Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:38

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
PCM en gebrande cd's 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht PCM en gebrande cd's
Nu mijn Porsche eindelijk rijd, loop ik tegen het volgende probleem aan.

De CD wisselaar leest geen gebrande cd's.
Zijn er mensen die ervaring hiermee hebben, misschien heeft branden op een lage snelheid, of met een bepaald merk wel zin?

Ik weet dat de PCM gemaakt is door becker, ik vraag me af ofdat ik voor bijvoorbeeld een ipod interface, ook gewoon kan zoeken naar becker spullen.
ik heb uiteraard wel een beetje gezocht, maar kreeg eigenlijk alleen maar info over de gewone Traffic Pro, die gewoon 100% gelijk is aan de normale Beckers

ik weet namelijk dat er verlopen in de handel zijn om een ander merk wisselaar op de radio aan te sluiten (zo heb ik in mijn VW een sony MP3 wisselaar, wat echt perfect werkt) als dit ook in mijn porsche kan ben ik helemaal tevreden.

27 jun 2010 15:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: PCM en gebrande cd's
Gebrande muziek CD's of bedoel je MP3 bestanden?

Laatste lukt (nog) niet bij 996/997 MKI.

27 jun 2010 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Nee, echt gewoon gebrande muziek cd's

27 jun 2010 17:02
Profiel
Moderator
PF #57
Ook als je cd's brandt als 'losless' (dus een 1:1 kopie van het origineel)? Mijn cd speler in de A6 pakt geen gebrande MP3 cd's maar wel als ze niet als MP3 maar als 1:1 kopie gebrand zijn. Heb dus maar een Ipod kabel aan die MMI installatie geknoopt. Probleem opgelost. :idea:

27 jun 2010 17:52
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
De originele CD-wisselaar speelt prima gebrande cd's af. Ik heb eigenlijk in de auto alleen maar kopieën zitten ivm de warmte op deze zomerse dagen en nog nooit problemen gehad.
Kan zomaar zijn dat de laserunit aan het einde van z'n levensduur is. Je zou kunnen proberen de unit open te maken en de lens van de laserunit voorzichtig met een wattestaafje en wat alcohol schoon te maken. Als dat niet helpt vrees ik dat de laserunit aan het einde van z'n leven komt.

28 jun 2010 13:26
Profiel WWW
Moderator
PF #57
maurice schreef:
Ik heb eigenlijk in de auto alleen maar kopieën zitten ivm de warmte op deze zomerse dagen

He, da's een nieuwe :^: die kende ik nog niet...

"Ik download alleen maar cd's omdat op het moment dat ik dat doe de Free Record Shop helemaal niet open is..." :cheesy:

28 jun 2010 20:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ik heb gewoon paar maatjes die veel dj en en zodoende ook veel mixen naar me sturen, die brand ik altijd. rest van mn cd's (voor zover die er zijn) zijn eigenlijk gewoon orgineel

28 jun 2010 23:46
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
horn schreef:
Ook als je cd's brandt als 'losless' (dus een 1:1 kopie van het origineel)? Mijn cd speler in de A6 pakt geen gebrande MP3 cd's maar wel als ze niet als MP3 maar als 1:1 kopie gebrand zijn. Heb dus maar een Ipod kabel aan die MMI installatie geknoopt. Probleem opgelost. :idea:

Horn dat is vreemd, want in mijn Audi A6 (MMI, 2008) lukt dat wel met MP3.

28 jun 2010 23:58
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Michel R32T schreef:
Nee, echt gewoon gebrande muziek cd's

Wat zijn dat?

Bedoel je dan dus WAV files waarschijnlijk. Dat is vreemd., zou geen probleem mogen zijn. Originele CD's wel OK? Ander type CD proberen?

29 jun 2010 0:00
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
horn schreef:
maurice schreef:
Ik heb eigenlijk in de auto alleen maar kopieën zitten ivm de warmte op deze zomerse dagen

He, da's een nieuwe :^: die kende ik nog niet...

Toch echt zo, door schade en schande wijs geworden. :wink:
En ik ben volgens mij nog één van de weinige mensen die iedere maand een tiental CD's koopt. (Zijn dan wel weer CD's die wat meer een collectors waarde hebben voor de audiofiel 8) )

29 jun 2010 0:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Jan A. (993 4S) schreef:
horn schreef:

Horn dat is vreemd, want in mijn Audi A6 (MMI, 2008) lukt dat wel met MP3.

Dat is afhankelijk van de wisselaar die erin zit, Mijn A8 uit 2005 pakte ook geen MP3's, maar na het wisselen van de speler wel weer.

Later heb ik er in plaats van een wisselaar een Mediacenter van audi ingezet...daar prop je gewoon je flashkaartjes in en dan kopieert hij het zelf naar zn harddisk.

Wat betreft de bestanden die ik brand, dat zijn gewoon mp3 tjes die (in mijn geval) door nero omgezet worden naar een formaat voor audio cd

29 jun 2010 12:01
Profiel
PorscheForum Rakker
ik ben eruit, ik ga er een sony mp3 wisselaar achter knopen. moet alleen nog even zon ding vinden :)

04 jul 2010 5:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]