Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:52

Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
HELP: technisch raadsel met mijn 996 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 (996) Carrera coupe 3,6
Amersfoort
Bericht HELP: technisch raadsel met mijn 996
Hallo,

Wie kan mij helpen met het volgende probleem...

Ik heb een 996 3.6 tiptronic uit eind 2001.

Hij stond al een weekje ongebruikt voor mijn deur toen mijn vrouw em even nodig had voor een ritje. Ze wil de deur openmaken met de afstandbediening, maar er gebeurd niets. Paar keer proberen, maar niets. Wellicht de batterij...

Toen de deur maar openmaken met de sleutel. Meteen alarm af natuurlijk. Ze steekt snel de sleutel in het contact in de hoop dat het alarm uit zal gaan (was al eerder gelukt zo). Alarm gaat inderdaad uit, MAAR... de motor start niet. Vanaf dat moment zijn de electrische zaken in de auto volledig in de war. De ramen gaan continu open en dicht en de spoiler komt eruit. Uiteindelijk blijven de ramen openstaan, maar ze krijgt ze met geen mogelijkheid meer dicht. Wel hoorde ze de hele tijd de relais van de ramen klikken, echt maf.

Uiteindelijk heeft mijn buurman de accu van mijn auto met startkabels aangesloten op zijn auto. Toen functioneerde de electronica ogenschijnlijk weer naar behoren en kon hij de ramen dichtdoen (wel fijn in de stromende regen). De motor starte echter nog steeds niet. Nu staat ie voor de deur, ramen dicht, spoiler nog uit, alarmlichtje knippert niet en het lijkt of de accu volledig leeg is nu.

Wie o wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn...!!

Bedankt alvast voor de hulp!

Groet,
Jeroen

Van alles geprobeerd maar niets hielp

23 jan 2009 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Bericht 
Ik ben 12 jaar automonteur geweest en in "mijn tijd" was
In 90 % van de elektrische storingen er een massa probleem(draden die bv niet goed vast aan het chassis ziten) of geoxideerd zijn.

Controleer of de massapool van de accu goed vast zit, op de accu maar ook aan het chassis.
Controleer alle zwarte en bruine draden welke je kunt zien, en controleer of deze vast zitten of geoxideerd zijn.
En anders een expert laten nakijken.

23 jan 2009 22:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Na 5 dagen niet gebruiken kan de 996 niet meer met de AB worden geopend.
Inderdaad gewoon met de sleutel de deur openen, alarm gaat af en die met de AB uitzetten.
Instappen, starten en wegrijden! 8) :wink:

Suc6!

Zo kan het trouwens ook (al je je buren niet wilt laten schrikken) :mrgreen:
Citaat:
The remote-control standby function switches off after 5 days If the vehicle is not started or unlocked with the remote control within five days, the remote control standby function is switched off (to prevent discharging of the vehicle battery).

1. In this case, unlock the driver's door with the key at the door lock.
Leave the door closed in order to prevent the alarm system from being triggered.

2. Press button 1 on the remote control.
The remote control is now activated again.

23 jan 2009 22:35
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht 
Bedankt! Dat van die afstandbediening die na 5 dagen niet meer werkt wist ik niet! Weer wat geleerd...

Maar mijn vrouw heeft niet eerst het alarm afgezet, maar meteen de sleutel in het contact om te starten. Zou dit de oorzaak geweest kunnen zijn van alle vreemde problemen die volgde?

De accu is nu trouwens volledig door en niets reageerd meer. Krijg zelfs de klep niet meer open!

Mijn vrouw heeft trouwens al eens eerder de motor gestart met de reservesleutel waarvan de batterij leeg is. Toen ging volgens haar het alarm uit nadat ze de contactsleutel omdraaide... Mmmm vreemd!

Groet!

23 jan 2009 22:51
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Proemstra schreef:
Maar mijn vrouw heeft niet eerst het alarm afgezet, maar meteen de sleutel in het contact om te starten. Zou dit de oorzaak geweest kunnen zijn van alle vreemde problemen die volgde?

Zou mij niet verbazen! :wink:

Proemstra schreef:
De accu is nu trouwens volledig door en niets reageerd meer. Krijg zelfs de klep niet meer open!

:idea: :arrow: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 804#542804 :salut:

Koop van de week nog maar eens een leuk kado voor je vrouw, als ze weer een beetje is bijgekomen van de schrik! :wink:

23 jan 2009 23:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Klink mij als een onderspanningsprobleem. Zodra de accu onder een bepaalde spanning komt wordt de startmotor niet meer aangestuurd als je probeert te starten. Door de vele electronica in zo'n auto krijg je de meest vreemde storingen. Ik zou allereerst eens de accu goed doorladen en dan nog eens proberen. Indien mogelijk zou ik de auto aan een druppellader zetten als hij vaak voor langere tijd stil staat.

23 jan 2009 23:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht 
Allen bedankt voor de bijdrage van jullie!

En Rob, bedankt. Ik had deze posting toevallig net gevonden en ga deze oplossing nu proberen....

Ik zal het posten als ik de oplossing gevonden heb.

Groet,
Jeroen

23 jan 2009 23:24
Profiel
Bericht 
ook de electronica in de sleutel kan wel eens voor problemen zorgen. doe sleutel in contact, zet contact aan, weer uit, sleutel uit contact, herhaal dit 5 x, haal sleutel uit contact, er weer in en starten, sleutelelectronica reset zichzelf. succes

23 jan 2009 23:32
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Inderdaad gewoon met de sleutel de deur openen, alarm gaat af en die met de AB uitzetten.

Kan ook zonder het alarm af te laten gaan.
Sleutel 1/8 slag naar rechts draaien tot de binnenverlichting aan gaat.
Dan gewoon met de AB de auto openen.
:salut:

24 jan 2009 0:23
Profiel WWW
Bericht 
wat is nou een week. daar heb je geen druppellader voor nodig. als je een weekje skiet en je auto niet gebruikt doet ie het toch ook nog

24 jan 2009 0:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
996 en later staan bekend om het aanzienlijke energieverbruik wanneer ze stil staan. Om die reden ook schakeld de auto in een slaapstand na 5 dagen zoals Rob al schrijft. Alleen het alarm en wat basis electronica blijft dan nog doorwerken.
Heeft niks met een slechte accu te maken en een druppellader is niet zo gek al de auto regelmatig langere tijd stil staat.

24 jan 2009 1:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht 
Gewoon eens een nieuwe batterij monteren,wedden dat al je problemen opgelost zijn?

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

24 jan 2009 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht 
Rob Herfst schreef:
Na 5 dagen niet gebruiken kan de 996 niet meer met de AB worden geopend.

Suc6!

Zo kan het trouwens ook (al je je buren niet wilt laten schrikken) :mrgreen:
Citaat:
The remote-control standby function switches off after 5 days If the vehicle is not started or unlocked with the remote control within five days, the remote control standby function is switched off (to prevent discharging of the vehicle battery).

1. In this case, unlock the driver's door with the key at the door lock.
Leave the door closed in order to prevent the alarm system from being triggered.

2. Press button 1 on the remote control.
The remote control is now activated again.

Met dezelfde vraag stond ik vorige week bij mijn alarminbouwbedrijf... In mijn originele Duitse gebruikshandleiding staat namelijk dat je na die 5 dagen de deur kunt openen met de sleutel en dan binnen 10 seconden de sleutel in het contact moet steken om te voorkomen dat het alarm afgaat.... Dat blijkt dus in het echt niet zo te werken. In een USA manual van internet had ik ondertussen al de bovenvermelde procedure gevonden, maar heb alleen nog geen 5 dagen stilgestaan om hem te testen 8)

24 jan 2009 21:04
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Naar mijn weten gaat als de accu onder een bepaalde spanning komt, als waarschuwing het alarm af. Is bij mijn boxster ook een keer gebeurd. Klep toen via noodprocedure open en nieuwe accu erin. Probleem opgelost.

Mogelijk is het instappen net het verkeerde moment geweest. Echter kortsluiting valt in dit geval ook niet uit te sluiten ( het was ten slotte erg nat weer).

Betreffende het niet meer werken van de CV na 5 dagen, dat klopt ook. Alleen als je hem dan met de sleutel open doet, activeert de auto vanzelf de oude situatie en mag het alarm niet afgaan.

24 jan 2009 22:20
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
sorry hoor, maar wat een gezeik allemaal. heeft bmw dat ook?

24 jan 2009 22:25
Profiel
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Heb hetzelfde gehad met de Peugeot 307CC van mijn vrouw nadat we terug kwamen van ski vakantie. Het hele elektrische systeem deed heel raar, allerlei controle lampjes gingen branden ook de dashboard verlichting, en bleven branden ook na sluiten van de auto met de sleutel. Gewoon accu opladen evt vernieuwen en problemen zijn opgelost.

Ik heb de ANWB er toen bij laten komen en die lossen dat ter plekke voor je op.

24 jan 2009 22:33
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht 
wolf schreef:
sorry hoor, maar wat een gezeik allemaal. heeft bmw dat ook?

Neem een Alfa of een Fiat, weet je zeker dat je allerlei electrische problemen kunt verwachten . . . . . . :?

25 jan 2009 15:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
"Ja meneer, pas als de lampjes niét meer branden moet u zich zorgen gaan maken..."

25 jan 2009 15:27
Profiel
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht 
Allen,

Bedankt voor jullie adviezen! Alles lijkt weer normaal inmiddels.

Via startkabels op een aansluiting in het zekeringskastje de kofferklep kunnen openen (bedankt Rob) en vervolgens accukabels op de accu van de 911. Starten en voila...!! Motor liep weer.

Hierna een stuk gereden en alles lijkt weer normaal te functioneren.

Alleen nog een uitdaging de PCM weer aan de praat te krijgen. Hij vraagt om de code, maarrr..... die is helaas onvindbaar. De vorige eigenaar maar eens bellen. Ik zal nog even zoeken op het forum voor tips wat te doen als de code zoek blijft.

Groet,
Jeroen

25 jan 2009 19:07
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wellicht je mét kentekenpapieren en legitimatie bij in Leusden melden? :idea:

25 jan 2009 19:55
Profiel
PorscheForum Rookie
Amersfoort
Bericht 
Een belletje naar Porsche Centrum Groningen (waar de auto in onderhoud is geweest in het verleden) bracht de uitkomst.

De buitengewoon vriendelijke en behulpzame serivemanager heeft de codes voor me opgezocht en een uurtje later doorgegeven.

We kunnen we heerlijk rijden met een muziekje erbij...!

26 jan 2009 18:36
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
horn schreef:
"Ja meneer, pas als de lampjes niét meer branden moet u zich zorgen gaan maken..."

hey das mijn tekst :lol:

26 jan 2009 19:59
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 22 berichten ]