Auteur |
Bericht |
Kevert
992Rotterdam
|
kofferklep boxster weigert dienst
beste porsche kenners, ik zit in Italie en sinds gisteren wil mijn koffer achter niet meer open. Je hoort wel het electrische slot maar hij komt niet omhoog, ook met de hand omhoog helpen lukt niet. Iemand een tip? De helft van de vakantiebagage zit eronder en het duurt nog twee dagen voordat hier weer iemand zich laat zien bij een (porsche)garage.
Alvast bedankt
|
23 mei 2010 8:42 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: kofferklep boxster weigert dienst
is er geen emergency opening procedure voor als de accu leeg is? rtfm
_________________________________________ oud is beter
|
23 mei 2010 9:15 |
|
|
JeroenSC
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2CAmersfoort
|
Die procedure zal niet helpen als je wel het slot hoort, en de accu dus blijkbaar niet leeg is... Kan het zijn dat je de kofferbak te vol hebt gedaan en er nu spanning staat op de mechanische grendel en de 'vanger' van de klep? Dan zou je kunnen proberen om 1 iemand op het deksel te laten drukken en dan gelijktijdig de klep door de ander te laten ontgrendelen. Als de eerste persoon dan op het juiste moment 'loslaat', heeft de grendel de mogelijkheid om weg te schuiven/open te klikken.
|
23 mei 2010 9:23 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Dat zou ik zelf ook als eerste proberen. Lijkt mij de meest logische verklaring.
|
23 mei 2010 10:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Om wat voor een type gaat het? Ik dacht dat jij met een 964 bezig was?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
23 mei 2010 10:29 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Jij hebt die van Sandelow overgenomen en je profiel nog niet aangepast.
Ik heb ff voor je gegoogled en heb dit gevonden.
This happened to me too on my Porsche Boxter S 2004 - the actuator is working, the battery is charged - but the rear trunk won't open from the key fob or the inside release.
I removed the driver's side rear tire, I removed one nut from the wheel well cover closest to the back of the car, I looked inside and saw a cable. The wheel well cover could be pulled back enough to fit my hand in, so I reached in and pulled - the tunk popped open.
The problem is that my primary rear trunk release cable is broken - still need to fix that problem - but the trunk is open
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
23 mei 2010 10:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ja dat bedoelde ik, b'rolo, wiel eraf.
_________________________________________ oud is beter
|
23 mei 2010 11:51 |
|
|
Paulie
Ex: 986 3.2S TiptronicRandstad
|
Is die oplossing niet alleen voor Boxsters met een "handmatige" slot waar een kabel naar de slot loopt en niet van toepassing is voor Boxsters met een elektrisch knopje die een actuator bediend?
|
23 mei 2010 12:54 |
|
|
Yabba951
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal
|
idd iets teveel bagage erin denk ik, proberen door te drukken op de klep en tegelijk te duwen op de knop om de spanning op het slot te verminderen , eventueel even helpen met een vinger eronder om de klep te laten openspringen, veel anders zit er niet op imho
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
23 mei 2010 15:14 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Ik had met m'n zwarte Boxster een gelijksoortig probleem, maar dan alleen met het linkerportier. Dat kwam door het uitzetten van het metaal bij hogere temperaturen. Ik had er namelijk alleen maar last van als de bestuurderskant in de zon had gestaan. Ik moest er dan tegenaanleunen bij ontgrendelen. Italië, zon, hogere temperaturen...? 't Is maar een ideetje Succes met het probleem
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
23 mei 2010 16:18 |
|
|
Kevert
992Rotterdam
|
Zo terug in NL. Het probleem met de achterklep was een gebroken kabeltje van het slot. Op maandag bij porsche in Brescia geweest. Zij hadden een vergelijkbare oplossing als hierboven gepost door barolo (waarvoor dank). Op de hoek van de achterbumper zit een schroefje wat ze los haalden waardoor ze de bumper iets opzij konden trekken en bij de kabel konden om de klep open te maken. Vervolgens hebben ze een noodoplossing gemaakt met een kabeltje in mijn wielkast waar ik aan kon trekken om de klep te openen (ik was namelijk maar een dag in Brescia en ze moesten het onderdeel bestellen). Volgende week laten maken bij PCR. Trouwens super service bij porsche in Brescia, doken direct twee monteurs onder de auto om het probleem te verhelpen en kosten wilden ze niets van weten!
|
29 mei 2010 15:30 |
|
|
Diablo
Porsche 911 3.2
Heusden - Zolder
Belgie (Limburg)
|
Ge ziet , zo slecht zijn wij Italianen niet
_________________________________________ Damm Girl , You Look So Good It Hurts !! Wie veel weet en niet vergeet WEET !!
|
29 mei 2010 17:30 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Dean afgeleid van James Dean of Dean martin?
|
29 mei 2010 18:16 |
|
|
doedens
Boxster 2.7
|
Dat is idd netjes opgelost,ze hebben er toch werk van gehad ? Italianen zijn zo gek nog niet..kofferbak te vol,kan gebeuren toch ?
_________________________________________ want je leeft maar 1 keer.....
|
29 mei 2010 22:52 |
|
|
Kevert
992Rotterdam
|
@Dean: Yes afgeleid van Kever. Voor de boxster heb ik 5 kevers gehad, waarvan nog steeds één in bezit
@doedens: Het probleem had niets te maken met een te volle kofferruimte. Het kabeltje voor het openene van de klep was losgeraakt van het oogje waarmee het vast zit aan het slotmechanisme.
|
30 mei 2010 15:53 |
|
|