht euh
@Yabba

Het is wel een misvatting, als je denkt, dat alleen Porsche dit probleem kent :wink:

Al eens goed de achterruitjes van een willekeurig merk cabrio bekeken :?:

Zijn er erg veel met zwarte tape, of zelfss DuckTape bij 8)

En dan is er ook nog UV en Plastic.... :cry: dat gaat nooit lang samen :wink:
_________________________________________
Groeten uit Twente


22 nov 2008 0:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2S
010
Bericht 
Het is goed om dit te lezen als reminder.... :wink:
_________________________________________
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.


22 nov 2008 0:49
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
barolo schreef:
Het is goed om dit te lezen als reminder.... :wink:


Na al die andere topics over plastic ruitjes en open rijden :idea:

Klikkerdeklik 1

Klikkerdeklik 2

Klikkerdeklik 3

Klikkerdeklik 4 - en tevens 'n topic waar je op verder had kunnen gaan :idea:

Klikkerdeklik 5

Klikkerdeklik 6

Klikkerdeklik 7

Klikkerdeklik 8

Klikkerdeklik 9

Klikkerdeklik 10

Klikkerdeklik 11

Klikkerdeklik 12

... bij deze dan ook op slot :mrgreen:


22 nov 2008 1:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S
Loosdrecht
Bericht 
Potverdorie, heb ik even geluk gehad met mijn Audi Cabrio!!
Nooit bij stil gestaan dat dit kon gebeuren, wel vaak bij temperaturen rond het vriespunt op-en gereden (zonder problemen met het plastic overigens!).
Auto is sinds aanschaf 3.2 in bezit van mijn broer, zal hem ff waarschuwen!
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


22 nov 2008 1:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.