| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
RS modificatie (op basis van standaard 964) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=21022 |
Pagina 1 van 12 |
Auteur: | dubsport [ 07 dec 2008 14:29 ] |
Berichttitel: | RS modificatie (op basis van standaard 964) |
Uit nieuwschierigheid ben ik benieuwd of iemand een overzicht met aanpassingen van een 964 c2/c4 heeft om een 964 RS kloon te bouwen? En uiteraard waar zo'n geintje gaat kosten. In de Morgan bijbel staat wel het eea beschreven maar ik vroeg me dan ook af of dat er leden zijn die dit kunstje wel eens hebben uitgevoerd. |
Auteur: | GhostRider [ 07 dec 2008 14:38 ] |
Berichttitel: | |
Heeft VdGugten niet een 946 omgebouwd (die licht blauwe). Is wel helemaal RUF weet ik maar RS...? |
Auteur: | Jos Targa [ 07 dec 2008 14:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: RS modificatie | |||||||||
Ai, lucien, daaar gaat je achterbank en je 3 puntgordels achterin |
Auteur: | drknauf [ 07 dec 2008 15:55 ] |
Berichttitel: | |
tot in hoeverre wil je gaan klonen? enkelt exterieur of ook interieur ? hebbie 1 schuifdak dan houd het al snel op |
Auteur: | Stijn van Kooten [ 07 dec 2008 16:57 ] |
Berichttitel: | |
Koplampsproeiers Achterruitenwisser Schuifdak Velgen Remmen Stoelen Rolkooi Stuur |
Auteur: | horn [ 07 dec 2008 17:00 ] |
Berichttitel: | |
airco binnenpanelen achterstoeltjes stereo |
Auteur: | dubsport [ 07 dec 2008 17:09 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja dat klopt. Ben het ook niet van plan. Dan moet ik nog zeker 12 jaar wachten Of ik moet het nu nog even snel doen. Schijnt dat een Maxi cosi in de porsche gaat niet zo lekker gaat. |
Auteur: | Olaf [ 07 dec 2008 19:04 ] |
Berichttitel: | |
kofferdeksel ramen vloerbedekking Isolatie vliegwiel/koppeling velgen uitlaat warmtesysteem ... inderdaad - hoe ver wil je gaan |
Auteur: | Yellowbird [ 07 dec 2008 20:40 ] |
Berichttitel: | |
Zou kan je nog wel even doorgaan: - Chassis doorlassen - 92l Tank - Motor blueprinten (260pk ipv 250pk) - Onderstel (draagarmen, veer/dempers, stabilisator stangen) Als je het echt alles doet zit je qua kosten al snel dicht in de buurt van een echte RS. Hangt er dus vanaf wat voor jou voldoende RS gehalte geeft. Als het vooral alleen om het optische gaat dan is het natuurlijk wel interessant. |
Auteur: | LouisXIV [ 07 dec 2008 21:25 ] |
Berichttitel: | |
speedservice heeft er 1 gebouwd met verslag http://www.speedservice.nl/viewpage.php ... ect&pid=16 erg mooie auto en inmiddels verkocht. Zo'n geintje incusief goede donor auto voor weinig (moet een een C4 zijn ivm hoge druk remsysyteem, anders ingrijpende remmificatie nodig) gaat al gauw richting 45K vlgs mij...als je dan ook een 3.8 modificatie (als je dan toch alles uit elkaar hebt!) met wat aanpassingen aan in en uitlaat daaraan toevoegd gaat het al gauw flink over de 50K. Maar dan heb je wel een hele mooie wagen! |
Auteur: | Olaf [ 07 dec 2008 21:28 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En de ombouw van vier- naar twee- wheeldrive stelt dan zeker niks voor |
Auteur: | LouisXIV [ 07 dec 2008 21:29 ] |
Berichttitel: | |
volgens speedservice viel dat dus juist mee.. |
Auteur: | Olaf [ 07 dec 2008 21:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is van origine 'n 3.2 ... en inderdaad naar 'RUF' omgebouwd |
Auteur: | LouisXIV [ 07 dec 2008 22:09 ] |
Berichttitel: | |
