Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
964C2 nogal nat van binnen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Bericht 964C2 nogal nat van binnen.
Al lange tijd vond ik dat mijn auto wel heel snel besloeg.
Na wat zoeken hier op het forum ben ik erachter gekomen dat de matten (incl. isolatie) heel heel heel erg veel water kunnen bevatten. :shock:

Het staat en ligt nu allemaal lekker te drogen onder het genot van een straalkacheltje.

Volgende vraag was natuurlijk hoe dit zo gekomen is.
Aangezien enkel de bestuurderskant zo nat was heb ik daar de deurbak maar eens afgehaald, jahoor ook deze zeiknat.
Nu lag er veel vuil in de afwateringsgaten in de deuren. Daarbij heb ik ooit eens het plastic misschien wat slordig teruggeplakt na een CV probleem.
Zou dit zoveel water door kunnen laten. ( in zeg een maand of 8?)

Ook heb ik diverse verhalen gelezen over afwateringskanaaltjes en deze doorblazen. Nu ik toch bezig ben wil ik dit ook maar aanpakken.
Waar kan ik deze precies vinden aan de onder kant?

CJ

02 maart 2010 21:31
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: 964C2 nogal nat van binnen.
CJ schreef:
Daarbij heb ik ooit eens het plastic misschien wat slordig teruggeplakt na een CV probleem.
Zou dit zoveel water door kunnen laten. ( in zeg een maand of 8?)

... dat kan :!: .. plastic folie zit er nu eenmaal niet voor niets :idea:

CJ schreef:
Ook heb ik diverse verhalen gelezen over afwateringskanaaltjes en deze doorblazen. Waar kan ik deze precies vinden aan de onder kant?

In het midden - ter hoogte van de achterzijde van de voorwielen ..

Heb je ook 'n schuifdak :?:

02 maart 2010 21:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik weet niet of je een opendak hebt maar daar zitten idd afwateringskanaaltjes die verstopt kunnen raken.

Onderin de deur zitten ook gaatjes voor de afwatering maar die heb je al schoongemaakt lees ik.

Ik zou als ik jou was toch even verder zoeken, sommige zijruitjes achter willen ook nog wel eens lekken. Check even (onder) de achterstoeltjes of die nat zijn.

Sluiten je rubbers op het portier nog goed aan, die waren bij mij door ouderdom ook redelijk korter geworden en daar kwam ook wat water door naar binnen. Maar als je folie goed zit en je afwatering gaatjes onder in de deur open moet dat geen water op de vloer opleveren.

Ik zou toch serieus op zoek gaan naar de oorzaak van de lekkage en dit eerst verhelpen voordat je de droge bekleding terug stopt. Desnoods zelf in de auto gaan zitten en iemand met de tuinslang de auto besproeien en dan maar goed kijken waar het water naar binnenkomt

Succes

Edit: Nu was Olaf sneller met typen :wink:

02 maart 2010 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-964 C2 997 C4S Macan
Hellevoetsluis
Thanks for the quick reaction guys!

Net even zitten kijken voor nieuwe rubbers, had gedacht dat die vele malen duurder zouden zijn. Meteen maar besteld dus.

Nee geen schuifdak.
Uiteraard ga ik eerst kijken of het verholpen is.

02 maart 2010 21:57
Profiel
Keistad
Tip vervang ook gelijk je raamsnorren, die zijn vaak ook helemaal vergaan. Je kan er makkelijk bij als je de raamlikkers er toch al af hebt.

EDIT Lees dit draadje nog maar eens na............

02 maart 2010 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 993 '94, 997 4s '06
Flevoland
Had met de 993 ook een "vochtigheidsprobleempje" met zeiknatte isolatiematten achter tot gevolg. Oorzaak bleek bij de achterruit te liggen - de kit ontbrak over een afstand van 10 cm. Dat verklaarde ook het "afwateringsgeluid" bij het rijden in de regen. Na het dichtkitten was het probleem opgelost.
Maar goed, als het bij jou achter droog is kan dat het probleem niet zijn :wink:

02 maart 2010 22:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
WillemB schreef:
Edit: Nu was Olaf sneller met typen :wink:

Doe jij 'n kwartier over dat stukje tekst :?: :shock:

02 maart 2010 22:26
Profiel WWW Facebook 
Keistad
't typen ging nog wel snel maar ik zocht ondertussen ook dat draadje op van die lekkende achterzijruitjes, %^$#@$ zoekfunctie :evil:

02 maart 2010 22:40
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Ik heb altijd erg de neiging om problemen proberen te relateren aan dingen die je recent hebt gedaan of hebt verandert in die buurt.
Als je nooit problemen hebt gehad met lekkage, en sinds het werken aan je deur wel, dan zou ik het niet eerst bij de achterruit zoeken.

Als de folie achter je deurpaneel is los geweest en niet zorgvuldig rondom dicht en vast zit, dan kan dit een serieuze bron van lekkage zijn; weet ik uit ervaring met meerdere auto's.

Het is normaal dat water langs de ruit in de holle ruimte van de deur komt; tijdens de val naar beneden komt het in die ruimte allerlei obstakels tegen waardoor het gaat spetteren; de folie houdt die spetters tegen.
Zit de folie niet goed vast rondom, dan loop het water langs de folie achter het deurpaneel je interieur in.

Als je geen zin hebt om een nieuwe originele folie te kopen: stevig plastic nemen, bijvoorbeeld de dikke kwaliteit die de verfwinkel verkoopt (bouwmarkt). Stuk op maat knippen en met een goede kit rondom aan de rand van het plaatwerk van de binnenkant van je deur lijmen.

02 maart 2010 23:25
Profiel
Ik (lees Erwin van Renntech) heb inmiddels vele uren gespendeerd aan het lekvrij krijgen van mijn P.
- Achterraampjes dicht gekit.
- Nieuwe voor- en achterraamrubbers.
- Binnen en buitenkant van voor- en achterraamrubbers gekit.
- Stellen deuren.
- Nieuwe folie in deuren.
En nog zit er ergens een lekkage...
Beetje bij beetje wordt hij steeds droger!

03 maart 2010 12:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ]