| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
accu plus en min http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=20850 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | horn [ 23 nov 2008 21:36 ] |
Berichttitel: | accu plus en min |
Even een vraagje voordat ik iets heel erg fouts ga doen: De Jeep heeft een lege accu. Nu moet ik hem morgen starten met startkabels. Dat heb ik vaker gedaan dus is niet echt het probleem. Het probleem is echter dat op de accu van de Jeep niet staat aangegeven wat de plus en wat de min is. Normaliter staat er wel ergens in het kunststof een plus en/of min aangegeven - bij deze niet (tenminste ik kan het niet vinden). Is het altijd zo dat als je de accu hebt zoals op onderstaand plaatje, dat dan de pool rechts (voorstaand) de pluspool is? Kan ik daar derhalve blind van uitgaan? Of is dat per merk anders? Gaarne even een antwoord van iemand die dit zéker weet. Wil niet een vonkenregen veroorzaken... Alvast bedankt |
Auteur: | GhostRider [ 23 nov 2008 21:38 ] |
Berichttitel: | |
Wordt er ook helemaal niet gewerkt met een rode en een zwarte stekker oid? |
Auteur: | horn [ 23 nov 2008 21:39 ] |
Berichttitel: | |
nope - twee zwart omwikkelde kabels met een metaalkleurige bevestigingspunt om de pool van de accu. |
Auteur: | john's Porsches [ 23 nov 2008 21:41 ] |
Berichttitel: | |
Weet dat ze soms ook wel eens andersom zitten Horn wat wel werkt, heb je een oude voltmeter??? als je dan, de reststroom in de accu meet dan zie je hoe de wijzer uitslaat als die verkeerd om aangesloten is slaat die niet uit anders wel als er nog rest stroom in zit natuurlijk anders bruine kabels zitten op de min rode op de plus, maar dat wistje vast wel kijk of je een massakabel van 1 van de polen ziet lopen naar het chassis |
Auteur: | Jurgen [ 23 nov 2008 21:48 ] |
Berichttitel: | |
De dikke pool is de plus. |
Auteur: | john's Porsches [ 23 nov 2008 21:49 ] |
Berichttitel: | |
en dat klopt altijd, dat ik daar niet aan gedacht heb |
Auteur: | porschehenk [ 23 nov 2008 21:56 ] |
Berichttitel: | |
erop zetten, hoor je knetteren dan zit je fout of anders kijken, de massa zie ja naar chassis gaan, en bij plus zit meestal nog wat draadjes bij. |
Auteur: | Olaf [ 23 nov 2008 22:05 ] |
Berichttitel: | |
... kabel volgen en kijken of 'ie ergens rechtstreeks aan de koets vast zit Overigens heeeeeeeeel vreemd dat er echt niks op de accu staat ... Pearltje |
Auteur: | Marco [ 23 nov 2008 22:14 ] |
Berichttitel: | |
ze slaan het ook nog weleens in het lood(?) van de polen in, al naar gekeken? |
Auteur: | Rad911 [ 23 nov 2008 22:22 ] |
Berichttitel: | |
Ezelsbruggetje: Min aan Massa. |
Auteur: | Semjon [ 23 nov 2008 23:08 ] |
Berichttitel: | |
Je hebt een Wrangler toch? Polen bij een CJ/Wrangler zitten meestal omgedraaid.. even bedrading volgen naar de zekeringskast die vlak bij de accu zit. Kabels die daarheen gaan = + Mocht het wat moeilijk te volgen zijn kun je ook de kabel(s) naar je dynamo volgen (ook +) Suc6! |
Auteur: | horn [ 23 nov 2008 23:26 ] |
Berichttitel: | |
thanks, dat laatste gaat wel lukken, denk ik. horn - 2 linkerhanden qua auto's... |
Auteur: | Erick [ 23 nov 2008 23:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Vandaar.... |
Auteur: | porsche356sc [ 24 nov 2008 0:29 ] |
Berichttitel: | |
nu weten we ook hoe dat kwam.............. |
Auteur: | maurice [ 24 nov 2008 0:38 ] |
Berichttitel: | |
ehhh Horn... ben je daar nog....... |
Auteur: | Jurgen [ 24 nov 2008 0:44 ] |
Berichttitel: | |
Better safe than sorry... |
Auteur: | yohanv [ 24 nov 2008 7:45 ] |
Berichttitel: | |
Die arme siel...... Wel frapant.... Duurd wel even voordat ie weer post.. Het zal toch niet... |
Auteur: | john's Porsches [ 24 nov 2008 8:52 ] |
Berichttitel: | |
als het mis gaat hoef je iniedergeval niet te krabben, dat is dan wel weer positief maar gelukt |
Auteur: | molen934 [ 24 nov 2008 9:21 ] |
Berichttitel: | |
He he lekker, vraagt die jongen wat Toch moet je enorm opletten met de moderne auto's en hun elektronika Suc6 |
Auteur: | Olaf [ 24 nov 2008 10:08 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: accu plus en min | |||||||||
Linkje naar topic op 't Wrangler forum Ik hoop dat je gewoon de accu op hebt geladen - afgelopen nacht .. of vanochtend de "wegenwacht" ter assistentie geroepen |
Auteur: | horn [ 24 nov 2008 22:19 ] |
Berichttitel: | |
ben d'r weer. bedankt voor de tips hè... Nee hoor, alles goed gegaan. Vorig weekend stond een meneer uit de straat hier met een leeg gestarte accu. Of ik even wilde helpen met startkabels. Ik de Jeep gepakt (911 stond onder de carport en de S-max heeft een accu die half weggebouwd zit in het vooronder) en die ervoor gezet. Hij had zijn auto al met de voorklep open en de accukabels aan zijn accu staan. Ik zet zonder te kijken de zware klem links en de rode klem rechts en ineens een regen van vonken me eerst de tandjes geschrokken en toen de klemmen er gauw andersom opgezet. Meneer helpen starten en niets bijzonders gemerkt. Afgelopen week zei totmbo dat de Jeep 's ochtends niet startte, maar dat na 2 minuten wachten hij het weer deed. Ik had donderdagavond zelf dat hij eerst niets deed, maar toen ik het weer probeerde, startte hij wel. Mede daar die Jeep de beveiliging heeft dat hij niet start als je de koppeling niet intrapt, dacht ik dat ik dat niet ver genoeg gedaan had ofzo. Zaterdag deed hij dus helemaal niks meer. Vanochtend in die &%*$(($& sneeuwbui de jeep van de oprit geduwd , de 911 onder de carport vandaan gereden, naast de Jeep gezet, kabels erop en gestart. Starten lopen... Toen de 911 weer onder de carport geparkeerd en met de Jeep naar Veenendaal gereden. Apart, op de A12 viel af en toe even het licht, de dashboardverlichting én de radio uit (1 of 2 seconde) en ging dan weer aan. De wijzers van de tellers gingen af en toe even zwiepend heen en weer en het lichtje van de ABS brandde constant. Toch redelijk beangstigend, ben lekker op de rechterbaan blijven rijden. Als hij uitviel kon ik iig de vluchtstrook op. Bij de Profile Tyre Center geparkeerd en nooit meer starten Ik achter het stuur en 2 bandenjongens duwen , nieuwe accu erin en probleem opgelost. Oude accu beetje gefry'ed bleek. Alles weer goed. Dank voor de tips - vooral de dikkere en dunnere pool waren een hulp. Toen de US accu eruit was, bleek bij de negatieve pool overigens NEG te staan, maar op zo'n plaats dat de accupoolklem er volledig overheen viel Enfin, hij doet het weer, totmbo weer blij. Valt er een keer sneeuw, héb je eindelijk je droom-Wrangler, dóet hij het niet |
Auteur: | Erick [ 24 nov 2008 22:22 ] |
Berichttitel: | |
Hoelang heb je gezocht naar die foto |
Auteur: | Jurgen [ 24 nov 2008 22:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Eigenlijk een geluk bij een ongeluk ; nu heeft Monique tenminste geen kans gekregen om met de Jeep in de sneeuw te rijden |
Auteur: | horn [ 24 nov 2008 22:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
seconde of 20. hoezo? |
Auteur: | Erick [ 24 nov 2008 22:31 ] |
Berichttitel: | |
Omdat het de enige juiste foto was die je nu kon plaatsen |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |