Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 15:20

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Help Alarm! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Bericht Help Alarm!
Dom dom! Ik heb mijn sleutel met afstandbediening niet thuis maar mijn auto wel. Dus auto proberen te openen met reservesleutel waardoor alarm afging (toeter en knipperlichten). Durfde de auto niet proberen te openen, hij is nu stil. Weet niet of ik er wel in kan en kan starten en wegrijden.

Vraag: kan ik de auto dealniettemin openen en starten en wegrijden met alleen de reservesleutel (dus zonder afstandbediening)?

Ik heb standaard fabrieksalarm met aftermarket upgrade naar klasse III. Vanwege de herrie van alarm vraag ik het op het forum in plaats van experimenteren. Ik woon in binnenstad waar ze niet van alarm, houden...De zoekfunctie geeft veel antwoorden op veel vragen maar op deze simpele vraag kon ik niet zo snel vinden. Dank!

23 apr 2009 7:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht Re: Help Alarm!
Je kunt de auto starten zonder afstandsbediening. Echter, dan moet de sleutelcode mbv het contactslot ingevoerd worden. Dit is een tamelijk ingewikkelde operatie die beschreven staat in de werkplaats manual en in sommige instructie boekjes (afhankelijk van het bouwjaar).

23 apr 2009 7:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bedoel je met aftermarket upgrade naar klasse III dat er een alarm van b.v. gemini is ingebouwd, of de uitbreidingskit van Porsche?

Uitgaande van aftermarket: vergeet het maar dat je de auto zo maar kan starten met alleen de reservesleutel. Je zal toch de startblokkering moeten verwijderen. Daar zijn ook vast truukjes voor, maar dan zou ik het inbouwcentrum eens bellen.

23 apr 2009 9:15
Profiel
Er zit dan een bepaalde code aan vast met je knipperlicht ofzo.. 3x links, 2x rechts, 2x links, vinger aan de neus, 1x rechts, rondje om de auto, enz...
Ik zou de leverancier of inbouwstation bellen!

23 apr 2009 14:15
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Als je een aftermarket alarm hebt, zeg bijvoorbeeld Gemini, moet er ook een staafje bijzitten.
Daarmee kan je dan je startblokkering opheffen.
Moet je natuurlijk wel weten waar je het staafje tegenaan moet houden(vaak een rood lampje) afhankelijk van de inbouw van het systeem.
Meestal zit dit rechts van de middenvoorconsole, dus aan de passagierskant.
Succes :wink:

23 apr 2009 15:59
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Heren, dank. Zo te lezen is het alarm erg veilig. Ik heb mijn afstandbediening weer, dus probleem opgelost. Ik heb nu echt een reden om snel weer naar Steenwijk te gaan: mijn reserve afstandbediening ligt daar al een tijdje op mij te wachten.
Greetz!

23 apr 2009 21:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]