Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:21

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
problemen met knipperlichten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht problemen met knipperlichten
Hallo iedereen,

Ik heb een paar maanden geleden een Boxter van '99 gekocht, sinds een paar weken werken zowel de gewone richtingaanwijzers als de dubbele knipperlichten niet meer( ttz, meestal niet, heel af en toe werken ze nog wel).
Vermits het 50 km rijden is tot bij de Porsche dealer, en het niet zonder gevaar is om zonder richtingaanwijzers te rijden, wil ik er in eerste inst zelf iets proberen aan te doen.
Na contact opgenomen te hebben met de Porsche dealer, dacht hij dat er een fout in de schakerlaar van de dubbele knipperl. moest zijn. ik heb deze vervangen maar tevergeefs.
Onder het dashboard hoor je een "klik" als je de schakerlaar indrukt maar verder geb er niks.
Bij het openen en sluiten van de deuren werken de knipperlichten wel.

Voor de rest rijdt de wagen als een droom.

Weet er iemand raad???

Frank,

28 dec 2008 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Hoi,

Kwa model onvergelijkbaar maar ik had laatst een zelfde issue, geen knippers meer. Knipperlicht schakelaar vervangen maar achteraf bleek de issue in een defecte zekering te zitten :bang: :bang: :bang:

Als ik jou storing lees denk ik als eerste aan een defecte knipperautomaat (mits ie er in zit, zal wel)

28 dec 2008 10:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Lijkt mij ook een knipperlichtrelais te zijn of de aansturing daarvan.

Het knipperlichtrelais is verantwoordelijk voor het omzetten van een contstante spanning naar een aan/uit spanning.

Tijdens het op slot zetten geeft het alarmstuurapparaat de knipperende spanning aan de knipperlichten.

.

28 dec 2008 11:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht 
Daar dacht ik ook aan, maar ik kan nergens info vinden over een knipperlicht-relais. Wel van een klein relais dat bij de zekeringen zit,maar dit lijkt me geen knipperlichtrelais te zijn? eerder een sturing van een relais dat....ergens moet zitten.

28 dec 2008 11:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Zit-ie niet achter de alarmlichtenschakelaar? Klinkt inderdaad als een relais-probleem, zelfde verhaal als bij menig VW en Audi uit de jaren ยด90.

28 dec 2008 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht 
Geen idee, er lijkt weinig plaats te zijn achter die schakelaar, en vermits er stroom doorgegeven wordt naar het relais in de zekeringdoos.vermoed ik dat er in die richting ergens iets moet verder gaan naar een pinkerreleis of een sturing van de pinkers. Ik had ook gedacht aan een fiche die kan losgekomen zijn, ben onder 't dashboard ingedoken en heb niets loszittend kunnen vinden.

28 dec 2008 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht 
Die kleine relais klikt wel, maar ga hem voor alle zekerheid ook vervangen, misschien geeft hij geen stroom meer door

28 dec 2008 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Dat kan je dan toch meten ? Gewoon vanaf de zekering of schakelaar beginnen met meten en kijken waar de 12V dan weg is.

28 dec 2008 13:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht 
Probleem met knipperlichten is opgelost :tongue:

Het kleine relay op terminal 3 was de boosdoener, vermoedelijk dook het probleem al eerder op (bij de vorige eigenaar)en heeft men de relay toen niet door het juiste onderdeel (origineel)vervangen.
Alles werkt terug prima en ben deze namiddag al lekker gaan cruisen:-)

Bedankt voor de reactie's en de tips

Frank

29 dec 2008 19:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]