Auteur |
Bericht |
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
Help mijn electrische ramen doen het niet !!
Van de een op andere dag heeft mijn electr. raambediening het begeven.
Wel jammer raam staat half open erg koud rijden nu
Ik heb de zekering al bekeken en die is nog heel.
Ook bij de schakelaars zitten alle kabeltjes aangesloten.
Hoe kan ik zien of de schakelaar stuk en welke van de drie ?
En of die wel stuk is ?
|
08 feb 2004 18:46 |
|
|
horn
PF #57
|
Kijk eens in het archief op
http://www.smartgroups.com/groups/964porsche
is een keer een thread over geweest. suuk6[/url]
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 feb 2004 20:18 |
|
|
kevin-GT
CGT is besteld!!Boxtel
|
BBBRrrrrrr dat zal wel koud zijn ja maar ik heb daar allemaal geen verstand van dus ik kan je er niet mee helpen sorry
Kevin (die een super dagje heeft gehad)
_________________________________________ Kevin, "Adult" met Porsche geduld.
|
08 feb 2004 20:50 |
|
|
Dabi
911 TurboBroek op Langedijk
|
Bedankt voor de link Horn
Hier staan een aantal oplossingen , heb dus morgen meteen weer
wat om uit te puzzellen. thnx
|
08 feb 2004 23:31 |
|
|
Anonymous
|
Doen ze het nu al Dabi?
Laat even weten wat het probleempje was aub.
Ik zit er namelijk ook mee.
|
09 dec 2004 23:17 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Er zit toch ook nog altijd een handbediening achter de kleine speakers.
|
09 dec 2004 23:55 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Contactjes van de zekering goed schoongemaakt?
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
10 dec 2004 0:01 |
|
|
Anonymous
|
Ja contactjes bij zekering zijn schoon.
hier de hele story:
Ik heb hetzelfde probleem als Dabi (nouja niet helemaal, mijn ramen staan gelukkig dicht) ik heb geprobeerd te zoeken op die site waar Horn destijds naar verwees maar kreeg het niet gevonden.
Ik heb heel het deurpaneel ervanaf liggen maar krijg het niet gevonden
De zekering is goed (want schuifdak gaat wel en das dezelfde zekering) vind het alleen raar dat alle drie de schakelaars het niet meer doen.
Het probleem speelt al iets langer bij mij maar werd telkens als ik de deur een keertje open en dicht deed of het drukschakelaartje bij scharnier een keertje indrukte weer verholpen.
Maar nu doen ze het met die trucjes ook niet meer.
Ik denk dat in de kabelboom bij het scharnier vd bestuurdersdeur een draadje kapot is gegaan maar voordat ik daaraan begin graag jullie opinion please.
Ik vindt het alleen gek dat de schakelaar en raam van bijrijder het ook niet meer doen.
Zit er buiten de zekering in zekeringskastje nog ergens een andere zekering misschien?
Als ik het schakelaartje nu bedien kan ik wel horen dat er stroom rondgaat in de linkerdeur, ik snap er de ballen nie meer van en word langzaam gek
Wie helpt me
|
10 dec 2004 0:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de deurschakelaar vervangen. deze zit geschakeld op de bediening van de electrische ramen, zodat je, ook als het contact uitstaat en de deur openstaat het raam open en dicht kan doen...
(als het contact uit staat en de deur is dicht gaan de ramen niet open/dicht)
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 dec 2004 2:08 |
|
|
Anonymous
|
ik had zelf eerst wel een vermoeden dat de deurschakelaar er iets mee te maken had omdat het probleem vroeger verholpen werd nadat ik daar een keertje op drukte maar de binnenverlichting gaat wel aan en uit als ik op de deurschakelaar druk dus dacht dat het dan niet aan die schakelaar kon liggen ?
Of denk ik verkeerd Jeroen???
|
10 dec 2004 2:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
in geval van twijfel het bedradingsschema er effe bij pakken
kan soms raar in elkaar zitten
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
10 dec 2004 2:20 |
|
|
Anonymous
|
ja ik heb er een bedradingsschematje bij maar ben geen electicien, ik word al ziek als ik naar dat schema kijk
Ik probeer het met logisch redeneren op te lossen of in ieder geval het probleem te ontdekken.
Als de deur open staat of dicht met contact op alle standen geen vd schakelaars geven enig resultaat.
Ik hoor wel een heel zacht geluidje als ik de schakelaar in bestuurdersdeur naar beneden haal.
Nog iemand een ideetje?
Het zijn dus volgens mij niet:
-zekering
-schakelaar
-raammotortje (want ze doen het alletwee niet)
-deurschakelaar (maar daar ben ik niet 100 % zeker van)
Hellluuup
|
10 dec 2004 2:25 |
|
|
horn
PF #57
|
Motortje geloof ik niet, om de door jou aangegeven reden.
Deurschakelaar moet je toch simpel kunnen testen? Schakelaar ertussen uit slopen, draadjes verbinden en kijken wat hij doet... toch?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 dec 2004 4:48 |
|
|
Anonymous
|
Ja Horn maar volgens mij is het de deurschakelaar niet want als ik die indruk als het portier openstaat dan gaat wel de binnenverlichting uit.
Of gaat mijn simpele redenering niet op ???
|
10 dec 2004 10:42 |
|
|
Airhead
1986 C1Friesland
|
In mijn boek over de 3.2 Carrera:
-gemeenschappelijke aardepunt; is dat nog goed (bruine draad)?
