Hallo automax,
Hopelijk kun je met mijn reactie wel iets. Al die opmerkingen over de 996 3.4 zijn inmiddels wel zo afgezaagd. Slaat gewoon nergens op. Bijna 120.000 km op de teller en op een nieuwe keerring na, geen centje pijn.
http://www.renntech.org/forums/index.ph ... #entry2434
http://www.renntech.org/forums/index.ph ... uster+bulb
http://www.renntech.org/forums/index.ph ... uster+bulb
http://boxsters.addr.com/hacks/cluster.htm
http://www.renntech.org/forums/index.ph ... uster+bulb
Op de bovenstaande 'sites' vind je voldoende informatie hoe je de lampjes moet vervangen. Bekijk die maar eens/lees die maar eens door. Aan de hand van die informatie heb ik lampjes verwisseld.
Het verwijderen van de schakelaar voor de alarmlichten vond ik nog het lastigste. Let op de juiste volgorde bij demontage. Eerst de rode aan/uit knop verwijderen, dan de ring (ovaal) die om de schakelaar zit en tenslotte de schakelaar zelf. Goed opletten dat je de leren bekleding niet beschadigd.
Er wordt ook geadviseerd de accu lost te koppelen alvorens de instrumenten te verwijderen. Dat heb ik niet gedaan. Geen problemen gehad.
Bij Porsche kreeg ik overigens het advies om alle lampjes te vervangen. Kwestie van tijd voordat het volgende lampje de geest geeft.
Lampjes waren niet zo duur, kun je ook bij een automaterialenzaak kopen.
Veel succes met het vervangen van het lampje (de lampjes).
Gr.
jo996