Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Waar gaat slang Benzine tank ontluchting heen???
Hallo,
Ik ben bezig met het opbouwen van mijn 911. Ik was vandaag met de tank bezig en ben even kwijt waar 1 slang van de tank ontluchting heen gaat.
1 slang gaat van de tank ontluchting (zwarte plastix box) naar de bovenkant van de benzinetank. De andere slang van deze box moet ergens door de carrosserie heen naar buiten, maar waar?
Thanks voor jullie response!
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
14 apr 2009 17:49 |
|
|
Michel 911
|
Re: Waar gaat slang Benzine tank ontluchting heen???
Ik ben ook heel erg benieuwd, zit met hetzelfde euvel
_________________________________________ 911 1974
|
14 apr 2009 20:34 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Gaat ie niet ergens richting de tankhals cq vuldop .
|
14 apr 2009 22:25 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ha, ik zit ook in die buurt met de hele zaak losgekoppeld.
Bij mijn 3.2 komen er 2 pijpjes door het binnenscherm de wielkast in; een dikke en een dunne. Beiden gaan naar het tankje bij mij.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
15 apr 2009 1:29 |
|
|
cabrio wim
|
Snap niet dat je iets losmaakt en nadien niet meer weet waar of hoe het hoort te zitten. Nog nooit gehoord van merken of labelen.
|
15 apr 2009 8:10 |
|
|
Michel 911
|
Helaas heeft mn elfje niet de afwerking meegekregen van vorige eigenaren. Deze beschikte niet over onderdelen als een benzine ontluchtingstankje.
|
15 apr 2009 9:58 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
17 apr 2009 2:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Verbazend wat een interessante info hier opduikt, ook al is het een tijdje terug geschreven
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 apr 2009 11:50 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Porsche kiest er wel voor om veel dingen niet makkelijk te doen als het ook moeilijk kan.
De benzinetank-ontluchting maar ook de ruitensproeier installatie, daar kun je zo ongeveer op afstuderen in Delft...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
17 apr 2009 15:14 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Hessel is zijn 2.2 T coupe 1971 aan het opbouwen. Of dat ontluchtingssysteem van de 3,2 daar al inzat??? Ik zou het niet weten helaas...
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
18 apr 2009 0:30 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Ik heb het gevonden. Ik wist waar het expansion tankje zat, dus die weer op zijn plaats gezet. uiteindelijk kwam de slang uit (geroute via de kabelboom) bij een gat net naast de 2 zekeringshuizenwaar deze net door heen past. Dus zelf opgelost.
Maar ik ben er van overtuigd dat er meer zaken gaan zijn die ik niet weer, al is het gelabeld.... Inderdaad, op sommige delen van een Porsche kun je gemakkelijk afstuderen. Probeer het electrisch systeem. Ook lachen....
Thanks
|
20 apr 2009 9:18 |
|
|
Michel 911
|
Hoi Hessel,
Hoe bedoel je hij komt net uit naast de 2 zekeringskasten? Is dit nog in het voorscherm, of is het een gat naast de zekeringskast in de motorruimte? En waar heb je de slang op aangesloten, op de luchtfilter box? Moet zelf dit tankje ook nog gaan aansluiten als het wat minder 'technische' weer wordt.
|
20 apr 2009 9:59 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Het tankje zit onder de paravan, net naast de gasveer van de kofferklep. een slang gaat naar de bovenkant van de benzine tank en de ander volgt in principe de kabelboom naar voren en gaat dan net voor de zekeringkasten (dus links van de zekeringskasten door een gat naar buiten. Hier is deze slang verder nergens op aangesloten, alleen vast zetten waar deze naar buiten komt. Waarschijnlijk aan de accubak.
Weet niet of dit exaxt hetzelfde is voor een '74-er, maar kan niet heel veel verachillen.
Hoop dat dit helpt!
|
20 apr 2009 10:38 |
|
|
Michel 911
|
|
20 apr 2009 12:25 |
|
|