-spanning moet er staan op de schakelaar aan de bestuurderskant voor het passagiersraam (snappen we het nog?)(rood/blauwe draad), daar komt de 12 volt voor alle 3 schakelaars binnen.
Geloof ik; dus geen garantie
_________________________________________ Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam. [Walter Röhrl - über den 911 3.2]
|
10 dec 2004 12:02 |
|
|
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
mmmdit steekt je vast geen hart onder de riem, maar toch;
dat schakelsysteem is vast moeilijk (heb ooit eens gezien hoe iemand elektrische ramen uit een VTEC in DOHC crx zette en daar werd je niet blij van), maar probeer dat eens te doorgronden en dan kabels doormeten, want ik volgens mij is er ergens kabelbreuk.
he succes ermee.
|
10 dec 2004 14:10 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
relais al ge-chekt
|
10 dec 2004 15:25 |
|
|
Anonymous
|
nee dat nog niet, ga eens even kijken of ik dat kan vinden want zie op electrisch schema dat er tussen de raamschakelaars en de hoofdzekeringkast idd een relais (Schaltgerät F Fensterheber) zit.
En zie ook dat er tussen dat (Schaltgerät F Fensterheber) en de hoofdzekeringskast nog een blokje met 2 of 3 zekeringen moet zitten (Verbindungsschiene) eens kijken of ik dat ook ergens kan ontdekken.
stand van zaken nu:
* bestuurdersdeurpaneel heb ik er nu helemaal tussenuitliggen dus de 2 schakelaars lols gehaald en nu zonder deurpaneel weer aangesloten.
* zekering in hoofdzekeringskast is het zeker niet.
* deurschakelaars boven de deurscharnieren werken op beide deuren want binnenverlichting gaat wel aan en uit als ik die indruk dus de deurschakelaars hoef ik niet verder naar te kijken denk ik. Of kan er misschien toch wat mee zijn ???
* als ik contact aanzet en raamschakelaar bedien dan hoor ik wel een geluidje uit het portier komen en als contact uitstaat dan krijg ik dat geluidje niet (deur dicht of open maakt geen verschil in bovenstaande)
Nou ik ga maar weer verder met prullen
Ik meld me straks weer wel.
Ik hoop dat die sch**ße ramen het dan weer doen of dat ik hier de goude tip mag lezen.
|
10 dec 2004 17:01 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Check simple things first ...
Kans is reeël dat je nu alles hebt uitgebouwd ... je nagels zowat half hebt opgevreten ... 3 bulten op je voorhoofd hebt van je kop tegen de muur te rammen ... ... al 3 dagen niet meer gegeten hebt en in volle echtscheidingsprocedure zit .............. omdat er een relais stuk is ....
bedoel maar .... je hebt een beetje in omgekeerde volgorde gezocht ... eerst de meest "domme" dingen bekijken en uittesten ...
Hoop dat je het snel gevonden hebt
Let us now ...
Greetz
Dirkie
|
10 dec 2004 17:11 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
hier spreekt een man met ervaring, dat lees je zo
alle respect hoor, mijn enige optie (gezien de stand van beide handen) zou zijn naar de techniker gaan
_________________________________________ Got coffee?
|
10 dec 2004 17:14 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
idd
Deed ik ook voorheen ... veel te snel naar de ingewikkelde dingen gaan zoeken ... kom je er 10 ergernis-uren achter dat er een stekkertje slecht is ofsow ... en heb je de halve auto al in onderdelen op de garagevloer liggen ... en hebje er weer 10 baal-uurtjes bij om alles weer in mekaar te frunnikken ...
|
10 dec 2004 17:19 |
|
|
Anonymous
|
Nou het relais heb ik gevonden en eruit getrokken
(dan heb ik geen geluidje meer als ik raamschakelaars beweeg)
terug erin gestoken en nog niks.
Ik heb hier geen meetapparatuur om een en ander door te meten
Nou ga dat relaitje maar eens openmaken misschien dat daar iets bijzonders te zien is.
de zekeringen tussen relais en hoofdzekeringenkast heb ik nog niet kunnen vinden,
Nou ga relaitje maar eens inspecteren en verder zoeken.
in ieder geval bedankt voor jullie meedenkendheid.
|
10 dec 2004 17:27 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
| | | | fo schreef: Nou het relais heb ik gevonden en eruit getrokken (dan heb ik geen geluidje meer als ik raamschakelaars beweeg) terug erin gestoken en nog niks. Ik heb hier geen meetapparatuur om een en ander door te meten Nou ga dat relaitje maar eens openmaken misschien dat daar iets bijzonders te zien is. de zekeringen tussen relais en hoofdzekeringenkast heb ik nog niet kunnen vinden, Nou ga relaitje maar eens inspecteren en verder zoeken. in ieder geval bedankt voor jullie meedenkendheid. | | | | |
ff relais'tje (wel hetzelfde) van ergens anders in pluggen dan maar ...
|
10 dec 2004 17:30 |
|
|
Anonymous
|
nou relaitje heb ik inmiddels ook open liggen en dat wordt er allemaal niet eenvoudiger op wat nu ?? zie er zo niets vreemds aan
relaitje van ergens anders? waar kan ik die vinden???
Zal ik dan eerst maar effe heel de motor uitbouwen dan kom ik in ieder geval zeker aan de genoemde 10 uur
|
10 dec 2004 17:34 |
|
|
Anonymous
|
Hé Dirkie,
Heb heel het electrische schema bekeken maar zie zosnel niet een zelfde relais ergens anders zitten.
Heb jij een idee????
|
10 dec 2004 17:41 |
|
|