Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 12:22



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
schade/uitlijnen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht schade/uitlijnen
Bij een uitlijnbeurt bleek dat er mogelijk in het verleden schade is geweest rechtsachter. men raadde mij aan een nieuwe draagarm er op te zetten.
Is dit over het algemeen afdoende en zijn er nog andere mogelijkheden om het wiel recht onder de auto te krijgen?


06 nov 2004 12:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Beste Marcel,

Hoewel er veel ervaring is binnen dit forum, zou het niet verkeerd zijn om ff met een specialist te bellen.

Informeer bijvoorbeeld even bij Eric Hendriks (Carreric) in Mook: 024-3586165


06 nov 2004 13:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
Wat voor Porsche heb je?
Waar is de auto uit gelijnd?

Zo'n beetje alle draagarmen zijn van aluminium, en dat buigt niet, maar breekt. De kans dat je een kromme draag arm hebt lijkt mij daarom erg klein...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


06 nov 2004 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht schade/uitlijnen
Het is een 3.0 SC uit 1978. kunnen autoschadebedrijven met een richtbank dit misschien verhelpen?


06 nov 2004 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
WAAR heb je de auto laten uitlijnen???
99 van de 100 uitlijnboeren snappen geen éne ruk van een 911 achterwiel ophanging
Zou de beweringen van een dergelijk bedrijf dan ook zeker niet serieus nemen
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


06 nov 2004 15:55
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lees hier wat eerder is geschreven over uitlijnen. ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


06 nov 2004 21:13
Profiel
Bericht 
een foute wielgeometrie kan zowel het gevolg zijn van een beschadigd onderdeel van de ophanging (zoals bv een draagarm( die WEL kan buigen)) en/of een verkeerde carrosseriemaat aan de bevestigingspunten van de ophanging.

een draagarm vervangen als de bevestingingspunten niet meer op de juiste plaats staan op de carrosserie lost het probleem niet op.

je kan je wagen laten nameten op zowel een richtbank als een meetbank.
het verschil is dat je met een richtbank zowel kan meten als corrigeren, met een meetbank enkel meten .
je wagen op een meetbank laten plaatsen is wel veel goedkoper dan op een richtbank.
vrijwel alle carrosseriebedrijven hebben een richtbank , bedrijven met een meetbank zijn minder dik gezaaid.

in Belgie is de wetgeving zo dat voertuigen na ongevalschade eerst een speciale technische keuring moeten ondergaan voor men ze weer in verkeer kan brengen.
in zo een keuring zit de opmeting van carrosseriematen .
je kan je wagen ook vrijwillig aanbieden voor zo'n keuring.
lees meer "www.goca.be" , dan "autokeuring" , dan" personenwagen" tenslotte "keuring na ongeval" .

een "oplossing" die ook wel eens gebruikt wordt , hoewel helemaal niet volgens de regels van de kunst en zelfs verboden is het compenseren.
kort uitgelegd komt het hier op neer dat een foute carrosseriemaat wordt gecorrigeerd door een ophangingsdeel in tegengestelde richting te vervormen zodanig dat de 2 fouten mekaar opheffen en de wielstand weer correct is . de mogelijkheden van dit compenseren zijn overigens beperkt.
ik wil benadrukken dat ik deze werkwijze zeker niet aanprijs, ik weet alleen dat ze gebruikt wordt en geef het mee ter info


07 nov 2004 13:58
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
De achterste draag arm van een 911 is van gegoten aluminium (klassiekertjes uitgezonderd). Gegoten aluminium buigt niet, het breekt
Kijk nog even naar de fotootjes van Jack z'n draagarm...

Aagezien het uitlijnen bij "de bandenboer op de hoek" is gebeurd, die geen éne ruk snapt van een porsche achterwiel ophanging, zou ik hun "diagnose" ook maar met een paar pakken zout nemen.

Auto eerst eens ECHT laten uitlijnen bij een Porsche specialist of een uitlijn bedrijf dat het wel snapt. Die kan wel een fatsoenlijke diagnose stellen...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


07 nov 2004 15:49
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.