deze bedoel je? is inm verkocht door Paul Geeris. Heerlijke auto. Heb zelf nog een proefrit gemaakt voordat we voor de 964 cabrio gingen. Het is een mooie uto, maar weinig RUF aan: Motor is 3.6 uit een 964 met SSI's knap opgebouwd dus. editL: Hier meer info: http://www.vdgugten.nl/m_sprt_03.htm PORSCHE 911 Carrera R 3.6 Basis: Porsche 911 Carrera 3.2 Bouwjaar 1986 Kleur: Pruisisch blauw Motor: 964 3.6 liter Bouwjaar 1990 Aangepaste zuigers, cilinderkoppen en nokkenassen Conisch sportluchtfilter Gescheiden RVS uitlaatsysteem Licht gewicht vliegwiel Sport koppeling Software op rollenbank aangepast Extra oliekoeler in voorbumper Vermogen 302 pk Onderstel / remmen: Voor en achter verlaagd Verstelbare veerplaten achter Veerpootbrug voor Verstelbare KONI sport schokdempers (geel) 17x7,5" Ruf velgen met 225/50/17 banden voor 17x9,0" Ruf velgen met 255/40/17 banden achter 928 S4 remklauwen gemonteerd d.m.v. speciaal ontwikkelde adapters RVS omvlochten remleidingen ATE Racing Super Blue remvloeistof Carrosserie: Voor en achterbumper in Ruf "Yellow Bird" look Lichtgewicht carbon voorklep met race snelsluiters Cup design buitenspiegels Standaard Carrera voor en achter spoiler Interieur: Recaro SR stoelen Safety Devices rolbeugel Momo sportstuur met stuurspacer Schroth vierpuntsgordels met E11 keur |
Auteur: | Olaf [ 07 dec 2008 22:55 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee |
Auteur: | rob964.c4 [ 07 dec 2008 22:59 ] |
Berichttitel: | |
hier kan het voor een vaste prijs als je volgens mij wel een donor auto hebt. |
Auteur: | Jos Targa [ 07 dec 2008 23:03 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Lucien, Ik heb inmiddels 2 kinderen. OK de eerste 8 a 9 maanden effe lastig met de maxi id. Maar daarna...... de jongste van 14 maanden zit in de Porsche kinderstoe, en de oudste van bijna 4 die zit op een zitverhoger van Halfords. Gaat perfect, en de mannen vinden het net zo gaaf als Pappa. dus niet te lang nadenken, en gewoon weer snel aan de Porsche |
Auteur: | dubsport [ 08 dec 2008 21:04 ] |
Berichttitel: | |
Ok jos maakt de beslissing al iets gemakkelijker. |
Auteur: | Jeroen914 [ 09 dec 2008 2:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die licht blauwe van Vd Gugten was idd een Carrera 3.2, maar heeft nu (o.a.) een 3.8 |
Auteur: | Olaf [ 09 dec 2008 8:14 ] |
Berichttitel: | |
I know .. |
Auteur: | Mark [ 09 dec 2008 19:55 ] |
Berichttitel: | |
Dit is de blauwe van Speedservice, 2 jr geleden gespot op een porsche rit in Belgie / NL. Motor was volgens mij aangepast en ook de versnellingsbak. Was een toffe kerel |
Auteur: | horn [ 09 dec 2008 22:07 ] |
Berichttitel: | |
mooie kleur |
Auteur: | amandus [ 24 nov 2010 21:17 ] |
Berichttitel: | Re: RS modificatie (op basis van standaard 964) |
Zelf nu bezig een eigen mod te bouwen : Inetrieur gestript , alleen middenconsole nog bitume Billsteins B16 Instelbare Stabies Hoedeplank zelf gemaakt van Hardboard Achterplaat waar de zitjes zaten zelf gemaakt Stalen achterplaat wel Hightech isolatie aangebracht Motorcompartiment isolatie weggehaald Ruf Speedline 17inch velgen techno grijs gepowdercoat RS binnendeurpanelen Bodemplaten zelf van triplex gemaakt Cuprohr Eindstuk aangepast Nieuwe remmen rondom Nieuwe banden rondom Olieslangen vernieuwd Rubbers zo goed als rondom vernieuwd Witte knipperlichten Was het even voor vandaag . Doel : eigen gemodificeerde 964 bouwen met een knipoog naar het ware icoon de RS , twijfel nog over het binnenwerk , denk dat ik ga voor matzwart spuiten ipv tapijt , wat meer techno en wederom een knipoog naar de clubsport . Het fundament van de motor wil zoveel mogelijk in orginele staat behouden en het puur zoeken in wegligging en gewicht en dan in stijl van nu , twijfel nu ook de middenconsole te verwijderen en de techniek te laten zien zoals ie is ..... Wordt vervolgt en heb wel een schuifdak |
Auteur: | bully [ 24 nov 2010 21:28 ] |
Berichttitel: | Re: RS modificatie (op basis van standaard 964) |
Cool amandus foto's..... |
Auteur: | Jurgen [ 24 nov 2010 21:29 ] |
Berichttitel: | Re: RS modificatie (op basis van standaard 964) |
Ouwe knutselaar Volg 't met interesse, ben benieuwd. |
Pagina 1 van 12 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |