Auteur |
Bericht |
viaa
911/996 C2
|
Lek in radiator
Na een paar heerlijke dagen Maastricht en het bijwonen van een geweldige bruiloft vanmiddag weer op huis aan gereden. Ik dacht nog....wat maken die vloeren van parkeergarages toch een lawaai als je een bochtje maakt. Wat ik toen nog niet doorhad was dat dat waarschijnlijk niet door de vloer kwam 5 minuten later, ik draai de A2 op richting Eindhoven, zie ik ineens een heel klein rood lampje in koelwater metertje rood knipperen (wat een ontzettend klein onopvallend lampje zeg!)..."nou ja, ik moet toch tanken, zal wel eens even kijken wat er aan de hand is". Na het afrekenen van de benzine loop ik terug naar m'n auto en zie een dun groenig stroompje water onder de auto vandaan lopen. Dan weet je natuurlijk meteen hoe ver het is Auto aan de kant gezet even linksvoor op de knietjes erbij...en ja hoor....'drup drup drup'. ANWB gebeld en lekker in het zonnetje 2 uur zitten wachten tot die kwam opdagen. De beste man gooit er zo'n flesje wondermiddel-voor-gaatjes in en de tocht kon worden voortgezet. Wat een teleurstellend einde van zo'n lekker dag Anyhow, dinsdag de dealer maar eens bellen. Daar gaat m'n vakantiegeld vrees ik
|
23 mei 2010 19:16 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: Lek in radiator
das altijd balen, maar hoort erbij. Ik weet niet hoeveel vakantiegeld je hebt, maar als je er enkel voor naar de camping kan denk ik dat je inderdaad je koffers niet in hoeft te pakken
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
23 mei 2010 19:39 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ja, maar er zijn meer optie's om te bellen en dan hou je misschien nog geld over voor een vakantie Er zijn vast wel meer adressen bij jou in de buurt.( omdat dit een bekend euvel is weet ik dat het verstandig kan zijn beide radiateuren én condensers van de airco te vernieuwen om vaker dit probleem te voorkomen)
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
23 mei 2010 20:03 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
dat flesje wondermiddel had je zelf ook nog wel kunnen verzinnen toch??
Je stond toch al bij de pomp, of was het nu gratis?
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
23 mei 2010 20:18 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Dat flesje staat helaas niet standaard in de schappen bij benzinepompen. Denk namelijk niet dat ze dagelijks mensen met lekkende radiatoren langs krijgen
|
23 mei 2010 20:26 |
|
|
de Fiscalist
|
oh, ok,.... had laatst in Duitsland met de daily driver ook een lek, daar hebben ze dat wel standaard. Alleen werkte het voor geen meter, misschien was het wel een beetje oud. Toen ik het erin had zat onderin nog allemaal drap, was vast de werkzame stof
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
23 mei 2010 20:49 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Je moet natuurlijk wel de motor even goed warm laten worden zodat de koeling aanslaat en de koelvloeistof met flesinhoud gaat circuleren. Dat koste trouwens nog aardig wat moeite....een stilstaande waterkoeler heeft wel een kwartiertje draaien nodig voordat die aanslaat....toen zat ook wel het lek binnen een paar minuten dicht.
|
23 mei 2010 20:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Prijs van de radiator valt toch nog wel mee... En zoals Erwin al aan geeft, als het systeem toch uit elkaar moet kan het de moeite zijn beide radiators en condensors als sets te vervangen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
25 mei 2010 13:01 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Schudden voor gebruik..!!
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
25 mei 2010 13:07 |
|
|
de Fiscalist
|
ik heb netjes geschud,... maar ik had niet bedacht dat ik dat 10 minuten vol zou moeten houden... wilde graag weer door namelijk....
|
25 mei 2010 17:00 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
U is fiscalist?
_________________________________________ oud is beter
|
25 mei 2010 17:13 |
|
|
de Fiscalist
|
daarmee wilde ik zeggen:
shop binnenlopen, goedje kopen, erin kieperen en wegwezen
of ANWB bellen, uur wachten, ANWB-er kiepert goedje erin,.. gratis?
|
25 mei 2010 17:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ja dat had ik wel begrepen
|
25 mei 2010 17:43 |
|
|
de Fiscalist
|
enne,... ja ik ben fiscalist
|
25 mei 2010 17:47 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Overigens was het 'potje' van de ANWB niet gratis, ondanks dat je lid bent mag je dus nog wel gewoon 6 euro aftikken bij de beste man Wat zijn trouwens de voordelen van het vervangen van beide radiatoren en condensers? Wat zou er verkeerd/kapot kunnen gaan dan als ze alleen de radiator vervangen?
|
25 mei 2010 17:59 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
"Daaaaaaaar gaat ze" Sorry Renntech, Steenwijk is me toch net iets te ver.
|
25 mei 2010 20:00 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Je was me voor
Laatst bijgewerkt door WillemB op 25 mei 2010 20:03, in totaal 2 keer bewerkt.
|
25 mei 2010 20:02 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Bijna Willem
|
25 mei 2010 20:03 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
de 996 in zijn natuurlijke habitat
|
25 mei 2010 20:05 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
daarom sprak de heer ferry porsche de woorden die in mijn onderschrift staan , waarom ze luchtgekoelde motoren hadden (in de 917)
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
25 mei 2010 20:47 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik poste ook niet om jou naar Steenwijk te halen ( wij zitten sowieso de komende weken alweer helemaal volgepland) maar als hint dat je misschien wél wat vakantie geld over kunt houden door even rond te bellen. Dat was het eerste dat mij te binnen schoot toen ik jouw zin las : "...de dealer maar eens bellen. Daar gaat m'n vakantiegeld vrees ik "
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
25 mei 2010 21:14 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Ach dat was sarcastisch bedoeld Ik kan me voorstellen dat jullie het druk hebben ja..volgens mij is een collega ook van plan een roze cabrio turbo bij jullie te laten 'ombouwen' .
|
25 mei 2010 21:18 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Yeah! Goede service van PCG, ze komen hem zo weer voor de deur afzetten met twee nieuwe radiatoren. Lekker zo voor het weekend
|
28 mei 2010 8:35 |
|
|