Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 14:32



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
Hoi,

Mijn vader heeft een Porsche 964 Carrera 2 cabrio.

Onlangs is deze naar de dealer gebracht voor een onderhoudsbeurt, waarbij er een nieuwe ontgrendelmotor voor het dak in is gezet.

Nu kwamen wij vanmiddag thuis na een eindje (met open dak) gereden te hebben en ging het dak niet in zijn geheel terug. De rechterkant (gezien van de voorkant van de auto) ging wel, maar de andere bleef hangen.

Het ging hier duidelijk niet om de ontgrendel motoren (die waren niet eens im Frage) maar om de andere punten waar het dak gedragen wordt. In de zijkant van de auto (net achter de bestuurders- en bijrijdersstoel.

Bij het vaster draaien van de bout waar de draagarmen samenkomen (maatje 19) aan de LINKERkant, hebben we hem net nog voor het zomerse buitje dat eraan zat te komen naar boven kunnen krijgen.

Vervolgens hebben we deze bouten eruit gedraaid en hierdoor kwamen de armen dus ook los te hangen (dak ontkoppeld). Nu zagen we dat de eindoverbrenging van de motor(en? waar zit deze motor???) bestond uit een inkeping. Deze inkeping was rechts niet gelijk aan links.

We probeerden de motoren te laten draaien, maar enkel rechts ging draaien. Elektronisch mankement denk je dan al gauw, maar de linker inkeping was in tegenstelling tot de rechter inkeping niet in beweging te brengen. Rechts hebben we de bijbehorende arm erop gezet en daarmee konden we die overbrenging in beweging zetten, maar links bleek dit onmogelijk.

Nu viel ons ook op dat naar de eindoverbrenging van de motor een soort slang loopt, aan beide kanten. Het is geen slang met daarin elektrische draden, maar wij denken dat die de kracht van de motor overbrengt op de eindoverbrenging.

Heeft iemand informatie over de plaats van de betreffende elektromotoren en misschien suggesties voor een oplossing voor ons probleem?

Bij voorbaat dank.


03 jul 2010 17:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
De slangen die je bedoeld zijn bowdenkabels die de verdraaing van de motoren overbrengen naar de kap aandrijving. Zoals ik uit het verhaal kan opmaken is een kabel kapot , en zijn relatief simpel te vervangen. Aan de uiteinden hiervan zit een vierkant gedeelte welk wel eens kapot kan gaan als de weerstand te hoog wordt.
De motoren zitten in een beugel achter de bekleding als de rugleuningen omlaag zijn geklapt.

Om de juiste kant aan te geven wordt er in de auto wereld altijd van achter naar voor gekeken , en gaat het bij jou dus om de linkerkant.

Als je het defect hebt gevonden moet de arm van de eindoverbrenging weer gemonteerd worden , de duwstang die daar op zit vervolgens los maken en kijken of alles het doet en ook syncroon loopt. Omdat er nu geen weerstand is kan er ook niets kapot.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


03 jul 2010 19:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
De motoren die het dak openen / sluiten en de kap op rand van de voorruit links en rechts vergrendelen, die worden bediend met verschillende relais in de cabrio-dak-besturings-unit.

Deze 4 relais zijn kwa inwendige constructie identiek aan het DME relais dat er bekend om staat op enig moment te falen.

Ik heb in mijn 3.2 hetzelfde probleem met mn cabriodak.
De motor van het sluit mechanisme links weigert af en toe dienst waardoor de kap niet open wil of bij het sluiten scheef trekt.
Bij mijn auto zit die besturingsunit achter het houten schotje in de voetenruimte van de passagier. Als ik het dak bedien, en dan tegelijkertijd met mn voet een paar harde trappen op dat houten schotje geef, dan maakt het haperende relais wel contact en werkt het weer (even...).

Dat is voor mij het bewijs dat het een relais is dat dit probleem veroorzaakt.
Ik ga binnenkort alle 4 de relais vervangen voor een nieuwe.

Ik weet niet waar de besturingsunit voor het dak zit in de 964, ik zou die lokaliseren en ook eens proberen of een tik op die doos een haperend motor ineens weer laat meelopen. Als dat zo is dan zit het probleem geheid daar.

Dan is het een kwestie van unit vervangen of iemand vinden die de relais kan/wil vervangen in die unit. Kwa materiaal is dat dan en kwestie van 2-3 tientjes. Nieuwe unit kost ongetwijfeld een veelvoud.
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


03 jul 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht Re: Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
De vergrendelmotoren hebben inderdaad 2 aparte relais , maar beide kapmotoren worden door een relais aangestuurd en hebben zelfs dezelfde voeding die van de ene naar de andere motor wordt doorgelust. Dus in de besturingsunit kan het probleem niet in zitten.
_________________________________________
Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "


1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s


03 jul 2010 21:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Re: Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
@Danny, je hebt gelijk, ik had niet goed gelezen !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


04 jul 2010 11:13
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Cabriodak motor Porsche 964 Carrera 2
Ha! Hartstikke bedankt voor ale reacties. We zijn erachter gekomen dat de dealer heel slecht werk heeft verricht. Het grote halfronde tandwiel dat draait in die schijven was uit zijn baan en had geen contact meer met de uiteindelijke overbrenging van het wormwiel.

We zijn nu alles in elkaar aan het zetten, goed opnieuw invetten en als het werkt, gaan we zeker ff stukje toeren.

Groeten,


04 jul 2010 11:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.