Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 1:23

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
nieuwe stinger 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht nieuwe stinger
er schijnt een nieuwe stinger te komen met ook weer wisbare software,

Miniapparaat scant snelheidscontroles

HILLEGOM - Een alarmeringssysteem voor snelheidscontroles ter grootte van een creditcard. Daarmee komt fabrikant Stinger eind deze maand op de markt.

Afbeelding
Stinger Card

Het €995 kostende apparaatje is volledig legaal en waarschuwt onder meer voor vaste snelheidscontrolepunten, trajectcontroles en lasermetingen.
In sommige Europese landen, zoals Engeland, mag er ook gewoon mee worden gewaarschuwd voor radarcontroles, maar in Nederland is dat verboden. De daarvoor benodigde software kan echter door de koper zelf in een handomdraai worden geïnstalleerd. Hier mag die functie niet op het apparaat aanwezig zijn. De software kan in drie seconden worden verwijderd, wie dat niet doet, is in overtreding.

Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 03 okt 2009 11:21, in totaal 12 keer bewerkt.

07 sep 2009 9:09
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: nieuwe stinger
Interessant. Ik neem aan dat de rest van de scanapparatuur weer ergens achter een grille ofzo weggewerkt moet worden toch? Die card is toch niet het hele systeem? Kon het op stinger.nl niet vinden (wel de card, maar niet meer info).

07 sep 2009 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Intressant, wacht het in spanning af.
Was voorzichtig naar een DSI aan het kijken,
maar die is toch een stuk duurder.....

07 sep 2009 9:18
Profiel
964.c4
assendelft
dit is eigenlijk een uitgeklede dsi,
zonder scherm en zonder km registratie.

toppie
Afbeelding

de laser module is een optie

07 sep 2009 9:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
11-je
Rob, dat belooft dan een prima apparaat te worden.

07 sep 2009 9:29
Profiel
964.c4
assendelft
ja en vooral de prijs maakt het wel goed,
ik rij wel eens in een auto met de dsi maar ik kijk bijna niet naar het scherm , heel soms in een traject controle wat de gem snelheid is.

robert

07 sep 2009 9:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Alle STINGER DSI gebruikers, waaronder ondergetekende, zijn natuurlijk erg blij met het grote prijsverschil :cry: :!: :(

07 sep 2009 9:33
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ik ben ook wel benieuwd of "alles" in de card zit.
Dan zou je misschien tegen een relatief laag bedrag de card in meerdere auto's kunnen gebruiken.
een "docking station" en een antenne zou dan voldoende zijn voor iedere volgende auto.
Maar dat zullen we nog even af moeten wachten.

07 sep 2009 9:37
Profiel
Ik vond die 1.700 euro ook wat steep (met name omdat 'ie niet per auto wisselbaar is) maar krap 1.000 euro zou ik er nog wel voor over hebben. :!:

07 sep 2009 9:39
Profiel
964.c4
assendelft
De Card is toekomstbestendig want nieuwe hardware kan er gewoon ‘bijgeklikt’ worden. Met de optionele ‘Card PC-Interface’ kunt u via de Mac of PC gemakkelijk software updates uitvoeren en de Card van de nieuwste flitspalenlokaties voorzien. Afhankelijk van de samenstelling van uw Card kunt u gebruik gaan maken van de volgende functies:

SpotList Alarmering
Dankzij GPS waarschuwt de Card voor vaste locaties, zoals gevaarlijke wegsituaties en flitspalen.

Trajectcontrole Alarmering
Op basis van uw GPS locatie waarschuwt de Card voor aanstaande trajectcontroles en bij een te hoog snelheidsgemiddelde in het traject.

Laser Alarmering
Door aansluiting van Stinger Laser kan de Card u waarschuwen voor laserguns.

LaserShield®
Samen met Stinger Laser, biedt de Card bescherming tegen laserguns door een schild van laser licht op te trekken voor (en/of achter) de auto.

Flexibel toepasbare Radar Alarmering
Met behulp van Stinger’s alom geroemde Spectrum Analyzer kan de Card alarmeren voor radars op ruim de dubbele afstand van waarop de legendarische Stinger Ventura dat kon. De Stinger Card is ook niet opspoorbaar voor ‘radar detector detectors’.

Safety Signals
Via de Spectrum Analyzer en de Lasers verzorgt de Card een scala aan veiligheidssignalen: werk-aan-de-weg, uitgaande school, remmend verkeer, etc.

PoliceCheck
Indien uitgerust met de Spectrum Analyzer en Stinger Laser, kan de Card essentiële gegevens van snelheidscontroles die u bent tegengekomen onthouden. Dit kan u helpen onterechte verkeersboetes tegen te gaan.

Ook legaal in Nederland

Veel landen binnen de E.U. hebben hun eigen regelgeving betreffende het waarschuwen voor en omgaan met snelheidscontroles. Vanuit dit oogpunt levert Stinger de Card in Nederland in een versie die niet geschikt is voor Radar Alarmering en LaserShield. Gaat u naar een land waar wel de vrijheid bestaat om Radar Alarmering te gebruiken, dan kunt u de daarvoor geschikte Stinger Operating Software downloaden en installeren. U kunt bij het binnenrijden van een land waar Radar Alarmering niet is toegestaan deze functionaliteit met één druk op de knop weer wissen zodat u eenvoudig aan de lokaal geldende regelgeving kan blijven voldoen.

