| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Sportuilaat 997 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=25393 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | marve 911 [ 19 nov 2009 13:30 ] |
Berichttitel: | Sportuilaat 997 |
Hoi allemaal. Een paar weken geleden heb ik mijn 996 ingeruild en mijn 997 opgehaald. Ik heb er een orginele porsche sportuitlaat onder laten zetten. Deze klinkt echt fantastisch, maar waar ik me aan erger is het volgende Zet ik mijn sportchono aan, dan hoor je de klep opengaan Trek je op dan gaat deze in weer dicht, en weer open bij ca 4000 tpm. Buiten het feit dat je dit voelt in je vermogenskromme is het verdwijnen van het mooie geluid erg iritant Wie heeft hier ervaring mee, en hoe kun je er voor zorgen dat de klep alijd openstaat als je sportchrono aanzet ???? groeten martin |
Auteur: | Paul II [ 19 nov 2009 14:16 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Relatie tussen Sportchrono en Sportuitlaat En dat je het open/dicht van de uitlaat merkt in vermogen, dat verschil is echt verwaarloosbaar. Mogelijk het bekende effect door de verandering in geluid. |
Auteur: | marve 911 [ 19 nov 2009 15:10 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Relatie is sportchrono aan is klep open, sportchono uit is klep dicht. zit dus geschakeld met elkaar, en niet afzonderlijk Door de sportchrono wordt ook het motormanagement incl gasklepstand aangepast wat dus wel merkbaar is, maargoed dat is de discussie niet Chrono aan ik klep dus open, maat tussentijds in het toerengebeid dicht voor de geluidseisen !!!!, en dat wil ik veranderen dus. dus aan is altijd over het heletoerengebied 100% open uit is altijd dicht
|
Auteur: | horn [ 19 nov 2009 15:55 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
volgens mij bedoelt hij: hoe kan je altijd die takkeherrie hebben?! Dus altijd klep open? |
Auteur: | RB911 [ 19 nov 2009 16:09 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Volgens mij is dit al eens behandeld waarvan ik mij herinner dat als er spanning (12V) op de klep staat deze open staat. Haal ergens een constante 12v vandaan en sluit hem aan......... |
Auteur: | marve 911 [ 19 nov 2009 16:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Haha, jij snapt hem. Als ik de sportknop aanzet wil ik dus herrie over het hele toerental, en niet tussentijds een gesloten klep ivm geluidseisen Zet ik de sportknop uit, dan wil ik rust
|
Auteur: | Marc-911 [ 20 nov 2009 0:51 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Stekker eruit trekken, netjes aftapen en ergens met een ty-rib vastmaken in de motorruimte...altijd takkeherrie! (behalve als je gedoseerd gas geeft) |
Auteur: | Paul II [ 20 nov 2009 14:37 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Even op een rijtje: knop met SPORT er op, die noem je ook Sportchrono, klopt? Dat is toch altijd i.c.m. met PASM?? Voor de sportuitlaat zit normaal een aparte schakelaar, die met een dubbele pijp er op. Heb je die ook? Dat wegvallen van het sportgeluid - dichtgaan van de klep - bij 4000 o/min ken ik niet. Hoorde dat dat zou optreden bij een lage snelheid, iets van 40 km/u, in de stad. Maar het losnemen van de electra in de motorruimte zou moeten zorgen voor altijd aan. Dus ook niet uit te zetten vanuit interieur. Sportchrono is de klok op het dashboard. |
Auteur: | RB911 [ 20 nov 2009 16:07 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Paul, Ik heb een S met sportchrono en sport uitlaat. Echter doordat ik een GT-3 Onderstel heb heb ik geen PASM. (na de face lift kan deze combi geloof ik wel). Helaas heb ik geen aparte knop voor de uitlaat. Zou wel leuker zijn als je zonder alles op sport te zetten (en je er uit stuiterd op dorps weggetjes) toch de uitlaat open kan zetten. |
Auteur: | lindemans [ 20 nov 2009 16:39 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Sorry hoor, ik zit ongetwijfeld in een totaal andere Porsche doelgroep, maar waar GAAAAT dit over zeg... ... "irritant als tijdens het optrekken het geluid uit de uitlaat veranderd" ... Tip voor de 998: naar keuze te downloaden sound-files, voor een klein bedrag van zeg EUR 250 per bestandje, afspelen op je PCM-3, waarbij het geproduceerde geluid wordt bepaald door het motor management systeem van de auto... Moet niet gekker worden, maar dat is mijn persoonlijke noot. Het moet toch heerlijk zijn als de problemen met je 911 tot dit soort dingen beperkt blijft. ja ja, ik ben best een beetje jaloers op forum vrienden die een 997 rijden hoor, maar toch |
Auteur: | RB911 [ 20 nov 2009 16:58 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Lindemans, Je hebt nog gelijk ook Waarom jaloers, in the end willen we toch de "klassieke air coolled" sound uit onze 997 uitlaat |
Auteur: | Paul II [ 20 nov 2009 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
De combinatie sportonderstel (.) met PASM bestaat inderdaad pas bij de MKII. Maar de sportuitlaat staat daar los van. Als er geen schakelaar is dan is deze waarschijnlijk achteraf ingebouwd en heeft men er voor gekozen om de schakelaar achterwege te laten. Je hebt tenslotte geen GT3-uitlaat op je S, neem ik aan |
Auteur: | RB911 [ 20 nov 2009 23:51 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Paul, Is een originelesport uitlaat af fabriek geleverd en schakeld met de de sport knop mee. Volgens mij is de aparte knop ook pas gekomen bij MKII. |
Auteur: | Paul II [ 21 nov 2009 11:28 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
De aparte knop is er al sinds de 996 |
Auteur: | marve 911 [ 26 nov 2009 13:47 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Oke, sommige snappen het en andere niet dus. Maargoed. Mijn orginele sportuitlaat zit geschakeld met de sportknop. Dus niet met een apparte knop. Idd tot een 60 km/h blijft de klep dus dicht in de uitlaat ivm geluidseisen. Ik heb nu een relai in laten bouwen door de dealer welke de aansturing omzeilt. Conclusie Sport uit, dan is de klep dicht, en gaat alleen open bij ca 6500 t/pm Sport aan, de klep staat altijd open, ongeacht de snelheid/motortoerental Hoe dan ook ik heb mn zin, en ik kan je verzekeren dat de roffel vanonderuit met klep open voor kippenvel zorgt |
Auteur: | marve 911 [ 26 nov 2009 13:58 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Waar je de grens legt moet ieder voor zich weten. Daarbij moet het naar mijn zin zijn, en dat is het nu.... Of het dan wel of niet ergens over gaat volgens jou zit ik niet op te wachten. Daarbij is het denken in hokjes (welke porsche rijder waar past) een slechte zaak, dat wordt al zo veel gedaan. Iedere porsche rijder is er 1, en wat voor 1 het er dan is maakt mij niet uit. Het gaat om het gevoel wat je bij het merk hebt en beleeft
|
Auteur: | JP-S [ 28 nov 2009 23:29 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Ik begrijp nu dat af-fabriek de sportuitlaat standaard gekoppeld is aan de 'sport-knop'. Zou het ook mogelijk zijn om ergens (binnen handbereik) een extra schakelaartje te plaatsen waarmee je de sportuilaat in of uit kunt schakelen, ongeacht de stand van de 'sport-knop'?! Het moet toch niet nodig zijn de hele wagen in sportstand te zetten voor een mooie roffel?? Iemand ervaring met dit soort aanpassingen? |
Auteur: | marve 911 [ 02 dec 2009 13:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Hoi, Als het goed is kan men hem los koppelen van de sport-knop, en en dan met een apparte schakelaar open en dicht zetten.
|
Auteur: | JP-S [ 18 jan 2010 17:06 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Hier een geschikte en goedkope oplossing van Carnewal: [i]P97 PSE Manual Control The PSE on the P97-1 and P97-2 needs to be activated every time you start the car by pushing the "Sport" and/or "PSE" button. And even if you have decided to set the PSE in the loud setting, the DME will always switch the PSE to silent between 45 and 75km/h. On most cars, it's also not possible to have the PSE on when the Sport setting is switched off. We now offer a plug and play solution that allows you to control the PSE manually, with memory function and all this via remote control. The 2 channel remote has a "loud" and "silent" button so you can be 100% sure of the setting, even before you start the engine. If you switch off the ignition, the last setting will be stored so next time you start the car, the PSE will still be in the same position so it's not necessary to push any of the buttons first, in order to get the PSE in the setting that you prefer. Price : 150 Euro. Dollar Conversion For every P97-1 or P97-2 with factory equipped or dealer retrofitted PSE sport exhaust. Easy to connect and 100% reversible. |
Auteur: | RB911 [ 18 jan 2010 18:32 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Ziet er niet verkeerd uit deze optie. Ik ga deze serieus in overweging nemen!! |
Auteur: | Dimitri-Turbo [ 18 jan 2010 18:39 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
RB ik zie geen pica?! |
Auteur: | M a r c [ 19 jan 2010 23:06 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Die klep die de zaak omschakelt van normaal naar sportief geluid is dus vacuumgestuurd getuige de 3-weg solenoid die 'm schakelt. Gewoon die klep ertussenuit halen en de leidingen aan elkaar maken zodat je altijd vacuum hebt zou dan toch ervoor zorgen dat je altijd de herriestand hebt? Zou de stekker wel aan de (losgekoppelde) solenoid laten zitten om foutcodes en brandende controlelampjes te voorkomen. |
Auteur: | RB911 [ 20 jan 2010 9:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
http://www.carnewal-europe.com/cpx_p97084.htm |
Auteur: | JP-S [ 12 maart 2010 17:48 ] |
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 |
Bij mij zit het schakelkastje erin: Wat een aanrader!! Klik-veel herrie klik-weinig herrie!! En dat aan je sleutelhanger. Als iemand vragen heeft dan hoor ik het wel. |
Auteur: | RB911 [ 29 aug 2011 16:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportuilaat 997 | |||||||||
Iemand ervaring met het aansluiten van de carnewall manual control? Ik ben bezig er een te bestellen, de site vermeld;
Lijk dus eenvoudig |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |