Auteur |
Bericht |
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Plaatsen assteunen 993 (hoe en waar)
Heren/dames Vraagje: plaatsen van assteunen bij 993 (voorzijde); ik neem aan (las ik ook hier ergens) dat dit moet gebeuren bij de draagarmen. Bij het krikpunt kan niet omdat daar de krik al staat en een snelle wisseltruc zal wel niet lukken . Is het correct ze te plaatsen daar waar de draagarmen aan het chassis vastzitten? Of is er een andere plaats die de voorkeur verdient (boekje is stil op dit onderwerp)?
|
26 jul 2009 10:41 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Plaatsen assteunen
Dat lijkt mij ook de beste plaats, dan voorkom je dat er krachten komen te staan op delen van de draagarm die daar niet voor bedoeld zijn.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
26 jul 2009 10:43 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Plaatsen assteunen
kijk eens hier. plaatjes erbij
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2009 10:57 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Plaatsen assteunen
Mooi stukje tekst op P-car maar daar zetten ze juist de assteunen op de plaats waar Sanendave de krik al heeft staan. Onder het motorblok opkrikken gaat ook niet zoals op die foto's want dan moet je eerst de onderplaat weghalen. En die krijg je alleen weg als de auto al omhoog is Bij het opkrikken en plaatsen van de steunen ligt de werkwijze vooral aan welke wielen je vrij wilt hebben. Als je beide voorwielen vrij wilt hebben, en je hebt één garagekrik dan kun je de krik ook onder het voorste lager van één van de draagarmen zetten. Als je dat gedaan hebt kun je wél de twee assteunen onder de normale krikpunten plaatsen. Het opkrikken onder de draagarm kan alleen bij auto's die niet verlaagd zijn. Verantwoord opkrikken kan alleen met een garagekrik. .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
26 jul 2009 11:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Plaatsen assteunen
Dat las is ook. Maar als ik het goed vertaal, zeggen ze 'eerst de auto aan één kant op het achterkrikpunt omhoog en dan onder het voorkrikpunt de steun zetten. En dan hetzelfde aan de andere kant. Ik kan me alleen moeilijk voorstellen wat er gebeurt als je linksvoor een assteun hebt staan en dan de rechterachterkant omhoog gaat krikken... (1). Just the front - Lift the car up using the floor jack on the rear jack point of the car, and place a jack stand underneath the front jack point and lower the floor jack. Same for both sides
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2009 11:38 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Re: Plaatsen assteunen
Tja, en dat doe ik dus nooit. Als ik veel nederlandse tekst zie waar iemand de moeiste heeft genomen dat te typen, dan lees ik dat. Maar gelinkte engelse teksten lees nooit, kijk alleen plaatjes .
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
26 jul 2009 11:49 |
|
|
paul3.2
1988 3.2 diamantblauwUtrecht
|
Re: Plaatsen assteunen
Waar moet je eigenlijk dit doen bij een 3.2? Hier volgens mij hetzelfde probleem???!!!
|
26 jul 2009 14:18 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Plaatsen assteunen
Heb de volgende ervaring, geheel conform de engelse tekst als je de P. achter opkrikt dan komt even later gewoon de voorkant ook 'los' door dat belachelijke tegenwicht achter de achteras natuurlijk Zo verwissel ik 2 wielen aan 1 kant door slechts 1 keer opkrikken Wel beetje serieuze krik gebruiken met voldoende hefhoogte.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
26 jul 2009 14:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Plaatsen assteunen
Dat hoef jij ook niet, ik daarentegen zal wel moeten. Jij wéét het, ik moet googelen of ik de info ergens kan vinden om mensen hier te kunnen helpen. En ik had niet verwacht dat jij op je vrije zondag hier langs zou komen Anders had ik helemaal niet gereageerd en op jou gewacht....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 jul 2009 16:25 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Re: Plaatsen assteunen
Dank voor de tips; zal even zien wat het beste gaat (achter opkrikken of onder draagarm). Auto is verlaagd dus zal wel het eerste worden.
|
27 jul 2009 8:55 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Re: Plaatsen assteunen
Volgens mij is dat superfout, daar komen immers normaal géén vertikale krachten op te staan. Als je hem linksvoor opkrikt zou ik de steun onder de draagarm zo dicht mogelijk bij de onderste fusee zetten. (maar ik heb nog nooit onder een 993 gelegen dus dat laatste onder voorbehoud)
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
28 jul 2009 15:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Plaatsen assteunen
Als je links en rechts 'n steun onder de auto wilt plaatsen - zou ik niet gaan "heen en weer" krikken - maar 'n oplossing bedenken om de auto vanuit het midden op te krikken ... Aangezien 'n 993 niet zo zwaar is op de neus - zou ik 'n dikke en stevige plank zoeken - die je tegen de onderkant van de bandenbak aan kunt houden - en daar dan - in het midden van die plank - de garage-krik plaatsen ... heb je daar geen hoogte voor - dan zou je de 993 eerst even 'n stukje omhoog kunnen rijden - op 'n paar "oprijsteunen" of blokken hout die je daar geschikt voor hebt gemaakt Succes
|
28 jul 2009 18:47 |
|
|
Marquez93
|
Re: Plaatsen assteunen 993 (hoe en waar)
Heb ik net gekocht. Lage krik + steunen. . Ga geen moeilijke dingen ermee doen, alleen maar wielen wisselen, en naafkapjes (zilver/ of zwart ) Mijn huidige krik( Cranenbroek, Gamma,Aldi, Praxis ?????, heb ik al 10? jaar, kostte geen drol en still going strong ) , heeft een minimale hoogte van 13,5cm=> prima voor achter ,maar te hoog voor de voorzijde https://www.datona.nl/garagekrik-laag-m ... 5-ton.html2500kg min 9cm max 39cm + 2 assteunen 2000kg min 27,5cm max 40,5 cm €102,60 Die assteunen heb ik eigenlijk niet nodig denk ik, duzzzzzzz - €29
|
11 dec 2016 3:26 |
|
|