Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:44



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ] 
Tractieschakelaar 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht Tractieschakelaar
De gele led van de tractieschakelaar licht even op wanneer ik in een put of over een hobbel rij met flinke snelheid. Is dat normaal?


31 dec 2004 17:37
Profiel
Bericht 
als je hardgenoegrijd wel.
je wielen komen dan los en hebben geen grip dus gaat systeem razendsnel in werking treden.
Het zou niet normaal zijn als het dan niet ging branden.


31 dec 2004 20:18
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
Bedankt Fo.
Weet je toevallig wat er dan in werking treed?


31 dec 2004 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
ASR (=Aandrijf Slip Regeling)
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


31 dec 2004 21:49
Profiel WWW
Bericht 
juist of de ASR (=Anti Slip Regeling)
of de TC(R) (TractionControl)

tis allemaal hetzelfde het makkelijkst uit te leggen als een omgekeerd ABS systeem.
het vermogen wordt (zodra de aangedreven wielen dreigen door te slippen) razendsnel van die wielen afgehaald totdat deze weer grip (lees genoeg weerstand) hebben.

Leuk systeempje voor als je met je P in de sneeuw of op ijs wilt rijden gewoon plankgas en systeem zorgt er wel voor dat het vermogen zo op de wielen gezet wordt dat deze net niet doorslippen dus dat je het maximale vermogen op je wielen krijgt die de ondergrond waarop je staat/rijd toelaat. indien je in jouw geval aan het vliegen bent dus ondergrond is lucht dan krijg je door systeem schat ik 0% vermogen geleverd vandaar het ff flikkeren van dat lampie.

Systeem is wel handig ook als je in ons kikkerland plotseling last krijgt van aquaplaining (wasdanuwir?) dan sta je niet gelijk achterstevoren met je P
Of heb je als je in een Donkervoort rijd een uitgbebrand wrak zoals laatst die schaatser (kan weer ff niet op schaatser zn naam komen) in zn persverklaring zei.

Het zal allemaal best netter en met meer moeilijkere termen uitgelegd kunnen worden maar denk dat christian met deze uitleg tevreden is.

of in jouw bolide misschien wel de AOS das de (Anti Opstijg Systeem) :lol:


01 jan 2005 14:15
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Citaat:
Of heb je als je in een Donkervoort rijd een uitgbebrand wrak zoals laatst die schaatser (kan weer ff niet op schaatser zn naam komen) in zn persverklaring zei.


Jochem Uytdehaage was dat.


01 jan 2005 14:26
Profiel
Bericht 
Juist die ja, durf te wedden dat die in zn nieuwe wagen ook zo een flikkerend lampie moet hebben :lol:


01 jan 2005 14:30
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Tractieschakelaar
christian schreef:
De gele led van de tractieschakelaar licht even op wanneer ik in een put of over een hobbel rij met flinke snelheid. Is dat normaal?

:shock: ..... dat je dat dan ziet :!: :roll: :wink:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


02 jan 2005 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
Bedankt voor de duidelijke uitleg Eric.
Misschien weet je toevallig ook of het geen kwaad kan dat de controlelampjes van ABS en 4wDrive incl. de gele led van de tractieschakelaar pas uitgaan na enkele minuten rijden?


15 jan 2005 22:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
christian schreef:
Bedankt voor de duidelijke uitleg Eric.
Misschien weet je toevallig ook of het geen kwaad kan dat de controlelampjes van ABS en 4wDrive incl. de gele led van de tractieschakelaar pas uitgaan na enkele minuten rijden?


Er zit wel een tijdsvertraging op. Ik weet alleen niet precies hoeveel.
Een minuutje of zo?
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 jan 2005 1:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
bij mij duurt het zeker 3 minuten


16 jan 2005 1:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
christian schreef:
bij mij duurt het zeker 3 minuten


Lijkt me wel lang. Erwin (Renntech) weet het vast en zeker!
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 jan 2005 1:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Staat het niet in het boekje?
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 jan 2005 1:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993_4S
Bericht 
Jan A. (964 C4) schreef:
Staat het niet in het boekje?


Ja, maar dat is in het duits :!: (gepikt uit een ander draadje :wink: )


16 jan 2005 8:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
Ik heb onlangs de drukschakelaar laten vernieuwen en het systeem is opnieuw gevuld en ontlucht, maar de lampjes blijven nog steeds erg lang branden na het starten......


16 jan 2005 9:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
De lampjes van dit systeem gaan pas uit nadat alle componenten in orde bevonden zijn door de computer. (de centale informatiegever)

Als je de auto op contact zet branden er diverse lampjes, dus ook die van de ABS en PDAS. Met het op contact zetten gaat ook de drukpomp voor de benodigde druk voor rembekrachtiger en de vierwielaandrijving werken. Als de druk op 180 bar is gekomen schakelt de pomp uit. Deze pomp geeft dat zoem geluid voor onder in de kofferruimte.
Zolang als de druk niet hoog gnoeg is zullen in ieder geval alle controle lampjes branden die te maken hebben met dit systeem.

De tijd dat de lampjes branden verschilt nogal per auto.
Dit kan komen doordat de ene pomp beter is dan de ander en daardoor sneller druk opbouwt. Ook kan het verschil in tijd worden veroorzaakt door de zentrale computer die alle lampjes aanstuurt en reageert op diverse informatie gevers.

In principe hoeft er niks aan de hand te zijn. Als de auto goed remt en er gaat nooit tijdens het rijden en remmen de rode lamp branden kun je er gerust mee rijden.
Natuurlijk wel even aangeven bij een garage bezoek dat het volgens jou erg lang duurt voordat de lampjes uitgaan.

Erwin.


16 jan 2005 10:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911-964
R'dam
Bericht 
Thanx Erwin!


16 jan 2005 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
993_4S schreef:
Jan A. (964 C4) schreef:
Staat het niet in het boekje?


Ja, maar dat is in het duits :!: (gepikt uit een ander draadje :wink: )


You got me. Maar een tijd in het Duits lukt mij ook nog wel hhor! :wink:
Gelukkig weet Erwin raadt.
_________________________________________
Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!!
https://manfredmilatoertocht.nl


16 jan 2005 15:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
christian schreef:
Misschien weet je toevallig ook of het geen kwaad kan dat de controlelampjes van ABS en 4wDrive incl. de gele led van de tractieschakelaar pas uitgaan na enkele minuten rijden?

christian schreef:
bij mij duurt het zeker 3 minuten

In jouw beleving of ook echt geklokt :?:
Mij is verteld dat het niet zolang mag duren en het systeem voor het bereiken van de 3 minuten al op storing valt :!: :roll:

Renntech schreef:
De lampjes van dit systeem gaan pas uit nadat alle componenten in orde bevonden zijn door de computer. (de centale informatiegever)

Als je de auto op contact zet branden er diverse lampjes, dus ook die van de ABS en PDAS. Met het op contact zetten gaat ook de drukpomp voor de benodigde druk voor rembekrachtiger en de vierwielaandrijving werken. Als de druk op 180 bar is gekomen schakelt de pomp uit. Deze pomp geeft dat zoem geluid voor onder in de kofferruimte.

In combinatie met het geluid dus :!: :bang:
Ik wacht altijd met starten tot het systeem op druk is en ja, daar op wachten duurt lang. :?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 jan 2005 21:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 19 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.