Is 'n alarmklasse 3 standaard in 'n Boxster S uit 2000 ?
Auteur
Bericht
Will
GT3
Is 'n alarmklasse 3 standaard in 'n Boxster S uit 2000 ?
Ik heb een porsche boxster S uit 2000; is hier standaard een alarm ingebouwd (3); zo ja: hoort hier een certificaat bij?
11 dec 2008 22:26
Patrick
Bij mijn Boxster uit 97 is als optie een klasse II alarm ingebouwd en hier is geen certificaat van. Het ombouwen van mijn alarm met Porsche onderdelen naar klasse III kost € 600.
Als je al een klasse III alarm hebt dan kan je dit bij een erkende bedrijf voor een paar tientjes laten keuren en krijg je een certificaat.
Laatst bijgewerkt door Patrick op 11 dec 2008 22:30, in totaal 2 keer bewerkt.
11 dec 2008 22:29
rob964.c4
964.c4
assendelft
volgens mij alleen als deze elk(e)(2) jaar gekeurd is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
11 dec 2008 22:30
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Rob ... elk jaar - en na drie jaar 'n afmelding bij SCM
11 dec 2008 22:44
rob964.c4
964.c4
assendelft
duidelijk
robert
_________________________________________ remmen is angst
11 dec 2008 22:59
zuugnap
Niet standaard wel scm certi needed om de 3jr
12 dec 2008 1:01
maurice
Turbo S - 542pk
Friesland
Ik zal het nog één keer schrijven dan:
Staat duidelijk op het certificaat;
SMC certificaat schreef:
Certificaten op personenauto's volgsystemen en motorfietsen moeten 36 maanden na inbouw periodiek gekeurd worden. Werkmaterieel en bedrijfsvoertuig beveiligingen moeten na 12 maanden gekeurd worden. Na deze periodieke controle (met goed resultaat) wordt de geldigheid van het certificaat met 12 maanden verlengd.
Als het systeem gekeurd is, vindt u bovenstaand de laatste keuringsdatum. Vanaf de keuringsdatum wordt de gelidigheid van het certificaat telkens verlengd met 12 maanden.
Kortom bij nieuwe inbouw aanschaf de eerste 3 jaar geen omkijken naar en daarna jaarlijks keuren.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
12 dec 2008 14:15
Olaf
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
maurice schreef:
Kortom bij nieuwe inbouw aanschaf de eerste 3 jaar geen omkijken naar en daarna jaarlijks keuren.
Nope .... na inbouw elk jaar laten keuren - en af laten stempelen op het certificaat ... na 3 jaar de "Alarm-APK" incl. afmelding bij SCM - en evt. steekproef ... vervolgens weer elk jaar de "Alarm-APK"
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum