Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:18

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
968 targa dak 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht 968 targa dak
Hallo, ik heb interesse om er een 968 targa bij te kopen,.....ik kan pas in't weekend naar de wagen gaan kijken, maar ik vraag mij af wat er electrisch kan zijn aan een "targa dak"....dat neem je er toch gewoon tussen uit, of vergis ik mij? Heeft er iemand enige info (ook waarnaar je ivm het goeg functioneren van dat dak moet kijken) .

Alvast bedankt vr de moeite.

Frank,

19 jan 2010 21:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 968 targa dak
Het dak gaat electrisch open - en dicht - :!:

Ook de ontgrendeling van het dak gaat electrisch - de twee geleiders die aan de achterzijde zitten - en het dak 'open' zetten, zijn tevens de vergrendeling aan de achterzijde. De voorzijde ontgrendel je handmatig.

Het 968 targa dak kan problemen hebben met de micro-switches - die de positie van de geleiders bepalen - functioneren deze niet goed - dan heb je grote kans dat je 'n keer flink geratel gaat horen - dat zijn de (afbrekende)tanden van de tandwielen die de geleiders (heugels) bewegen.

Deze tandwielen zijn bewust niet te sterk gemaakt - om andere schade te voorkomen - tandwielen kosten 'n paar euro per stuk en zijn redelijk makkelijk (zelf) te vervangen .. maar daar is dan het eventuele micro-switch-probleem niet mee opgelost.

.. verder zal je er mss rekening mee moeten houden dat je bij 'n 968 Targa minder hoofdruimte hebt dan bij n coupe' :|

19 jan 2010 22:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster
Bericht Re: 968 targa dak
Hey, bedankt voor de duidelijke uitleg Olaf, daarmee kan ik me al een beetje een beeld vormen, de rest zal ik terplaatse moeten zien.

Greetzzz
Frank,

19 jan 2010 22:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]