| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
vervangen vloerbekleding 964 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=21345 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | koebel [ 01 jan 2009 14:52 ] |
Berichttitel: | vervangen vloerbekleding 964 |
heeft er iemand ervaring met: a. het zelf (heel) verwijderen van bestaande vloerbedekking? b. het zelf aanbrengen van een (gebruikte) vloerbedekking? |
Auteur: | Olaf [ 01 jan 2009 15:51 ] |
Berichttitel: | |
a. Ja b. Nee |
Auteur: | john's Porsches [ 01 jan 2009 15:57 ] |
Berichttitel: | |
Ja Ja maar dan wel nieuw |
Auteur: | koebel [ 01 jan 2009 16:01 ] |
Berichttitel: | |
wellicht ten overvloedde: ik ben naast de antwoorden op mijn vragen ook wel benieuwd naar de ervaringen op zich.... Is het eruit halen veel of weinig werk, is het lastig of makkelijk? Gaat de vloerbedekking er makkelijk heel uit of is dit ondoenlijk? Is er een goed resultaat te behalen met het zelf erin plakken of is dit beter aan een specialist over te laten? Enz. enz. |
Auteur: | john's Porsches [ 01 jan 2009 16:07 ] |
Berichttitel: | |
Het is wel even werk, maar leuk om te doen, daarnaast zelf vroeger werkzaam geweest bij een hoogwaardige woningstoffeerder dus dat scheelde. kwaliteit die te verkrijgen is super, kan bij die van mij komen kijken als je wilt |
Auteur: | Olaf [ 01 jan 2009 16:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
het eruit halen kan lastig zijn ... maar het is zeker niet onoverkomelijk om dat netjes en heel te doen. Ik heb naast 'n 944, 'n 964 en 3.2 ontdaan van alle interieurdelen ... de 944 'zooi' was zo oud dat dat in de container is belandt - stoffeering van de 3.2 en de 964 hebben 'n andere eigenaar gevonden. Vloerbedekking terugplaatsen is 'n secuur werkje ... maar ook dat is goed (zelf) te (laten) doen |
Auteur: | john's Porsches [ 01 jan 2009 16:31 ] |
Berichttitel: | |
zelf bij 2 911's de bekleding verwijderd en deels bij een 944 bij secuur te werkgaan kan je de bekleding meestal wel heelhouden. maar als 1 deeltje schuurt heb je niets meer aan de set. Bij het verwijderen kan je er denk het beste vanuitgaan dat die er niet heel uit komt, kan het altijd mee vallen Daarnaast je wilt het niet voor niets vervangen toch Daarnaast is het bv ook het ideale moment om bv een Navi in te bouwen en hiervoor de bedrading netjes weg te werken. |
Auteur: | lindemans [ 02 jan 2009 17:51 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb zelf deze zomer mijn tapijtset compleet vernieuwd, auto knapt er enorm van op. De 964 zal kwa aanpak nauwelijks afwijken van mijn 3.2. Ik heb steeds een paar delen losgetrokken, die vernieuwd; dan weer verder en zo de auto rond. Lostrekken van de oude set is makkelijk, de lijm is niet meer dan een hard gelig spul dat snel verplulverd; met een plastic spatel haal je dat makkelijk van de carrosserie; schoonmaken met brakecleaner. Ik vond het vrij dunne originele tapijt direct op het plaatwerk nooit echt mooi. Ik heb daarom op het plaatwerk eerst goed rubber ondertapijt gelijmd (zoals gebruikt voor huiskamers) van ca. 4 mm dik. Het nieuwe tapijt heeft nu een wat zachte verende ondergrond; maakt het geheel een stuk fraaier vind ik. Op de verdiepte delen van het plaatwerk van de bodemplaat heb ik eerst passende stukjes ondertapijt gelijmd , daar dan weer één laag ondertapijt overheen, dan het pas tapijt zelf. Dan ben je van die hoogteverschillen af en dat ziet er een stuk mooier uit zo. In de oude situatie drukte het profiel van de bodemplaat uiteindelijk door het dunne tapijt heen. Onder de achterstoeltjes heb ik de bitumen er uit gehaald; daarmee ben ik ook van die bekende porsche bitumenlucht af in het interieur. Ik heb ook dat verangen door 2 lagen rubber ondertapijt. Vooral steeds goed kijken hoe alles zit en op die manier terugzetten; dat gaat veel makkelijker als je deel voor deel doet en niet eerst de gehele auto stript. Tijdens het werk kon ik altijd even aan de andere kant spieken. Enige echt lastige vond ik het werken rond de gaten voor de gordels van de zitjes achter. Ik heb een op maat set voor de auto van KHM (www.cabrio.de) gebruikt; de originele zwarte strickvelours; geleverd via Rovako. Laatste maar zeer dringende tip: gebruik professionele lijm hiervoor, geen bison uit de spuitbus of zo. Ik heb M3 lijm uit de spuitbus gebruikt en dat is erg goed spul. Kijk uit voor overspray op de mooie kant. |
Auteur: | LouisXIV [ 11 jan 2009 0:04 ] |
Berichttitel: | |
heb me laten vertellen dat de tapijtlijm vanaf de 964 anders is en bijna niet meer te verwijderen (heb een stukje verwijderd en kreeg de lijm niet weg). Daarentegen schijnt het 3.2 tapijt redelijk makkelijk te verwijderen. |
Auteur: | koebel [ 11 jan 2009 23:21 ] |
Berichttitel: | |
@lindemans: dank voor de uitvoerige uitleg en goede tips @Louis: dank voor de waarschuwing Resultaat is nu wel een lichte vorm van verwarring |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |