| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=25123
Pagina 1 van 1

Auteur:  gerben_vdl [ 28 okt 2009 14:55 ]
Berichttitel:  bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

Mensen,

Ben bezig met het renoveren van mijn porsche en ga zo'n beetje alle bouten en moeren vervangen. De vraag is nu of ik het beste rvs kan nemen of verzinkte, en dan hebben we bij de verzinkte bouten nog de optie voor geel of blank gepassiveerd. Iemand suggesties of ervaringen?

Auteur:  Olaf [ 28 okt 2009 15:25 ]
Berichttitel:  Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

RVS op ijzer of (koolstof)staal zou ik niet doen :|

Geel verzinkte is volgens mij wat doorgaans toegepast wordt :idea:

Auteur:  john's Porsches [ 28 okt 2009 17:42 ]
Berichttitel:  Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

wij laten ze altijd geel passiveren (alle kleine lossen onderdelen), en zoals Olaf zegt zeker geen rvs gebruiken, heb liever dat een boutje weg oxideerd dan een ingelaste moer in de body :wink:

Auteur:  gerben_vdl [ 30 okt 2009 12:57 ]
Berichttitel:  Re: bouten & moeren: RVS, verzinkt of gepassiveerd?

Ja precies,

Dat was mijn conclusie ook. RVS heeft een ander chemisch potentiaal en is edeler -> de koets roest. leek me een slecht verhaal.

Ik ga dus maar voor geel gepassiveerd. (heeft iemand ervaringen met geel versus blank?)

Heb inmiddels ook wat onderdelen geel laten passiveren, dat komt er nog best netjes uit. Heb ook een aantal bouten laten passiveren maar ik denk dat ik veel gewoon ga vervangen.

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/