Auteur |
Bericht |
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
964 fabrieks alarm
Hallo allemaal,
er is op het forum veel te vinden over alarm inbouw etc, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om op het alarm van een geimporteerde 964 (uit Duitsland) een SCM certificaat te krijgen. Mijn auto beschikt over het fabrieksalarm met alle features die (voor zover ik weet) een klasse 2 alarm zou moeten hebben. (systeem werkt)
In mijn polis staat duidelijk dat het voertuig een SCM goedgekeurd klasse 2 systeem moet hebben, dus in of ombouw naar klasse 3 is niet noodzakelijk.
Groeten
C911
_________________________________________ There's no better way to fly
|
09 sep 2009 15:59 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: 964 fabrieks alarm
Ahoi Captain, Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn. Je zult het alarm alleen moeten laten keuren bij een SCM aangesloten bedrijf en dan kan men voor jou een certificaat aanvragen. Neem anders even contact op met het SCM
Rietbaan 40-42 2900 AJ Capelle a/d IJssel Tel: 010-2843400
_________________________________________ ......
|
09 sep 2009 16:04 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
964 fabrieks alarm
disregard
_________________________________________ There's no better way to fly
Laatst bijgewerkt door Captain 911 op 09 sep 2009 16:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
09 sep 2009 16:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 fabrieks alarm
Dan zit er niks anders op - dan 'n SCM/TNO klasse II in te laten bouwen ... behalve als er in de polis "gelijkwaardig aan" staat --- dan kan je af met 'n verklaring van 'n SCO/TNO goedgekeurd inbouwstation
|
09 sep 2009 16:09 |
|
|
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: 964 fabrieks alarm
Toch zijn er Porsche alarmsystemen die AF fabriek SCM goedgekeurd zijn. Met een 964 geef ik je niet veel kans maar ik zou het toch maar na vragen. Kijk ook hier even: http://www.scm.nl/sites.php?mmid=7,22
_________________________________________ ......
|
09 sep 2009 16:18 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: 964 fabrieks alarm
Even de discussie aangaan met de maatschappij of tussenpersoon. Vaak wordt een af fabriek systeem (zeker op een auto ouder dan 5 jaar) wel geaccepteerd.
|
09 sep 2009 17:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 fabrieks alarm
Ook dat is hier te vinden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 sep 2009 18:01 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Re: 964 fabrieks alarm
Bedankt zover voor de reacties. Heb met PON gebeld,maar die kunnen niks voor me betekenen. Met de verzekering valt wel te praten,maar ik zal wel iets op papier moeten krijgen over de werking van het alarm en daar doet PON niet aan mee helaas.
Olaf waar en hoe heb jij je klasse 2 laten inbouwen?
_________________________________________ There's no better way to fly
|
14 sep 2009 12:29 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 fabrieks alarm
Bel eens met de Waalgarage - bij je in de buurt plus een hoop Porsche ervaring!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 sep 2009 12:38 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 964 fabrieks alarm
Het is ten sterkste af te raden om aan je alarm te laten sleutelen; aftermarket spul leidt heel vaak tot onduidelijke problemen. Ga eens praten met inbouwstations of P. dealers/specialisten en als die een fraaie verklaring opstellen over de werking van het alarm dan wordt dit vaak geaccepteerd door de verzekering. Na zoeken op SCM...: o.a. dit
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 sep 2009 13:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 fabrieks alarm
|
14 sep 2009 16:51 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Re: 964 fabrieks alarm
Ongelooflijk maar waar; deze week is geprobeerd mn 911 te carjacken. Beide sloten zijn geforceerd waarop het alarm afging. Ben meteen naar buiten gesprint maar omdat ik in eerste instantie geen schade zag heb ik de 2 "verdachten" na wat vocaal geblaf uiteindelijk laten lopen. Terug bij de auto bleek aan de bijrijdersdeur de cilinder weg te zijn en aan de bestuurderskant het slot geforceerd. Weer achter het tuig aangerend maar uiteraard onvindbaar.
Auto gaat met de centrale vergrendeling niet meer op slot en krijg ook het alarm niet meer aan, dus volgende dag naar de specialist gereden en met wat nieuwe cilinders moet de schade/probleem verholpen zijn. Naar aanleiding van deze "waarschuwing" en omdat ik nog geen duidelijkheid had of de verzekering het fabrieksalarm accepteert heb ik me laten overtuigen toch een aftermarket klasse 3 alarm te laten installeren wat maandag gaat gebeuren.
En nou komt ie.....terug van de specialist ligt er een brief in de brievenbus van de verzekering met de nieuwe polis waarin de klasse 2 eis is vervallen en het fabrieksalarm wordt geaccepteerd(!)
Nu is de vraag; toch klasse III installeren of alleen de sloten laten repareren? De voordelen op een rijtje: -afstandsbediening ipv openen met sleutel -klasse 3 maakt auto verkoopbaarder -eventueel lagere premie bij verzekering
Nadeel: 700 euro!!!
Please advise!
_________________________________________ There's no better way to fly
|
03 okt 2009 11:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 964 fabrieks alarm
carjacken is volgens mij als je erin zit... dit is overigens wel erg genoeg! Als klasse 3 niet meteen urgent is, kan je ook je geld nog even in je zak houden. 700 euro uitgeven kan je altijd nog... zender ipv sleutel is wel handig, maar als je er toch nieuwe sloten erin krijgt werkt het allemaal toch soepel en goed...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 okt 2009 11:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 fabrieks alarm
Hoeveel lager is de verz. premie met alarm Hoe lang ben je van plan deze Porsche te blijven rijden Slaap je beter - als er 'n KIII alarm op zit Hoe belangrijk vind je het openen van de portieren op afstand Je kan natuurlijk ook alleen de CV in laten bouwen Fabrieksalarm wordt geaccepteerd - maar onder welke voorwaarden ... wss zal je bij diefstal aan moeten tonen dat het (heeft) (ge)werkt ... als dat zo is - biedt 'n aftermarket alarm met certificaat de eerste 3 jaar 'n uitkomst - of elk jaar 'n bewijs van functioneren van het Porsche-alarm laten op maken
|
03 okt 2009 12:00 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Re: 964 fabrieks alarm
Thankx voor de reacties,
-CV heeft de auto al ('92) -een ontbreken van een zender heb ik wel altijd irritant gevonden, maar geen 700e waard. Scheelt wel krassen bij het slot -in principe wil ik proberen de auto nooit meer weg te doen, maar de 993 2S moet er ook nog een keer komen en 2 luchtkoelers is vooralsnog wat ambitieus -ik slaap prima, heb wel nu een honkbalknuppel bij de voordeur liggen -verz premie zou ik moeten uitzoeken
Ik kan me aan de ene kant niet aan de gedachte onttrekken dat als ze een auto willen jatten het ze toch wel lukt. Aan de andere kant heeft het alarm me dit keer wel gered. Zouden ze gedacht hebben dat er geen alarm op zit? Of zijn ze gewoon te dom om te kakken dat ze een dergelijk eenvoudig alarm laten afgaan?Zouden ze igv een SCM sticker helemaal geen poging gewaagd hebben? Of juist wel omdat ze dan beter weten hoe ze te werk moeten gaan?
Beats me....
_________________________________________ There's no better way to fly
|
03 okt 2009 12:39 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 fabrieks alarm
Ik bedoelde (alleen) de "remote" - en dat kost je zeker geen 700 Euro SCM stickertje plakken kan altijd ... en aangezien de SCM eisen telkens veranderen, vraag ik me af of het de dief helpt Daarnaast kan je m.b.v. het kenteken heel eenvoudig nagaan of er 'n SCM/TNO gekeurd alarm op 'n auto zit
|
03 okt 2009 12:59 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: 964 fabrieks alarm
Als het niet nodig is laat dan beslist geen aftermarket alarm inbouwen. De kans dat je later allerlei ellende krijgt omdat het alarm het door Porsche ingebouwde alarm stoort is groot, praat maar eens met een willekeurige Porsche specialist. Het ene inbouw station is het andere niet maar er zijn er genoeg die bij inbouw gewoon in de kabelboom gaan knippen. Niet doen dus.....
|
03 okt 2009 15:31 |
|
|
Captain 911
964 C2 '92Amsterdam
|
Re: 964 fabrieks alarm
Daar was ik dus ook bang voor en (oa) met dat argument heb ik mijn verzekeraar weten te overtuigen. Maar de inbouwer is op advies van Robert Visser. Robert beweert nooit klachten te hebben gehad met deze inbouw
_________________________________________ There's no better way to fly
|
03 okt 2009 15:51 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 964 fabrieks alarm
Zoals Peter schrijft niet laten doen, grote bron van ellende. Met sleutel veel minder handig dan afstandsbediening Krassen bij het slot, hangt alleen van de gebruiker af Meerwaarde bij verkoop: geloof niet dat dat een relevante meerwaarde is.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 okt 2009 20:21 |
|
|