Auteur |
Bericht |
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Vraagje voor de electriciens onder ons.... Vreemd remlicht.
hallo,
Ik heb een vreemd probleem met mijn remlichten van mijn 911 en kom er niet uit wat dit kan zijn.
Als ik het kontakt aanzet en de lampen aan doe, gaan mijn achterlichten branden en als ik dan het rempedaal in trap, ook de remlichten. Prima.
Maar dan als de motor loopt, doen de achterlichten het ook, maar als ik dan rem gaat mijn rechter lamp (normaal & rem) helemaal uit EN de linker gaat heel fel branden.
Ook heb ik gezien dat in het algemeen de linker lamp over het algemeen feller brand dan rechts (Nieuwe lampjes van hetzelfde wattage)
Wat kan dit zijn? Hoor graag jullie ideeen.
Thx Hessel
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
|
18 jun 2009 8:34 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Vraagje voor de electriciens onder ons.... Vreemd remlicht.
massacontacten vies of los....gaat de stroom een andere weg zoeken..........
|
18 jun 2009 8:47 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Yup, massaprobleem.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
18 jun 2009 9:04 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Dacht ik ook ja ,succes
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
18 jun 2009 9:09 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Volgens mij is het een massa probleem
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
18 jun 2009 9:27 |
|
|
cabrio wim
|
Rechter lamp unit er even uithalen, en achterste deksel even afschroeven, waarschijnlijk zit het massa probleem daarin. Even alles goed schoonmaken en terug voor je het dicht schroeft nieuwe kit ertussen, zodat er geen vuil of vocht meer bij komt.
|
18 jun 2009 9:34 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
18 jun 2009 9:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Massaprobleem Lichten aan zonder contact: helemaal normaal hoor. Alleen de grote (dimlicht, grootlicht) zal niet aan gaan zonder contact.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 9:53 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
|
18 jun 2009 10:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
|
Oudere benadering, minder relais, en dikke gebruikers ook niet indirect (relais dus) via contact. Zou goed kunnen hoor.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jun 2009 10:23 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Ok, even een update. Ik heb de aarde draden van de achterlamp units opnieuw aangesloten na deze te hebben schoongemaakt. Maar het probleem is er nog steeds. Wordt ook bizarder...
Ik heb ook gemerkt dat als de lichten uit zijn en ik de rem intrap, alleen het remlicht aan de passagiers zijde aangaat en ook mijn stadlicht voor aan de bestuurders kant. Ik heb naar het electrisch schema gekeken, maar zie niet hoe deze geschakeld kunnen zijn. Ook lijkt me de massa aan de achterkant ok, daar ik wel gewoon achterlichten heb als ik het licht aan doe.
Zekeringen zijn allemaal in orde, lampjes zijn nieuw. Wie o wie kan me op weg helpen met de volgende stap om dit op te lossen?
Thx Hessel
|
03 jul 2009 11:57 |
|
|
Tom80
|
Massaproblemen zijn vreemde dingen. Centrale massapunt bij het zekeringenkastje al eens schoongemaakt? Zekeringen en contacten al gecheckt?
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
03 jul 2009 12:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Check even de motorruimte verlichting (zit midden onder de motorklep) De bedrading van het achterlicht loopt via die verlichting
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 jul 2009 12:39 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Zekeringen gecheckt en allen ok. Massa bij zekeringenkast is ook ok.
Wellicht heb ik het kompleet mis, maar als op dezelfde lamp wel het normale lamp het doet, dan heb ik toch massa?
Kan het zijn dat de + pool niet in orde is en dat het signaal dan niet op die lamp uitkomt, maar vreemd genoeg via de zekering kast naar voren gaat?
@jeroen914: Thanks, maar een '71 er heeft geen motorruimte verlichting. wel voor de kofferruimte, maar die is niet aangesloten.
|
03 jul 2009 14:14 |
|
|
Hessel
911 2.2 T 1971
|
Ok, na uren denkwerk, elektrische schema's, zekeringen, etc. kwma ik tot de conclusie dat het in de achterlicht unit moest zitten. Dus bij het remlicht. Enige manier waarop er kon gebeuren wat er gebeurde was dat de remlicht draad kontakt heeft met de achterlamp draad. Zo kan door het circuit voor mijn stadslicht gaan branden.
Ik het achterlamp glas eraf gehaald en het lampje eruit gehaald, op de rem trappen en ja hoor, geen stadslicht. Ik een ander lampje gepakt en deze erin gedaan en alles deed het zoals het moet!!! Dus mijn nieuw gekochte lampje achter maakt intern sluiting. Wel het laatste wat ik zou denken.
Goed, opgelost. Onsteking & carburateurs afstellen en naar de APK:)
|
03 jul 2009 16:52 |
|
|
cabrio wim
|
Zei ik toch, de achterlicht unit.
|
03 jul 2009 17:54 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 jul 2009 18:00 |
|
|
Paul II
|
Goed gedaan Hessel: je KUNT het
|
03 jul 2009 21:02 |
|
|
Tom80
|
Bizarre storing, dat verzin je niet.
|
03 jul 2009 21:47 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Uit eindelijk toch opgelost
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
04 jul 2009 14:44 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
veelal komen deze storingen voor door de verkeerde lampjes. de pinnetjes van de bajonetaansluiting aan de zijkant van de lampjes kunnen op 2 verschillende manieren zitten. op het eerste oog lijkt het hetzelfde maar zijn het niet. Ik heb dit probleem vaker gezien in de garage van een vriend van me.
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
04 jul 2009 17:48 |
|
|