07 sep 2009 9:41
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dit begint erop te lijken. Ritten doe ik wel met de hand :ass:

07 sep 2009 11:32
Profiel
Ik ben verschrikkelijk benieuwd, maar het is me nog niet helemaal duidelijk. Toch gek trouwens dat de info op Stinger.com zo summier is. :?

07 sep 2009 12:23
Profiel
Moderator
PF #57
ritten doe ik wel achteraf. setje voor 1000 euro met extra docking station voor 250 euro erbij - zou gouden greep zijn... Het grote voordeel van zo'n ding vind ik dat ik hem in meerdere auto's zou kunnen gebruiken!
Aan de andere kant - je kan in 3 seconde de benodigde software verwijderen zodat het geen detector meer is. Maar wat is het dan nog? De DSI is dan tenminste nog steeds een rittenregistratie device... wordt wellicht lastig verhaal in court.

07 sep 2009 15:36
Profiel
Nog van Stinger.com

Afbeelding

07 sep 2009 15:39
Profiel
horn schreef:
ritten doe ik wel achteraf. setje voor 1000 euro met extra docking station voor 250 euro erbij - zou gouden greep zijn... Het grote voordeel van zo'n ding vind ik dat ik hem in meerdere auto's zou kunnen gebruiken!
Aan de andere kant - je kan in 3 seconde de benodigde software verwijderen zodat het geen detector meer is. Maar wat is het dan nog? De DSI is dan tenminste nog steeds een rittenregistratie device... wordt wellicht lastig verhaal in court.

Een apparaat wat je in het buitenland kunt gebruiken voor radardetectie? :idea: Waarbij je dus in het buitenland de - in NL verboden - software erop zet?

07 sep 2009 15:40
Profiel
Moderator
PF #57
Dat begrijp ik. Maar met de huidige dsi rij je rond, je wordt aangehouden, drukt op de knop en tegen de tijd dat je stil staat is je DSI een rittenregistratie apparaat. Niks tegen in te brengen.
Deze nieuwe carddetector: je rijdt rond, wordt aangehouden, drukt op de knop en tegen de tijd dat je stilstaat heb je een card met lichtjes in je auto die geen functie heeft. Hoe ga je dat verklaren tegen politie/rechter? Dát bedoelde ik.

07 sep 2009 15:45
Profiel
Je kunt dat ding toch uitzetten lijkt me? Dan is het argument: hij zit er gewoon altijd in, of ik nu in het buitenland ben of niet.

07 sep 2009 15:48
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
horn schreef:
Dat begrijp ik. Maar met de huidige dsi rij je rond, je wordt aangehouden, drukt op de knop en tegen de tijd dat je stil staat is je DSI een rittenregistratie apparaat. Niks tegen in te brengen.
Deze nieuwe carddetector: je rijdt rond, wordt aangehouden, drukt op de knop en tegen de tijd dat je stilstaat heb je een card met lichtjes in je auto die geen functie heeft. Hoe ga je dat verklaren tegen politie/rechter? Dát bedoelde ik.

Om die reden vind ik het nog steeds heel raar (volgens mij ook niet juist) dat een complete DSI zonder de software wel mag blijven zitten, en een oude Stinger antenne ZONDER het bedieningskastje niet.

07 sep 2009 16:09
Profiel
964.c4
assendelft
je mag wel een detector hebben die volgens gps plaats bepaling de vast flitspalen aan geeft,
zonder de software detecteert deze alleen vaste palen en traject controles.
net als elke tom tom en andere

robert

dus software wissen en je hebt een basic

07 sep 2009 16:24
Profiel WWW Facebook 
Oh ja tuurlijk! :salut:

07 sep 2009 16:37
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Lijkt mij belangrijker dat de Stinger niet detecteerbaar is met de radardetectordetector.
(Dan moet je wel de kaart uit het zicht inbouwen)

07 sep 2009 16:42
Profiel
964.c4
assendelft
Niet te detecteren
De andere functionaliteiten, inclusief het waarschuwen voor vaste flitslocaties, zijn volledig legaal. Stinger haast zich te melden dat de DSI en de nieuwe Card niet te detecteren zijn door de politie, omdat de fabrikant gebruik maakt van een andersoortige, uiterst geavanceerde antenne. Bovendien is de Card toekomstbestendig: nieuwe hardware kan er gewoon ‘bijgeklikt’ worden.

dus gewoon in het zicht plaasten en nadat het teken volg politie is gegeven wissen die software omdat het apparaat gewoon legaal is

07 sep 2009 17:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Too good to be true... Dit heb ik binnen een jaar terugverdiend, zeker als ik hem door de week in de leaser kan doen en daarnaast in de 964.

07 sep 2009 18:56
Profiel
Moderator
PF #57
dabedoellik. dan wil ik er ook wel eentje...

07 sep 2009 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Als ik de massale intresse zo proef kunnen we beter op een centraal punt in Nederland proberen collectief in te kopen......

07 sep 2009 20:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende