Auteur |
Bericht |
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Gisteren tijdens het "culturele tripje" naar Duitsland is mijn motorplaat in eenvan de hoeken los geraakt (gelukkig tijdig door een vriendelijke mede PF`er op attent gemaakt). Op het internet is al het nodige geschreven over het wel of niet moneteren van de plaat. In met name warmere klimaten zou hij er bv beter niet onder kunnen zitten, hier in Nederland zou het juist weer helpen om het blok te beschermen tegen bv pekel....
Iemand hier die zonder deze plaat rond rijdt? ervaringen?
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
02 nov 2009 17:10 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Zover ik weet heeft die plaat een belangrijke functie voor de airflow (koeling) langs de cilinders .. (?)
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 nov 2009 17:21 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Stroomlijn, waardoor meer downforce Wel opvallend dat deze beplating m.i.v. de 996 weer is afgeschaft, toch effect voor luchtkoeling
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
02 nov 2009 17:29 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
ik heb met en zonder gereden en kon geen verschil opmerken, niet wat betreft de temperatuur of het gedrag van de auto op hoge snelheid.
wel geef ik de voorkeur om met plaat te rijden, bescherming van de motor tegen vuil en losse delen ook bij mijn 993 motor weer een beschermplaat eronder.
robert
nog een vraag voor jou, wat zou de reden zijn om hem niet weer te monteren?
_________________________________________ remmen is angst
|
02 nov 2009 17:42 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Ik heb eigenlijk (nog) geen reden voor het wel of niet monteren, aangezien ik nu wel met de plaat aan de slag kan (beter gezegd "moet") vroeg ik mij af hoe de meningen hier op het PF verdeeld zijn.
Daar komt bij dat ik nu nog niet precies weet hoe een ander heeft kunnen gebeuren, waarschijnlijk is er ergens wat uitgelubberd....
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
02 nov 2009 17:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Waarschijnlijk is in de kunstof plaat die langs de motor loop het schroefdraad uit het kunstof gebroken dan moet ook die vernieuwd worden
_________________________________________ remmen is angst
|
02 nov 2009 18:11 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
De spijker op z`n kop Rob, dit dacht ik gisteren nl ook al te zien....is die kunststof plaat makkelijk te vervangen of moet dan ook de warmte wisselaar los?
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
02 nov 2009 18:36 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
dat durf ik niet te zeggen maar vrees van wel.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 nov 2009 19:18 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
over welke kunststof plaat heb je het? Als het de 2 achterste platen zijn dan moet je dwarspijp van de warmtewisselaar eraf halen. De zijkanten moet je de katalysator of einddemper verwijderen. Kan wel zijn dat je de 4 bouten vd kat zult moeten afslijpen als deze niet meer zo gezond zijn.
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
02 nov 2009 20:45 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Het gaat hier volgens mij over een 964 en die heeft maar één "motor plaat". Deze heeft zoveel bevestigingspunten dat ik me niet voor kan stellen dat één ontbrekende bout een probleem geeft, ook niet op een hoek. Ik denk dat er dus meer bouten ontbreken. Er zijn circuit rijders die zonder plaat rijden voor een betere koeling. Er zijn er ook die beweren dat het rijden zonder plaat uitlaatklep slijtage zou voorkomen. Anderen beweren weer dat de plaat gemonteerd is om in sommige landen aan de geluidseisen te kunnen voldoen. Ik denk zelf dat bij normaal gebruik de plaat niet veel zal uitmaken.
Ik heb zelf laatst de 964 een tijdje zonder gereden, want na montage van de as manchetten geen tijd meer. Ik weet 99% zeker dat het langer duurde eer de motor op temperatuur kwam. Wat je wel kan doen is de isolatie in de plaat controleren, deze is na vele jaren vaak in slechte staat en doordrongen van vuil. Als dit het geval is zou ik de isolatie eruit halen. Kan het ook niet in de brand vliegen en lijkt me iets gunstiger voor de koeling/stroming.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
03 nov 2009 0:35 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
ja en die ene motor plaat is bevestigd met meerdere bouten te hoogte van de versnellingsbak
een op het blok ver richting de midden demper en dan nog aan beide zijde's (ik dacht ) 2 stuks in de kunststof kappen aan de zijkant van de motor.
wel ben ik met je eens dat een boutje het probleem niet is dus zullen het er wel meer zijn
_________________________________________ remmen is angst
|
03 nov 2009 1:59 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Vanaf de linker achterzijde blijkt dat op 2 plaatsen de schroefdraad uit de plaat naast het blok zijn verdwenen...eens kijken wat er nog te redden valt. De isolatie (idd veel vuil etc in deze "spons".) heb ik al van de plaat afgehaald toen ik mijn cat. heb vervangen door een ehh lege cat. Ik gebruik de auto het hele jaar door, dus als de plaat zorgt dat het blok eerder op temp. is én het een betere bescherming geeft-> ik laat de plaat er lekker onder.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
03 nov 2009 2:03 |
|
|
paolovb
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
ikm hasd zelfde, steuntjes uitgelubberd... compleet 2e hands set steuntjes + montage kost je euro 800,--
|
06 nov 2009 19:02 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Uiteindelijk ontbraken er 4 boutjes Deze opnieuw er in gedraaid met loctite en voorlopig zit het weer vast. Bij de volgende beurt maar eens kijken hoe en wat mbt het scherm dat langs het blok loopt, een punt is helaas helemaal uitrgelubberd.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
07 nov 2009 19:04 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Eentje minded is geen probleem daar zou ik dat dure zijschild niet voor vervangen.
Echter wel een beetje raar dat je 4 bouten verloren bent
_________________________________________ remmen is angst
|
07 nov 2009 19:36 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
|
07 nov 2009 19:56 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
tja das wel een hele goede opmerking, en van die rs ik ben geneigd om te zeggen ja die heeft ook zo'n plaat
_________________________________________ remmen is angst
|
07 nov 2009 20:01 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
Re: Plastic motorplaat 964-> wel of niet?
Je hebt gelijk Olaf, maar daar doelde ik niet op. Er is immers één van deze punten uitgelubberd. Ik doelde op de boutjes welke niet in de zijpanelen zijn geschroefd.
_________________________________________ 993 Carrera. Gone but not forgotten: 964 C4, 968 Cabriolet, 944 Turbo S (silberrosa), 944 II
|
07 nov 2009 22:06 |
|
|