Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:54

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Afdichtingsrubber/vilt achterzijde schuifdak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera 4S 993 Carrera Cabriolet 912 SWB 1966 Cayenne MY '13
Limburg (België)
Bericht Afdichtingsrubber/vilt achterzijde schuifdak
Beste Porschisten,

Ik heb een klein vraagje betreffende het schuifdak van mijn wagen. Wanneer het dak dicht is, dan is er een afdichtingsrubber/vilt dat bevestigd is aan het achterste schuivend gedeelte van het dak, dat verdraaid en losgekomen is.
Op dit ogenblik ondervind ik hier nog geen hinder van bij het openen en sluiten van het dak, maar toch zou ik dit vilt willen vervangen of ten minste toch vastmaken.
Probleem is dat men hier niet aankan want bij het openen van het dak schuift dit gedeelte tussen dakhemel en dak.
Heeft iemand enig idee hoe dit euvel kan opgelost worden?
(Ik ben op vlak van reparaties niet erg handig en verplicht werken door derden te laten uitvoeren)

Alvast bedankt voor jullie reacties.

18 feb 2009 23:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Het dak is redelijk eenvoudig uit te bouwen en de (nieuwe) viltrand kan dan gemakkelijk op de achterzijde geplakt worden, exact juiste positie!

Met de maat van de origineel leverbare viltrand ondervond ik overigens een probleem. De geleverde is aanzienlijk korter dan de originele en moest er dus 2 gebruiken :idea:

19 feb 2009 13:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Het dak is inderdaad relatief makkelijk uit te bouwen, als je echter niet handig bent zal ik er niet aan beginnen. Het vernieuwen van de viltrand is ook een secuur karweitje. Wanneer de viltrand niet goed aansluit dan krijg je mogelijk lekkage en last van windgeruis.

19 feb 2009 16:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]