Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:43

Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
water in auto na regenbui 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911 Targa 1986
Coin, Spanje
Bericht water in auto na regenbui
Hallo allemaal, Ik heb een 911 Targa uit 1986. Iedere keer als het flink geregend heeft zijn mijn vloermatten drijfnat en ligt er een plas water onder de floorboards aan beide zijden. Het meeste ligt onder de pedalen.
Het is steeds een hels karwei om de boel droog te krijgen , en ik zou nu mijn energie willen steken in het proberen om de auto lekvrij te krijgen.
Ik kan op geen manier zien waar het water de auto in loopt. De deuren lijken droog, en ook langs de deurstijlen kan ik geen water zien lopen.

Heeft iemand tips over hoe ik het beste de oorsprong van de lekkage kan vinden en hoe ik dat dat kan verhelpen ? Ik heb begrepen dat de kosten van een nieuw targa dak hoger zijn dan een goede 2e hands , dus laten we die optie maar vergeten.

Paul

03 feb 2009 14:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
3.2
Utrecht
Bericht 
Het zouden ook je voorruitrubbers kunnen zijn. Dan loopt het water keurig door je dash naar beneden. Als het ook je dak is dan is dat inderdaad prijzig, maar om nu alleen maar een mooi weer rijder te worden is ook zo wat.

Sterkte met dweilen

03 feb 2009 14:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Pommeke & Polleke, zijn jullie toevallig broers?

03 feb 2009 14:26
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De aanpak is uiteraard alle vloerbedekking er uit en dan met een waterstraal de regen simuleren op voorruit, dak etc.
Het MOET gewoon ergens naar binnen komen!

03 feb 2009 14:35
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
't kan zelfs via de parafan naar binnen komen :arrow: zoals aangedragen: matten eruit - auto droog maken - er in gaan zitten en iemand anders met 'n tuinslang de regen na laten bootsen :idea:

03 feb 2009 14:42
Profiel WWW Facebook 
Veghel
Bericht 
Beste Polleke, je kan ook de Belgiesche methoden gebruiken... :lol:

Hang een brandslang ongeveer 16 minuten vol open in de porsche ff op je knieen en kijken waar het eruit druppeld en aleeh je weet het :lol:

03 feb 2009 19:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
gebruik de zoekfunctie op 'lekkage' etc en dan kom je een hoop te weten :idea: , wellicht uitgedroogde rubbers van het targadak?

03 feb 2009 20:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ]