echt verslavend om de techniek te bestuderen
de aan drijf assen geblokkeerd, middels eigenlijk 2 strips van staal welke als hefboom fungeren en dan een balkje er tussen om de bak niet te beschadigen.
der twee hefbomen lopen vast op het balkje en zo kan je met een diepe 30mm dop, speciaal even aangeschaft (hazet) de borg moer even los draaien immer de as staat stil.
De diepe dop is nodig omdat aan de moer het fragiele asje van de snelheidsmeter zit.
door dat ik zondag aan het spelen ben geweest met het in en uitschakelen
was ik vergeten hem in een andere versnelling te zetten zodat de andere as welke los moet vrij draaide.
gelukkig had ik 2 pijpjes gemaakt zodat de tussenplaat makkelijk los maar ook weer goed vast op zn plek kon
het was min 12 in de schuur, maar was wel leuk.
de dogtheeth van 1 heeft wat slijtage evenals de synchro, de synchro van 2 is net ingesleten, maar de dogteeth hebben hier nog weinig hinder van gehad.
overige versnellingen zien er goed uit.
nu weer even mijn bijbel raadplegen en opwarmen.
moet nog wel even tandwiel trekkers hebben of hier zelf iets op maken.