Auteur |
Bericht |
Yabba951
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal
|
 Cabriodak:plastic ruitje kan niet tegen de kou
Vanmiddag dacht ik: Hm, lekker zonnetje...
Dak opengedaan, gevolg: achterruit op 2 plaatsen gekraakt en gescheurd.
Heb maar meteen bij thuiskomst de hardtop gemonteerd en een nieuwe cabriotop besteld met glazen ruitje ditmaal.
BTW , het was wel zalig cruisen vanmiddag
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
21 nov 2008 18:46 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 ruit
Volgens mij niet meer openen onder 12 graden, althans geld voor een 964.
|
21 nov 2008 19:02 |
|
 |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Mss moet je eens de moeite nemen om de handleiding te lezen...
Maar bedankt voor het melden 
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
21 nov 2008 19:46 |
|
 |
KC
My ride:
Cayman S 987
----------------------------
Ex 996 (m030, m220)
Ex: Boxster S,
Ex 944 TurboDen Haag
|
Ik meen dat de limiet voor de boxster ligt bij 10 graden. Anyway, glazen ruit is sowieso een grote vooruitgang.
Waar heb jij je nieuwe kap besteld ?
Ps, we hebben beide een 944 Turbo en een boxster... grappig.

_________________________________________ Passie: "Je porsche parkeren en vervolgens nog 3 keer je nek verdraaien om te genieten van de beauty die je net hebt geparkeerd"
|
21 nov 2008 20:29 |
|
 |
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Als je het dak opent bij lage temperaturen (anders ook); eerst altijd maar een stukje openen en dan effe kijken of er geen knik in de raam komt; anders even met de hand glad strijken en verder openen. Zo zal je raam niet scheuren.
Glas is natuurlijk beter en is ook ontdooiend.
Vraag me af waarom ze bij de Boxster al niet vanaf het 1e model ('96) een glazen raam hebben gebruikt. 
|
21 nov 2008 20:34 |
|
 |
horn
PF #57
|
Ook als je dát wel doet bij lage temperaturen scheurt je ruitje. Heb ik zelf helaas vorig jaar gehad op weg naar Enter met het PF... bij een 964 dan in ieder geval.
Net na dit Kodak Gold moment...
Yabba, dat is hier redelijk vaak voorbij gekomen en had je inderdaad via het pf of via je instructieboekje kunnen lezen. Helaas is het vervangen van een ruitje bijna net zo duur als het vervangen van je dak.
Wat wel wil helpen is je ruitje verwarmen of je dak opendoen in een verwarmde garage. Onder de 10 graden is voorzichtigheid geboden
Maar een nieuw dakje met een glazen ruit is idd natuurlijk de mooiste oplossing. Erg jammer dat dat bij een 964 geen optie is. Plastic ruitjes bij een auto die in 1990 al meer dan 100.000 euro kostte. Schande 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2008 20:41 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 Handleiding
Ach lees jij je handleiding maar, ik luister liever naar de mensen die deze dakjes vervangen. ROVAKO bijv. en die zegt ook niet onder de 12 graden.
|
21 nov 2008 21:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat weet die er nou van man...  als je een durfal bent, doe je gewoon bij 11 graden alsnog je dak open... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2008 21:29 |
|
 |
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
 10
bij 10 graden openritsen durf ik net
|
21 nov 2008 21:32 |
|
 |
horn
PF #57
|
Flinke tinus... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2008 21:33 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
bij 964 onder 12 graden het achterste deel openritsen toch? zou dan niet moeten scheuren vlgs het boekje
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 nov 2008 22:11 |
|
 |
Yabba951
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal
|
Boekje of niet , als een Porsche cabrio niet kan gebruikt worden als de zon schijnt, ongeacht de temperatuur, dan vind ik dat een serieuze ontwerpfout. Gelukkig kan ik er eentje met een glazen ruit kopen dan,(ook al is het geen origineel van Porsche) want waarom heb je anders een cabrio?
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
21 nov 2008 22:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
ach, nu er eenmaal een scheur in mijn ruit zit, who gives a f*ck. Ik zet hem ook met -5 open. Met de zon erop is dat heerlijk. Rits vertrouw ik niet. Die zit muurvast... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2008 22:39 |
|
 |
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
beetje kaarsvet doet wonderen voor je rits
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
21 nov 2008 22:57 |
|
 |
Martin K.
987Twente
|
 euh
@Yabba
Het is wel een misvatting, als je denkt, dat alleen Porsche dit probleem kent
Al eens goed de achterruitjes van een willekeurig merk cabrio bekeken
Zijn er erg veel met zwarte tape, of zelfss DuckTape bij
En dan is er ook nog UV en Plastic....  dat gaat nooit lang samen 
_________________________________________ Groeten uit Twente
|
22 nov 2008 0:07 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Het is goed om dit te lezen als reminder.... 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
22 nov 2008 0:49 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
22 nov 2008 1:30 |
|
 |
Rad911
997 SLoosdrecht
|
Potverdorie, heb ik even geluk gehad met mijn Audi Cabrio!!
Nooit bij stil gestaan dat dit kon gebeuren, wel vaak bij temperaturen rond het vriespunt op-en gereden (zonder problemen met het plastic overigens!).
Auto is sinds aanschaf 3.2 in bezit van mijn broer, zal hem ff waarschuwen!
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
22 nov 2008 1:37 |
|
|