Mijn 911 uit 79 heeft een lektrische probleempje. Je kon pinken zelfs als het contact uit staat, en de groene lichtjes op het dashboard blijven ook branden. Nu ben ik al zo ver gekomen met een ekektrisch schema dat als het contact uit is dat ik niet mee kan pinken en de groene lichtjes zijn ook uit. Maar als ik het contact aanleg zijn er de groene lichtjes weer van de pinkers. Na lang zoeken en proberen heb ik de reden nog niet gevonden. Wat ik wel weet is dat er op zekering n° 8, 3 draden toekomen. groen/rood groen/blauw en groen/geel. Maar er zit geen zekering in. Nadat ik de groen/blauwe (permanente stroom) die loopt naar de "backup light switch" losgekoppeld heb en er een zekering heb tussen gestoken kon ik alleen pinken met contact maar de groene lichtjes blijven branden. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen en weet er iemand wat een backup light switch is. Veel uitleg ik weet het maar ik kon het niet anders verwoorden
Laatst bijgewerkt door steven tijpel op 19 jun 2010 15:07, in totaal 1 keer bewerkt.
19 jun 2010 13:29
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
Re: blijven branden pinkers
backup light switch = schakelaar voor achteruitrijlamp(en)
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
19 jun 2010 14:55
steven tijpel
sorry ik vergiste mij de groen blauwe draad loopt niet naar de backup light maar naar de brake light switch. is dit normaal dat daar permanente stroom op zit?
19 jun 2010 15:09
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ov
Utrecht
Geen idee hoe het zit bij de 911 maar bij alle andere auto's die ik ken werken de remlichten ook met het contact uit. Ja, dus...
Klinkt alsof je ergens een massaprobleem hebt.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
19 jun 2010 15:46
steven tijpel
ja ik begin het ook te denken want volgens het schema zitten alle draden op hun plaats en komen de kleuren overeen. Twee draden zijn veranderd door de vorige eigenaar. Ipv de juiste kleuren te gebruiken zijn het zoals gewoonlijk rode draden. Maar deze zijn voor de mistlichten en werken naar behoren. Deze zal ik ook veranderen naar de originele kleuren. Dan zal ik is op zoek gaan naar de massa.... Thx voor de reactie!
19 jun 2010 16:56
cabrio wim
Denk ook massa probleem.
19 jun 2010 16:57
steven tijpel
en hoe ga ik naar zoiets op zoek? de massa's weet ik zijn onder het dashboard maar dat is ook alles ...
19 jun 2010 20:06
Hessel
911 2.2 T 1971
Als ik jouw was zou ik onder het dashboard waar 1600 massa draden samenkomen een nieuw punt creeren op de body. Even een klein gaatje boren, beetje kaal halen en een nieuw aarde punt creeren. Heb ik ook gedaan en scheelt de wereld.
Andere veel gehoord optie is een draad trekken vanaf de accu (massa) en naar het massa punt onder het dashboard trekken. De meeste problemen komen door het slechte kontakt van draden met de carrosserie.
_________________________________________ 2.2 T coupe 1971 Original "Burgundy"
19 jun 2010 23:48
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ov
Utrecht
Anders even het richtingaanwijzerrelais demonteren en checken op corrosie aan de polen, de achterlichten en richtingaanwijzers demonteren en de massapunten daarvan schoonmaken. Het is vaak een combinatie van factoren.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum