Auteur |
Bericht |
webviper
|
Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Hallo Iedereen
Weet me even geen raad meer met de volgende vraag;
Mijn Boxster (986) heeft een paar maand thuis in de garage gestaan.
Nu wou ik hem een paar dagen geleden starten, maar dat lukte dus niet.
Ik weet dat de auto na een paar dagen in slaapstand gaat, dit heb ik vroeger ook al meegemaakt, maar nu is ook de batterij van de auto plat.
Dus ik heb het volgende probleem, ik wil de koffer (vooraan) openen maar dat lukt dus niet.
Is er een manier om de koffer vooraan te openen, want ik dacht dat dit volledig mechanisch was, maar dat blijkt nu toch niet,...
Ik weet zeker dat een van jullie specialisten een oplossing weet???
Groeten Web
|
09 feb 2010 0:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Platte batterij + Slaapstand, wat te doen?
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
09 feb 2010 0:28 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Re: Platte batterij + Slaapstand, wat te doen?
Succes. http://en.allexperts.com/q/Porsche-795/porsche-911-2000-dead.htmLocate the fuse panel along the left side of the footwell on the driver's side. Pull off that cover and you will find a yellow, plastic fuse puller tucked away there. Use this to pull out the red, plastic contact that has a picture of the car with its hood open. You can use this contact as your positive connection to the battery. Then use the car door's latch or hinge as a negative contact. This gives you enough electrical power to operate the electronic latch that will open the front hood. However, you cannot start the car by simply connecting here. You must open the hood and connect your jumpers directly to the battery to start the car. Edit: mooi plaatje Rob
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
09 feb 2010 0:29 |
|
|
webviper
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Kan dit geen kwaad voor de boordcomputer?
|
09 feb 2010 10:45 |
|
|
Patrick
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Porsche schrijft het zo voor.
|
09 feb 2010 10:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Zie je instructieboekje, voor hetzelfde plaatje en tekst in NL
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2010 12:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Tenzij je dat boekje onder de voorklep bewaart...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 feb 2010 14:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
porsche en accu's blijft een treuerig verhaal.
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 17:18 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Yep, ook een keer meegemaakt. Accupolen losgemaakt en vervolgens, per ongeluk, later de klep dichtgegooid (moest ff weg, dus ik denk klep gaat dicht) Methode hierboven werkte helaas niet. Met starterpack waar een adapter voor een sigarettenaansteker aanzit uiteindelijk de klep weer opengemaakt. Adapter in sigarettenaansteker en voila de klep ging open. Pfff, wat was ik blij toen zeg... Moraal vh verhaal: Spanning zetten op je sigarettenaansteker is dus ook een mogelijkheid om je klep open te krijgen. Vervolgens kan je een acculader/starterspack over de accupolen zetten om echt te starten. (Starten met stroom op de sigarettenaansteker zou ik eh, niet proberen Mark.
|
09 feb 2010 18:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Handig alternatief Mark @Wolf: zie het anders
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2010 21:43 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
roze bril jongen. een voiture van een ton+ moet na 2-3 weken gewoon starten. geen gemekker.
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 21:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 feb 2010 21:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
zomaar.
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 22:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Zeker Maar na deze periode en dik minder dan een ton+ ...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2010 22:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
forum staat vol met accuproblematiek...
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 22:29 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Klopt. Veel van de liefhebbers hier nemen niet de moeite om zich even te verdiepen in die problematiek en zich er op voor te bereiden. Maar ze klagen ook meestal niet als het dan fout gaat. Dat doet een enkele gelukkige die het niet treft.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 feb 2010 22:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
ah, dus er is problematiek?
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 22:44 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Overal is problematiek. Vooral als je maar over twee hersencellen beschikt. Slaat niet op Paul II.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 feb 2010 23:11 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
dat zou ik er wel even bijzetten ja man irrt sich leicht...
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 23:13 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Want sommigen met twee hersencellen begrijpen het anders niet.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 feb 2010 23:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
ja 't is wat prefessor...
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 23:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
+1
|
09 feb 2010 23:19 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Ach, zie het maar als een compliment. Wie wil er nu niet met Neelie Kroes worden vergeleken?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 feb 2010 23:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
merci sarko.
_________________________________________ oud is beter
|
09 feb 2010 23:27 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Re: Platte batterij + Slaapstand 986, wat te doen?
Mijn 911'je had een week voor de kerst (2009) een klein probleempje (geen accuprobleempje ). Daarna ging het ook nog erg sneeuwen en heeft 'tie mede om die reden stil gestaan tot ik de auto twee weken geleden naar de garagist reed. Dus toen had 'tie ruim een maand stil gestaan, geen acculader of druppellader gebruikt, alarm er aldoor op gehad en aldoor steenkoud. Toen ik twee weken geleden (dus na ruim een maand stilstaan) startte was de accu nog sterk genoeg en sloeg de motor direct aan. Aan de 911 inherente accuproblemen zijn mij niet bekend.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
09 feb 2010 23:34 |
|
|