Auteur |
Bericht |
zino
|
alarm gaat s nachts aan zomaar 996 C4 cabrio 98
wie weeet er soms waar het kan aan liggen
mijn alarm gaat s nachts gewoon aan zonder dat er iets te zien is
het rare is dit is nu de 2 de nacht op rij dat het afgaat
ge word er zot van en de buren ook
als het afgaat en ik doe hem open en dicht terug dan 1uur later begint het opnieuw
wie weet raad
of waar kan ik het afsluiten zodat het niet meer gaat tot ik een oplossing heb gevonden
|
26 aug 2009 22:23 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: alarm gaat s nachts aan zomaar 996 C4 cabrio 98
Het alarm gaat ook af als de accu onder een bepaalde capaciteit komt!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
26 aug 2009 22:25 |
|
|
bully
|
klik en even zoeken boven in de balk gebruiken...
|
26 aug 2009 22:30 |
|
|
zino
|
ik heb wel een origineel alarm van porsche
|
26 aug 2009 22:42 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Nog een tip. Heb dat ooit in mijn Audi gehad, maar wel gelukkig in één nacht opgelost. Er zat een nachtvlinder in mijn auto. Overdag zijn die niet actief en in de nacht wel!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
26 aug 2009 22:46 |
|
|
bully
|
accu zwak?....
|
26 aug 2009 22:49 |
|
|
zino
|
als hij niet draaid staat de volt meter op 12 en als hij draaid op 13.5 a 14 volt
|
26 aug 2009 22:54 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
met een volt meter kun je niet echt meten ofdat je accu nog goed is, dat moet onder belasting. Maar als je Porsche gewoon goed start dan is er met je accu niks aan de hand, RIj even naar een Quick fit of zo, die meten hem zo voor je door. Denk eerder dat je bewegingssensor in te gevoelig staat afgesteld.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
26 aug 2009 23:16 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Nog een laatste. Tussen de voorstoelen zit een vak met een deksel met een slot. Het contactpunt van die deksel wil nog wel eens speling vertonen, zeker als de deksel niet op slot zit. Dit kan ook leiden tot het afgaan van het alarm.
Indien de auto met de afstandsbediening op slot gezet wordt, geeft hij in zo´n geval ook een claxonsignaal, als teken dat iets nog niet goed dichtzit. Dus mocht dat hte geval zijn en je doet er niets aan, dan gaat vroeg of laat het alarm af.
|
26 aug 2009 23:33 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Zonder nu direct horrorverhalen in de wereld te willen helpen....Heb gehoord van iemand met eenzelfde probleem die na enkele nachten het alarm er maar vanaf heeft gehaald om de buren te sparen....volgende dag auto weg (er vanuitgaande dat ie niet binnen gestald is) Oftewel het kan ook zijn dat iemand het op de auto voorzien heeft en gewoon ff schud waardoor het alarm afgaat en vervolgens en doorloopt, paar nachtjes proberen of het alarm niet meer aanstaat en bingo Ik hoop dat het een storing is (wellicht de schakelaar van de kofferruimte/verlichting?) en dat je'm snel kunt verhelpen, kun je het alarm ook gedeeltelijk activeren (dus alleen deuren enz en geen bewegingssensor etc) om zo te acherhalen waar de storing door veroorzaakt kan worden? suc6!
|
27 aug 2009 0:36 |
|
|
RB911
11-je
|
Helaas heb ik vaker mensen gehoord met het verhaal van PaulB. Schijnt inderdaad een werkende truc te zijn om mensen binnen enkele dagen er toe te dwingen het alarm niet meer in te schakelen. Wordt ook vaak op bedrijfspanden toegepast, als je enkele dagen voor dezelfde melding wakker gebeld wordt en niets vreemds constateerd zal je na een aantal slapeloze nachten niet meer schrikken, verder slapen en 's-ochtends een inbraak constateren. "BLIJF TOCH GVD VAN EEN ANDER Z"N SPULLEN AF!!!" Excuus schiet ff uit mijn rol nadat heden morgen de auto van mijn ouders leeg is gehaald.
Vanochtend trof mijn vader zijn CRV met een geforceerd en opengeknip dash aan, ze hebben alleen zijn dubbel din navi meegenomen..... Maar goed back on topic, laat je alarm aanstaan of zet je auto binnen tot je een oplossing hebt.
|
27 aug 2009 12:56 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Mocht dit de oorzaak van het alarm kunnen zijn, dan is de test betrekkelijk eenvoudig: plaats de auto enkele nachten elders
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
27 aug 2009 16:47 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
word je ook niet wakker van het alarm van je eigen auto in het midden van de nacht Mauk
|
27 aug 2009 17:21 |
|
|
zino
|
hier kunnen ze echt niet aan de auto dat overleefd niemand
heb zo 2 van die 4 voeters die niets liever zouden hebben dat er iemand over het hek kruipt of springt
wat ik wel heb ontdekt vandaag is dat mijn batterij met neit draaiende motor maar 12.44volt geeft en bij draaiende motor 14Volt geeft
is er geen mogelijkheid om het alarm even uit te schakelen want ik vertrek op vakantie voor 14dagen dus dat is het probleem nu
|
27 aug 2009 22:10 |
|
|
noob
|
Je kan bij de dealer de laatste alarmoorzaken laten uitlezen,misschien kan dat je helpen. De gevoeligheid van de interieursensor kan je naar mijn weten niet afstellen trouwens. Wat je ook even kan proberen is je auto op slot te zetten met de interieursensor uit,volgens mij doe je dit door 2 keer op het "op slot"knopje te drukken.(staat wel in je manual)
Als je alarm afgaat afgaat,gaan je knipperlichten dan ook?? anders zou het ook kunnen dat de sirene zelf kuren heeft(zit ook een accu in)
succes
|
27 aug 2009 22:29 |
|
|
horn
PF #57
|
en als je hem nu wegbrengt en je zegt dat je op vakantie gaat, kan hij gewoon 2 weken bij je dealer staan
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2009 22:32 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Let eens even op je rode verklikker lichtje van je alarm wat ergens in het interieur zit. Deze knippert een x aantal keer als je de auto van het alarm AF haalt nadat het alarm is afgegaan. Door het aantal keer te knipperen te tellen kan je er achter komen waardoor het alarm afgaat, bewegingssensor, hellingsdetector of portierschakelaar. In het instructie van het alarm staat als het goed is een lijstje van hoeveel keer knipperen welke sensor het alarm doet afgaan.
|
27 aug 2009 22:44 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Zino schreef: En dan zeggen ze dat ik een soepkip ben.
_________________________________________ Last Rat standing
|
28 aug 2009 15:34 |
|
|