| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=24982 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Wimpie77 [ 16 okt 2009 15:46 ] |
Berichttitel: | Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE |
Wie weet hoeveel graden een deur open kan? |
Auteur: | arenarood [ 16 okt 2009 15:52 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Een schuifdeur 0 graden |
Auteur: | MS964 [ 16 okt 2009 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Een paar graden open, en een meter omhoog. |
Auteur: | Wimpie77 [ 16 okt 2009 15:56 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Slim... Herstel: wie weet hoeveel graden een deur van een Porsche 911 open kan? En als er verschil is dan hoeveel graden een porsche 911 2.7 uit 1976 open kan? |
Auteur: | MS964 [ 16 okt 2009 15:57 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Ah, een 911. Zelfde antwoord: sorry yaron, sinds wanneer stel jij serieuze vragen? |
Auteur: | Wimpie77 [ 16 okt 2009 16:06 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Sinds gisteravond mijn deur door een rukwind en daarna een klap ruim 90 graden open kan en volgens mij KON hij dat niet... |
Auteur: | Maarten [ 16 okt 2009 16:07 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
90? Neuh. Ik zou zeggen 75-80 graden maar niet haaks. Sluit hij wel goed? |
Auteur: | rob964.c4 [ 16 okt 2009 16:14 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
denk dat dit wel de max is, hoe is het met de andere kant zijn ze gelijk? |
Auteur: | Airhead [ 16 okt 2009 16:17 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
heb ff gekeken bij mijn 3.2 Bovenburen hebben gelijk. 80 graden max. |
Auteur: | john's Porsches [ 16 okt 2009 16:18 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
dat is wel max. wellicht dat het binneplaatje wat verbogen is waar de deurvanger op vast zit |
Auteur: | wolf [ 16 okt 2009 16:42 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Ies kapoet. Jij naar specialist. Centjes mee. |
Auteur: | Airhead [ 16 okt 2009 16:54 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Waarom? Als ie nog netjes dicht wil, is het een zeldzame feature. |
Auteur: | Wimpie77 [ 16 okt 2009 17:08 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Bij mij zeker 90 graden! Hij sluit nog goed... Ware het niet dat mijn deurrubber ook nog niet goed vast zit... Ze noemen het niet voor niets een gebakje! |
Auteur: | horn [ 16 okt 2009 17:23 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
kan volgens mij niet zomaar ongestraft. denk dat er ergens wel iets los is.... |
Auteur: | Wimpie77 [ 16 okt 2009 18:12 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Harde woei en toen een klap en toen 90 graden. Bij daglicht gekeken, maar niet echt iets kunnen zien... Hij doet het nu nog goed! |
Auteur: | rien911 [ 16 okt 2009 18:24 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
bij mijn 964 (mankeert nix aan) net geen 90 graden, denk ongeveer 85, kan hem wel naar 90 open duwen zonder dat er wat mis gaat trouwens. |
Auteur: | Justin [ 19 okt 2009 11:58 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
2 opties mijn inziens waar sprake van kan zijn(van meest waarscijnlijk naar minst waarschijnlijk in mijn ogen): 1. Op het midden van waar de deur bevestigt zit(onderdeel nr. 65;midden tussen de twee scharnieren), zit een soort 'arm' die het aantal graden dat de deur open kan 'begrenst'. Deze zit bij het portier aan de binnenkant bevestigt(deurbekledeing etc. moet eraf om dit aan de binnenkant te zien). Wellicht is er hier een rubber doorgescheurd waardoor het armpje meer graden toelaat of iets anders verbogen/opgeschoven, zou gezien toename van 10 graden logisch kunnen zijn. 2. Er zou iets met de scharnieren kunnen zijn waar zij in aan het chassis zitten(dit moet gescheurd/verbogen/schroeven losgetrokken? zijn) en met het blote oog(zonder dingen open te halen) goed zichtbaar zijn. Dit lijkt mij veel onwaarschijnlijker. Succes!(denk dat het het eerste is, rubbers die het armpje in deur limiteren zouden heel goed versleten/afgebroken kunnen zijn. Ps. Iemand enig idee hoe je dit 'armpje' loskrijgt van het chassis. Op het punt waar hij aan de body vastzit, zit een pin met borgring. Echter na verwijderen van de borgring is dit armpje niet los te krijgen, doordat de pin op geen enkele manier los te krijgen is.(hoop dat jullie deze omschrijving begrijpen, betreft pin en borgring nr. 64 in tekening) PPs.Mocht jezelf aan de deur willen sleutelen en je hebt de manual nog niet(waarvan ik deze tekening heb), dan zou ik hem als ik jou was eerst even dowloaden en even kijken hoe de deur in elkaar zit. Het is allemaal goed te doen, echter heel wat onderdelen. Zou zo even niet meer weten waar deze manual gratis te downloaden is, medeforummers? |
Auteur: | rovako [ 19 okt 2009 13:13 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
inderdaad deurvanger overleden. 'redelijk makkelijk te vervangen. groet ronald |
Auteur: | Wimpie77 [ 19 okt 2009 13:14 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
Klopt... Deurvanger gebroken. Klote wind... Sorry wind! |
Auteur: | Justin [ 19 okt 2009 17:02 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden |
leek me geen nieuw topic waard, maar hopelijk met permissie van wim herhaal ik mijn zijdelingse vraag nog even(anders moet ik toch maar topicje openen): Ps. Iemand enig idee hoe je dit 'armpje' loskrijgt van het chassis. Op het punt waar hij aan de body vastzit, zit een pin met borgring. Echter na verwijderen van de borgring is dit armpje niet los te krijgen, doordat de pin op geen enkele manier los te krijgen is.(hoop dat jullie deze omschrijving begrijpen, betreft pin en borgring nr. 64 in tekening) |
Auteur: | Diablo [ 19 okt 2009 17:55 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE |
Hamer en doorslagpin, opletten dat je lak niet beschadigd !!! |
Auteur: | Paul II [ 19 okt 2009 21:26 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE |
Ipv slaan op de pen, en dus duwen er tegen, is er dacht ik een speciale hefboom met kop die onder de kop van de pen grijpt en dus trekt aan de pen Geen opstuiken maar oprekken, dat kan een heel groot verschil maken |
Auteur: | Justin [ 22 okt 2009 0:52 ] |
Berichttitel: | Re: Deur en graden + LOSHALEN DEURVANGERBOOMPJE |
Heren bedankt! |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |