Auteur |
Bericht |
marsan
Amsterdam
|
911 3.8RS
Zoek info over de beste carosserie verstevigingen voor mijn '73er met 993RS motor/bak.Liefst iemand(bedrijf?) die dit al vaker heeft gedaan.
|
18 nov 2009 0:59 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3.8RS
Denk je dat je 73'er dat niet aan kan ...zou ik er (in jouw optiek) i.i.g. 'n volledig (door)gelaste kooi in zetten ...
|
18 nov 2009 1:11 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: 911 3.8RS
Voor RS en RSR lassen ze niet alleen de kooi door! De koets wordt volgens mij ook geheel doorlopen. Verder veerpootbrug voor (of kruis over de tank) en achter laten lassen.
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
18 nov 2009 1:18 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
Re: 911 3.8RS
Hij kan het wel aan,maar ik wil de carosserie zo stijf mogelijk hebben.Heigo rolkooi,RSR stabie boven&onder van elephant racing, BilsteinRSR coilovers,turbo torsiehuis plus turbo draagarmen etc.(volledig race onderstel van Elephant racing) heb ik al,maar het kan beter.Torsiehuis word ook verstevigd,net zoals de schokbrekerpunten op het scherm.Maar voor-ie naar de spuiter gaat wil ik wat mogelijk is natuurlijk meteen doen(doe het in 1 keer goed,zou zonde zijn als later blijkt dat het beter kon).
|
18 nov 2009 1:24 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3.8RS
Volledig? of half? ... gelast of schroef MI wil je niet al te stevig, maar ook wat flexibiliteit Je kan de kooi doorzetten tegen het brandschot aan - en dan in de motor-ruimte weer verder gaan Zoals Ghostrider al aan geeft: kruizen- zowel in het vooronder als in het achterste gedeelte van de kooi
|
18 nov 2009 1:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 3.8RS
want als het chassis al last zou hebben van de pk's van een 3.8 (en dat betwijfel ik ten zeerste) dan gaat een rolkooi (doorgelast of niet) daar helemaal niets aan verhelpen...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 nov 2009 1:40 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: 911 3.8RS
Als je een FIA goedgekeurde kooi wil, dan ga je dat niet redden met een bolt in Heigo kooi. Een kennis van me met een eigen WRC renstal koopt ze in de UK, en last ze zelf in.... http://www.customcages.co.uk/Rollcage/LoadRollCage.castle?manufacturer=Porsche&model=911&type=Historic
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
18 nov 2009 1:41 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 911 3.8RS
Ik schreef al: Denk je dat je 73'er dat niet aan kan
|
18 nov 2009 1:44 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 3.8RS
Ik neem aan dat je met 'torsiehuis' het chassisdeel bedoelt waar de torsieveren in gemonteerd zitten? Waarom zou je dat aanpassen als je toch naar coil-overs gaat? Of zijn de montage punten van de draagarmen (bij de bak) van een turbo anders (andere geometrie) ? Wel de bovenste schokbreker montage punten in de motorruimte verstevigen (als je dat al niet gedaan hebt) als je naar coil-overs gaat, want die zijn er niet op ontworpen om het gewicht van de auto te dragen (dat doet het torsiehuis normaal gesproken) Wat heb je precies allemaal bij Elephant besteld? Die Heigo kooi zou ik lekker afbestellen/terug sturen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 nov 2009 1:53 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
Re: 911 3.8RS
Heb een halve schroefkooi,en het torsiehuis is veranderd want de bevestiging voor de turbo draagarmen zijn langer(de draagarmen zijn korter).Heb bij Elephant het beste volledige onderstel gevraagd wat ze hadden,en ben er persoonlijk wezen kijken,mooi(groot)bedrijf.Ik ben in ieder geval niet de enige met de ultieme oude Porsche te bouwen,dit bedrijf deze week gevonden.Op een paar dingen na wil ik hetzelfde resultaat; http://www.singervehicledesign.com
|
18 nov 2009 20:16 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Re: 911 3.8RS
Elephant Racing? Ben je naar de VS geweest dan?
_________________________________________ Robbie
RP Carrepair www.rpcarrepair.be voor alle onderhoud aan uw Porsche
|
18 nov 2009 20:26 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
Re: 911 3.8RS
Begin dit jaar geweest.
|
18 nov 2009 21:00 |
|
|
frank 964
964 WTL Cabrio VERKOCHT !!Groningen
|
Re: 911 3.8RS
Hoi Marsan,
Bel toch eens met Eric Hendriks van Porsche centrum Gelderland, hij heeft een cicruit auto van de jaren 70 met een 964 blok erin , rsr nokkenasen erin ,een 993 versnellingsbak en 993 turbo remmerij, een mega auto , vorig jaar in zandvoort konden de GT3RS jes ons niet bij houden, en later in de pits stonden ze met open bek te genieten.
Succes.
_________________________________________ 964 WTL verkocht circuit auto bmw e36 321 pk M3 Freude am Fahren......
|
18 nov 2009 23:38 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Re: 911 3.8RS
Ik moet zeggen dat ik het erg fraai vind.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 nov 2009 23:42 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 911 3.8RS
Ik vond Chuck een beetje een typische kerel Kon beter door de bocht met z'n collega-onderdelen-bouwer Ira van Tarett (werken veel samen en verkopen ook elkaars producten)
Toch wel benieuwd wat je er nou precies gekocht hebt dan...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 nov 2009 23:55 |
|
|
marsan
Amsterdam
|
Re: 911 3.8RS
Bedankt voor je tip Frank,en zal de hele lijst niet hier plaatsen,maar stuur hem eens een mailtje Jeroen,en vraag naar het beste volledige onderstel wat-ie kan leveren voor een 911.
|
19 nov 2009 1:12 |
|
|