Auteur |
Bericht |
Toon
|
Rammeltje portier 964
Ik heb sinds kort een rammeltje in het portier van mijn 964. Het doet zich alleen voor al het raam volledig gesloten is. Als ik het raam iets openzet is het weg ... Iemand enig idee wat het kan zijn en hoe te verhelpen (behalve het raam iets te openen ) ?
|
16 apr 2009 10:39 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Rammeltje portier 964
Er zit nogal wat in de deur wat kan rammelen en het is zo op een afstand moeilijk te beoordelen. Heb zelf ook een klein rammeltje en dat is het verbindingsstangetje van de deurhendel naar het slot. Was ook even puzzelen maar nu kunnen ze het er met de volgende beurt uit halen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
16 apr 2009 11:20 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik heb bij mijn 3.2 precies hetzelfde. Dit is volgens mij door slijtage op het ruitmechanisme. Als de ruit dicht is en dus stevig omhoog wordt gedrukt ontstaat er wat speling en dat hoor je dan. Als ik mijn raamschakelaar net op tijd los laat voordat het mechanisme echt gaat drukken hoor ik niets. Volgens mij is de enige remedie vervangen, of anders er gewoon mee leren leven.
_________________________________________ NPC 0577
|
16 apr 2009 12:40 |
|
|
horn
PF #57
|
binnenbekleding loshalen en kijken waar de speling zit. Had ook een rammeltje in de Audi, bleek een plastic knikker in het kaartenvak van de rechterdeur te zijn
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 apr 2009 19:43 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
17 apr 2009 2:09 |
|
|
Toon
|
ja zit niets anders op om weer een portier open te maken.
vorige keer andere kant vanwege lekkage .....
|
17 apr 2009 15:19 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Er zit een blokje van kunstof in de deur van een 964 volgens mij voor de elec ramen. Het gebeurd regelmatig dat deze afbreekt door het vele dicht gooien van de deur. bekleding los maken en dan kom je het meteen tegen. Vaak rammelt het tegen de buitenkant van de deur.
dubbelzijdig tape en probleem weg, Niet voor goed maar toch.
Mischien is dat het.
Groetjes vinny
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
06 mei 2009 17:53 |
|
|
Vinny
|
het los maken gaat redelijk makkelijkhoor.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
06 mei 2009 17:54 |
|
|
v0xjns4
3.2 Cabrio 964Antwerpen
|
Rammeltje is te veel speling op je scharnier van de raam constructie (slijtage ) , meestal is dit eenvoudig te verhelpen met smeervet wat ze standaard in de deur spuiten te gebruiken op de scharnier delen. ( +/- 6 euro en je bent klaar )
|
07 mei 2009 23:07 |
|
|
horn
PF #57
|
scharnier van je raamconstructie? waar zit dat dan? Of bedoel je de arm waar de ruit in valt die de ruit omhoog en omlaag leidt?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
07 mei 2009 23:24 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
08 mei 2009 1:37 |
|
|
Vinny
|
huh smeer vet in je deur spuiten?? leg eens uit.
|
08 mei 2009 2:30 |
|
|