| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
vervangen rembekrachtiger en hoofdremcilinder 964 C4 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=28872 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Unteed [ 26 aug 2010 17:39 ] |
Berichttitel: | vervangen rembekrachtiger en hoofdremcilinder 964 C4 |
Hallo, Ik wil mijn rembekrachtiger en hoofdremcilinder gaan vervangen, daar die een klein beetje inwendig lekt en hierdoor na elke remaktie de rempomp aktiveert. Het inwendig lekken kun je horen als je de rempedaal intrapt. Heeft iemand dit al een keer gedaan en weet de volgorde van demontage nog Moet hiervoor de benzine tank eruit of kan die blijven zitten ? foto rembekrachtiger / hoofdremcilinder; bvd Unteed |
Auteur: | Unteed [ 30 aug 2010 23:16 ] |
Berichttitel: | Re: vervangen hoofdremcilinder 964 C4 |
Hallo, Vandaag een vakantiedag opgeofferd om mijn rembekrachtiger en hoofdremcilinder te gaan vervangen. Onderstaand de werkzaamheden in volgorde die ik heb uitgevoerd. - Stekker van remdrukverhogingspomp eraf gehaald.(voor de zekerheid) - Aftappen reservoir remolie , sectie remmen voorzijde en sectie remmen achterzijde aftappen, via ontluchtingsnippel op remklauw bij wiel voorzijde en bij wiel achterzijde auto. Ik heb het remoliereservoir met perslucht van +/- 1 bar onder druk gezet. Ontluchtings leiding reservoir afklemmen met griptang. - Vloerbedekking pedalenbak wegnemen, over pedalen heen halen. - Houten plaat pedalenbak wegnemen door eerst het gaspedaal uit snapper te klikken en dan 3 parkers onder in plaat eruit draaien. - Band losmaken die de kunststof benzine tank op zijn plaats houdt, band een beetje naar boven buigen.(rechtse M8 bout losdraaien) - Zwarte kunststof beschermbak onder bij benzinetank wegnemen. - Rondom hoofdremcilinder/ accumulator en ABS unit poetsdoeken plaatsen voor lekkende remolie als de remleidingen losgemaakt worden. - 1x Remolieleiding die van rembekrachtiger naar accumulator gaat , bij accumulator losdraaien. - 3x remolie zwart hard kunststof slang die van hoofdremcilinder naar reservoir remolie, uit rubber wippen met 2 platte schroevendraaiers (schroevendraaiers aan beide zijde onder kraag nippel zetten en dan lichtjes wrikken) - 2x Remolieleiding die van hoofdremcilinder naar ABS unit gaan , bij hoofdremcilinder los draaien. - Bij pedalenbak de stang van rempedaal naar hoofdremcilinder losmaken door clip eraf te halen. - Bij pedalenbak hoofdremcilinder bevestiging aan carrosserie losmaken, 3x m8 moer eraf draaien. - Rembekrachtiger met hoofdremcilinder er voorzichtig uit halen , in kofferbak. - Nieuwe/andere rembekrachtiger met hoofdremcilinder in omgekeerde volgorde monteren. Vooraf wel remolieleiding die naar accumulator gaat eerst monteren aan rembekrachtiger. - Hierna het remoliereservoir vullen met remolie en de remklauwen (alle 4 ontluchten, per remklauw 2 ontluchtingsnippels) en de accumulator ontluchten. Remoliereservoir weer onder persluchtdruk zetten van +/-1 bar tijdens ontluchten. Ik heb mijn oude rembekrachtiger uit elkaar gehaald omdat ik nieuwsgierig was wat er stuk aan is. Ik kan met mijn ogen geen beschadigingen zien, waarschijnlijk zijn de dimensies van de plunjer of cilinder niet meer juist waardoor hij inwendig lekte. |
Auteur: | NordRack2 [ 03 sep 2010 0:36 ] |
Berichttitel: | Re: vervangen hoofdremcilinder 964 C4 |
M.a.w. er zit een nieuwe cilinder in en hij rijdt weer? |
Auteur: | Unteed [ 03 sep 2010 18:06 ] |
Berichttitel: | Re: vervangen hoofdremcilinder 964 C4 |
Hoi , Ik heb een 2e handse hoofdremcilinder gemonteerd. (gekocht bij F.Schmits in Oss. EUR 150,- nieuwprijs +/- EUR 1500,-) De hogedruk rempomp gaat nu bijna niet meer aan tijdens rijden. mvg Unteed |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |