Auteur |
Bericht |
rien911
964 c4hoogvliet
|
ombouwen naar xenon
Ik loop er al een tijdje over na te denken om de koplampen van m'n 964 om te bouwen naar xenon (niet bepaald voor het mooi, maar om de betere lichtopbrengst, ombouw setjes zijn er genoeg, plug and play vgs. de leveranciers, dus waarom niet eens proberen?). Op dit forum is er al heel wat over geschreven en in feite werd de discussie afgedaan met: vanaf 1 mei zijn de apk-eisen aangepast en is het over en uit. Eigenwijs als ik ben ging ik op zoek en vond het onderstaande: Wie helpt ?
|
15 jul 2009 14:53 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: ombouwen naar xenon
geen idee, maar ik heb het laten doen bij www.renntech.infodeze set: bi xenonvolgens mij kan je voor de keuring als het echt niet zo mogen de standaard lampjes montern en na de apk weer terug. het zou mij de moeite waard zijn, zo'n verbetering is het. robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 jul 2009 15:10 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Dat zijn geen doe het zelf prijzen zeg....
|
15 jul 2009 17:45 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
nee maar dan heb je ook een sjonnie spul robert
|
15 jul 2009 17:46 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Jawel hoor .. is exclusief montage Kwaliteit heeft z'n prijs
|
15 jul 2009 17:47 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Bij de keuring word voor alsnog niet gekeken naar het type lamp alleen het lichtbeeld Regels zijn niet heel drastiche verandert vergeleken 'vroeger' Het zijn meer de 'wet'-regels voor Oom-agent! En die hebben ons als P-bezitter toch al veel in het vizier..... We zijn blijkbaar een makkelijk doelwit
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
15 jul 2009 18:14 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
ja wel voor APk word er wel degelijk naar gekeken.
na 31 december 2006 moet er automatische lichthoogteregeling en koplampsproeiers op zitten.
anders is het afkeur.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
15 jul 2009 18:54 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
maar als je auto VOOR 2006 is hoeft het niet. Mijn 964 had het ook, top lichtopbrengst. Een hele verbetering, ik zeg DOEN
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
15 jul 2009 19:00 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Precies dit geld alleen voor autos na 2006.... ik heb hier al grondig onderzoek naar gedaan en er is hier ergens op het forum een uitgebreid topic aan geweid
|
15 jul 2009 19:37 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
zelf heb ik bij mijne 964 gewoon white light lampjes van 100Watt gezet(normaal 55Watt) dit in combinatie met voor het standlichtje witte powerleds van pilot ook nummerplaat licht en binnen verlichting powerleds van het merk pilot heel mooi effect en zeer helder licht zelfde als xenon maar veeel minder geld en makkelijk zelf gezet +/- 30 min ik heb voor alles samen( koplamp,standlicht,interieur en nr plaat)80€ uitgegeven echt de moeite zo een upgrade naar leds ben nu nog aan 't kijken voor de km tellers en dergelijke weet iemand waar ik de kleine lampjes in leds kan vinden?
|
16 aug 2009 11:36 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
@need for speed: Ik heb mijn achterlicht/ remlichten ook vervangen door een LED-lamp, erg tevreden en deze schakelen een stuk sneller dan de gewone lampjes (geen vertraging meer tussen de LED-lampjes in mijn 3e remlichtspolier en de oude remlichten ) Kun je mij de nummers geven van de ineterieur/ kenteken/ parkeerlicht LED`s ? Alvast bedankt.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
16 aug 2009 12:20 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Misschien niet het meest spotgoedkoop, maar hebben wel alle typen en het is snel in huis als je bestelt: http://www.leds-buy.nl/autolampen-c-67.htmlEffe uitkijken of je knippers het wel blijven doen, daar moet je misschien het relais foppen met een weerstand parallel aan de LED's. (Of een ander relais, maar dat heb ik nog niet gevonden, voor een 964.
|
16 aug 2009 12:47 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Uit eigen ervaring weet ik dat xenon van Pilot er goed is, deze werken perfect en kunnen makkelijk ingebouwd worden. http://www.pilotxenon.com/
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
16 aug 2009 17:30 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Heb zelf sinds 4 dagen ook xenon in mijn P, het inbouwen heb ik laten doen maar is een fluitje van een cent. De volgende keer doe ik het zelf.....het lichtbeeld is 5 keer beter dan standaard halogeen. Alleen goed uit letten dat je lampen na xenon montage goed zijn afgesteld.
|
17 aug 2009 9:41 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 aug 2009 10:20 |
|
|
drknauf
|
dat was het eerste wat ik veranderde aan m,n auto
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 aug 2009 11:37 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
ben zelf na een hoop ellende met een China Cheapo set weer teruggegaan naar vision Plus lampen van Philips. Bij overgang naar Xenon had ik een wow ervaring met meer licht. Eerlijk gezegd heb ik bij die overschakeling terug naar halogeen eigenlijk niet de indruk dat ik iets mis... (behalve dan de sjonnie uitstraling op mn golf)
Met een goeie halogeenlamp kom je naar mijn idee ook een heel eind, zonder risico op storingen, APK heibel etc.
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
17 aug 2009 11:49 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
De sjonnie gehalte creeer zelf door de lampen te hoge K-waarde te geven/kopen.
Ik heb zelf nu 6000K en het licht is nu wit/blauw en geen blauw/wit/paar.... ga je hoger dan 6000K dan is het licht blauw -> paars
Orginele xenon is 4300K
|
17 aug 2009 16:03 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
robert
|
17 aug 2009 16:12 |
|
|
Ming
|
Montage zelf is niet moeilijk. Het enige waar op gelet moet worden om een niet al te blauwe kleur te nemen. Echt maximaal 8000K. Goed lichtbeeld is ook vereist.
Ik vermoed dat er geen DC keuring op de koplampen zit, dus dan zijn deze 2 punten wel belangrijk. Anders wordt je door oom agent van de weg geplukt en heb je een boete.
|
23 aug 2009 16:35 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Gaan we nu massaal aan de tuning- en upgradings-setjes? Moet niet gekker worden, straks gaan we nog spoilerts enzo monteren.... waar gaat dit heen op dit forum?!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
23 aug 2009 19:02 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Er bestaan ook halogeen lampen met hogere lichtopbrengt bij gelijkblijvend electrisch vermogen. Deze geven ook een witter licht. Het voordeel is dat die wel toegestaan zijn in de armaturen.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
25 aug 2009 10:37 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Wat maakt het uit wat ieder met zijn auto doet.... het is toch "jij betaald, dus bepaalt?" Als iemand dat mooi en leuk vind dan kan dat
|
30 aug 2009 8:25 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
30 aug 2009 16:17 |
|
|
rien911
964 c4hoogvliet
|
Losse Flodder? Dacht het niet! Ik startte dit draadje heel serieus en ben erg tevreden met de reacties. Ik kan er wat mee. Schreef in het eerste berichtje dat ik het zelf wil doen. De prijs die genoemd werd valt voor mij niet meer in de doe het zelf categorie; even op de context letten beste diablo! Ook jouw vraag of 100 watt ampoeltjes niet te warm worden zet mij aan het denken. En dat is nu precies wat ik in dat andere draadje (waarin ik op je tenen stond) bedoel; als je alle berichten lees (en dat doe ik) dan weet je op een zeker moment niet meer wat je moet geloven doen of juist niet. Jouw "score" staat op 590 berichten ofzo, ik heb er dus aardig wat achter m'n kiezen en dan ga je er toch wel wat relativeren en dat is waar mijn betoog gisteren over ging: relativeren en je gezond verstand gebruiken.
|
30 aug 2009 17:57 |
|
|