| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Technische gegevens 911 SC (204pk)
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=9&t=289
Pagina 1 van 2

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 17:12 ]
Berichttitel:  Technische gegevens 911 SC (204pk)

Wie heeft er gegevens van een 911SC, 204pk versie.

Dingen als acceleratie, top, tussensprintjes, dat soort dingen?

Nee, staat niet in Morgan :(

Auteur:  dirkie [ 23 dec 2003 17:58 ]
Berichttitel: 

als je duits ok is ... http://www.dialog-911.de/911_SC/911_sc.html

of ... http://www.adelgigs.com/911sc.shtml


of ... http://tech.rennlist.com/911/911scfaq.html

mss heb je er wat aan ...

Dirk
:wink:

Auteur:  EriC4C [ 23 dec 2003 18:16 ]
Berichttitel: 

dirkie schreef:


:shock: Zat op het zelfde moment dezelfde pagina hiervoor te bekijken :D ..... maar staan niet de gevraagde spec's op :( . Zal mijn "archief" ;) eens raadplegen.

Groet,
Eric

Auteur:  EriC4C [ 23 dec 2003 18:47 ]
Berichttitel: 

Ook in het fotoalbum onder "Artikelen":

Afbeelding


en een toegift

Afbeelding

:lol: :lol: :lol:

Auteur:  dirkie [ 23 dec 2003 18:55 ]
Berichttitel: 

mooi stukkie archief Eric :!:

De prijzen kende ze toen ook al die tijd ... :shock: :shock:


:wink:

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 20:19 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
dirkie schreef:


:shock: Zat op het zelfde moment dezelfde pagina hiervoor te bekijken :D ..... maar staan niet de gevraagde spec's op :( . Zal mijn "archief" ;) eens raadplegen.

Wat wel intressant is in dit stukje, is het stukje over die 'secundaire luchtpomp' ofzo? Die pomp LINKS van het grote ventilator-blad...

Afbeelding

Iemand een idee wat daar nu staat?

Auteur:  EriC4C [ 23 dec 2003 20:42 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Wat wel intressant is in dit stukje, is het stukje over die 'secundaire luchtpomp' ofzo? Die pomp LINKS van het grote ventilator-blad...

Iemand een idee wat daar nu staat?


"... ursprünglich war er dafür gedacht die Emissionswerte zu verbessern - die "gewonnenen PS" durch den Ausbau sollten dem Fahrspaß zugute kommen...."
Om de emissiewaarde te verbeteren dus :? ..... en je hoeft dus ook niet ver te zoeken naar extra PK's :lol:

Groet,
Eric


By the way: 500 :ba:

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 20:50 ]
Berichttitel: 

Tja, maar kan ik dat ding dus zomaar ruckzichloss (hmmm, hoe schrijf je dat?) loskoppelen?

En krijg ik dan NOG meer vermogen :)....

Maar vooral, ik heb namelijk het idee, dat deze V-snaar (of hoe heet zo'n ding) doorslipt/piept bij een koude en vochtige motor (elke ochtend nu dus).... Hij staat namelijk een beetje slapjes, vandaar...

Gegroet!

Auteur:  John [ 23 dec 2003 21:01 ]
Berichttitel: 

Zal de buurt blij mee zijn als jij weggaat (ken dat probleem)

Auteur:  EriC4C [ 23 dec 2003 21:05 ]
Berichttitel: 

john radder schreef:
Zal de buurt blij mee zijn als jij weggaat (ken dat probleem)


De SC staat gestald bij z'n schoonouders geloof ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 21:06 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
john radder schreef:
Zal de buurt blij mee zijn als jij weggaat (ken dat probleem)


De SC staat gestald bij z'n schoonouders geloof ik :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


*check*... maareh, hij doet het maar HEEL even, ik heb ook het idee, dat het iets met ontkoppelen te maken heeft... Het is dus absoluut niet het standaard kadett-je-gevoel van PIEPENDE V-SNAAR!... Is maar heel even... komen we op trug ;)

Auteur:  EriC4C [ 23 dec 2003 21:06 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Tja, maar kan ik dat ding dus zomaar ruckzichloss (hmmm, hoe schrijf je dat?) loskoppelen?


Gewoon even informeren bij bijvoorbeeld Carreric lijkt me :wink:

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 21:23 ]
Berichttitel: 

EriC4C schreef:
paSCal schreef:
Tja, maar kan ik dat ding dus zomaar rucksichtloss (hmmm, hoe schrijf je dat?) loskoppelen?


Gewoon even informeren bij bijvoorbeeld Carreric lijkt me :wink:


Hahaha, zal hem es een belletje geven.... Arme man....

Auteur:  John [ 23 dec 2003 21:46 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Maar vooral, ik heb namelijk het idee, dat deze V-snaar (of hoe heet zo'n ding) doorslipt/piept bij een koude en vochtige motor (elke ochtend nu dus).... Hij staat namelijk een beetje slapjes, vandaar...

Gegroet!


Weetje ff inspuiten met WD40 en het is weer ff gepiept dat gepiep, helpt echt.

Auteur:  Shark [ 23 dec 2003 22:18 ]
Berichttitel: 

john radder schreef:
Weetje ff inspuiten met WD40 en het is weer ff gepiept dat gepiep, helpt echt.


john radder schreef:
Nee moet geruisloos zijn ff smeren de draaiende gedeelten met wd40


Hey John, dat spul staat toch niet op je nachtkastje hè :?: :roll: :lol: :lol: :lol:

Ff zonder dollen, goed spulletje dat WD-40 :!:

Groeten,

SharkS4

Auteur:  Pascal [ 23 dec 2003 22:51 ]
Berichttitel: 

john radder schreef:
paSCal schreef:
Maar vooral, ik heb namelijk het idee, dat deze V-snaar (of hoe heet zo'n ding) doorslipt/piept bij een koude en vochtige motor (elke ochtend nu dus).... Hij staat namelijk een beetje slapjes, vandaar...


Weetje ff inspuiten met WD40 en het is weer ff gepiept dat gepiep, helpt echt.


Hmmm, kan je ook rubbers doen met WD-40? Ik moet trouwens eerst eens uit zien te vinden waar het ECHT vandaan komt, voordat ik alles in ga zitten spuiten :)

Auteur:  Shark [ 24 dec 2003 0:01 ]
Berichttitel: 

Hey PaSCal,

paSCal schreef:
Hmmm, kan je ook rubbers doen met WD-40? Ik moet trouwens eerst eens uit zien te vinden waar het ECHT vandaan komt, voordat ik alles in ga zitten spuiten :)


Rubber kun je gewoon inspuiten met WD-40, geen probleem. Het conserveert en maakt soepel. Voor je deur- en raamrubbers kun je wel beter een siliconenspray pakken. Ook voor van de winter tegen het bevriezen is dit een goed middel.

Groeten,

SharkS4

Auteur:  Jeroen914 [ 24 dec 2003 1:44 ]
Berichttitel: 

john radder schreef:
Weetje ff inspuiten met WD40 en het is weer ff gepiept dat gepiep, helpt echt.


What's next??? Lagervet op je remschijven als je remmen piepen???
:shock:

Gewoon de spanning van de v-snaar aanpassen

gr.

Jeroen

Auteur:  John [ 24 dec 2003 4:14 ]
Berichttitel: 

Of gewoon vernieuwen.

Auteur:  fransk [ 24 dec 2003 12:40 ]
Berichttitel: 

Hoi PaSCal,

Volgens een test van Auto,Motor&Sport uit 1980 (sc met 204 pk):
0-100 km/u : 5.9 sec, max snelheid: 238.5 km/h :shock:
Dit staat in het boek porsche 911 story van Paul Frere.
Zeer informatief boek over de 911 :wink:

Hier staat trouwens ook in dat porsche destijds bescheiden was met de prestatie gegevens. :D

Greetz,
Frans

P.S. Ik heb geen luchtpomp meer in mijn SC.

Auteur:  Pascal [ 24 dec 2003 12:47 ]
Berichttitel: 

Fran(s)(k), kan je dat eens scannen? :)

Auteur:  fransk [ 24 dec 2003 12:48 ]
Berichttitel: 

Kijk maar eens op http://www.kdesign.nl/porsche/911sc.htm
Ik zal het binnenkort eens scannen.

Auteur:  Pascal [ 24 dec 2003 12:53 ]
Berichttitel: 

Heb jij die luchtpomp er zelf uitgehaald? Of laten doen? Of wie weet daar meer van? (vind het ding namelijk er niet uit zien :) )

Auteur:  fransk [ 24 dec 2003 13:12 ]
Berichttitel: 

Die zat er al niet meer in toen ik hem heb aangeschaft.
Motor is wel onlangs gereviseerd, ik denk dat ie er toen uit is gehaald.

Auteur:  fransk [ 24 dec 2003 13:36 ]
Berichttitel: 

ook interessant: :)
http://www.elfertreff.de/porschetreff/m ... cord_ID=33

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/