Auteur |
Bericht |
Gerko
|
Alarm 964 c4 '89 - Iemand een idee waar te beginnen?
Hallo,
Men P heeft na ongeveer een maand stil te hebben gestaan opeens problemen met het alarm.
Het alarm is niet meer uit te schakelen lijkt het. De centrale vergrendeling werkt nog wel en als een deur geopend wordt, gestart wordt of het kofferdeksel opengaat, gaat het alarm af. Dit is wel direct weer uit te schakelen door de sleutel in het portier op open te draaien. (wat die uiteraard ook was).
Het is een origineel alarm, geen plus versie.
Hoe is dit op te lossen?
De accuspanning is goed en ik heb de accuklemmen er ook al een poosje afgehad.
Bvd en groeten,
Gerko
|
28 feb 2009 15:51 |
|
|
Gerko
|
Nog een paar vraagjes:
waar is de control unit van het alarm te vinden? ik heb de plaat boven de ventilatiemotoren al eruit gehaald, maar kan het kastje nog niet zien.
In het schema zie ik ook nog een `plug connection alarm system indicator`. Waar zit dit ding en wat is het? en is hier eventueel de alarmhoorn tijdelijk mee uit te schakelen?
|
07 maart 2009 21:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zit dat ding niet gewoon onder de (bij)rijders-stoel
|
07 maart 2009 21:40 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Dat is inderdaad de plaats waar ik het alarm al een paar keer ben tegen gekomen.
Ook heb ik eens een 964 gehad waar het achter het schopbord aan de bijrijderskant vlak bij het spoilerrelais (bij de voeten) gemonteerd was.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 maart 2009 21:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... schopbord is volgens mij 3.2
|
07 maart 2009 22:02 |
|
|
Henk
PF # 136
|
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
07 maart 2009 22:07 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Weet je wel zeker dat de accu goed is? Laatste tijd hier nogal wat mensen met start/alarmproblemen na langere tijd stilstaan, meestal was de accu de boosdoener.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
08 maart 2009 0:48 |
|
|
Gerko
|
Ja de accu is goed, heeft aan een druppellader gestaan. Heb ook wel eens de accu bijna leeg gehad, toen geen problemen met het alarm gehad.
|
08 maart 2009 13:28 |
|
|
Gerko
|
het kastje heb ik gevonden. Hij zat achter het rechterschanier van de kofferklep.
Het lijkt erop dat er een diode doorgebrand is. Lijkt ook zo te ruiken en aan de onderkant is een spoortje onderbroken bij die diode. Morgen maar eens eruit solderen en doormeten.
|
13 maart 2009 18:58 |
|
|
Gerko
|
Diode D16 was helemaal opengebarsten. Vandaag even een nieuwe erin gezet, maar helaas zonder resultaat.....
Volgende week maar eens de boel verder doormeten.
|
14 maart 2009 20:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Als je de accu van de auto loskoppelt, dan is na verloop van tijd de backup accu van het alarm ook leeg; dan gaat de zaak raar doen.
Na aansluiten van de accu laadt dit weer bij en hoort alles weer normaal te reageren. De kans bestaat echter dat de backup accu van het alarm is overleden waardoor het alarm niet meer naar behoren werkt.
Ik zou dan ook wisselen van die backup accu eens proberen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 maart 2009 16:15 |
|
|
Gerko
|
Re: Alarm 964 c4 '89 - Iemand een idee waar te beginnen?
Via internet ben ik nog aan een 2e hands module gekomen. onderdelenvoorporsche.nl had er nog een liggen voor 25 euro. Hij werkt weer perfect , laat het mooie weer maar komen! Gr. Gerko
|
31 maart 2009 17:34 |
|
|